  • 11. Data: 2018-11-15 17:51:36
    Temat: Re: Dziwne zjawisko akustyczne
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-15 o 17:46, RadoslawF pisze:

    > Wysyła dźwięk o określonej częstotliwości i pewnie pokryło się
    > z jakimś fragmentem krakania.

    A dlaczego komunikacja pilot---auto jest dźwiękowa?

    Robert

  • 12. Data: 2018-11-15 17:57:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...
    >Dziś rano byłem świadkiem dziwnego zjawiska. Na lampie przy ulicy
    >(blokowisko, sporo samochodów) siedziała wrona. Na każde jej
    >"zakrakanie" coś w okolicy odpowiadało dźwiękiem przypominającym
    >akustyczną sygnalizację załączenia alarmu samochodowego z lat 90.
    >Udało mi się to nagrać:
    >http://83.220.108.211/bins/wrona.mp3

    Nic nie slysze.

    Ale:
    -raz widzialem alarm z kodem, a kod wprowadzany z beeperka
    telefonicznego DTMF.
    Wrona ... raczej nie powinna DTMF wyzwalac.

    -sa alarmy z czujnikami ultradzwiekowymi ... znow wrona raczej daleko

    -bywaly czujniki zbicia szyb, akustyczne ... no ale to alarm powinien
    raczej na dlugo sie uruchomic ..

    J.

  • 13. Data: 2018-11-15 19:00:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 15 Nov 2018 17:57:09 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nic nie slysze.

    Współczuję :).
    Słychać bardzo wyraźnie, jakieś 100ms po kraknieciu jest odpowiedź
    jakiegoś generatora akustycznego.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2018-11-15 20:35:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > A dlaczego komunikacja pilot---auto jest dźwiękowa?

    Nie.
    Dźwiękowe jest wysyłanie sygnału na które następuje odpowiedź auta.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2018-11-15 20:39:56
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-11-15 o 19:00, Marek pisze:

    > Współczuję :).
    > Słychać bardzo wyraźnie, jakieś 100ms po kraknieciu jest odpowiedź
    > jakiegoś generatora akustycznego.

    Jednak bardzo słabo (niskim poziomem) nagrane.

  • 16. Data: 2018-11-15 21:00:32
    Od: rry <m...@g...pl>

    W dniu 15.11.2018 o 20:39, t-1 pisze:

    > Jednak bardzo słabo (niskim poziomem) nagrane.

    Trzeba wzmocnić, albo usunąć ten transjent w pewnym momencie i później
    normalizować. Bardzo ładnie słychać - dwa prążki: ~1 kHz i ~3 kHz.

  • 17. Data: 2018-11-15 21:29:03
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.11.2018 19:00, Marek wrote:

    > Słychać bardzo wyraźnie, jakieś 100ms po kraknieciu jest odpowiedź
    > jakiegoś generatora akustycznego.

    Chyba po początku kraknięcia. Ja słyszę "krrPIK" albo "krrLIK" - o to
    chodzi?
    Jak dla mnie to ta wrona po prostu jodłuje ;)
    Auto odpowiadające na _dźwięk_ z pilota? - no chyba nikt na trzeźwo by
    takiego ustrojstwa nie wymyślił.
    Może jakiś odstraszacz wron?

    --
    Mirek.

  • 18. Data: 2018-11-15 21:49:13
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Nie.
    > Dźwiękowe jest wysyłanie sygnału na które następuje odpowiedź auta.

    Nadal nie rozumiem. Kto wydaje dźwięk? Pilot, auto?

    Mam w moto alarm z funkcją lokalizowania motocykla, ale dźwięk wydaje
    motocykl, nie pilot. Pilot wysyła do motocykla sygnał "odezwij się".

    Sam pilot też wydaje dźwięki (jak alarm się włączy -- pokazuje wtedy
    ikonkę motocykla, w który uderza młotek), ale ten dźwięk jest do
    komunikacji ze mną, nie z motorem.

  • 19. Data: 2018-11-15 21:50:49
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-11-15 o 21:29, Mirek pisze:
    > Jak dla mnie to ta wrona po prostu jodłuje ;) Auto odpowiadające na
    > _dźwięk_ z pilota? - no chyba nikt na trzeźwo by takiego ustrojstwa
    > nie wymyślił. Może jakiś odstraszacz wron?

    Daaawno temu, gdy jeszcze rano dostarczano mleko pod drzwi, mieliśmy
    koncert szpaka-przedrzeźniacza. Gdy tylko zabrzęczały skrzynki mleka, on
    im odpowiadał, w nieco innej tonacji, ale bardzo podobnym dźwiękiem. A
    miał przy tym zwyczaj siedzieć na drzewie, jak raz na wysokości naszego
    okna: bez tego pewnie byśmy nie doszli co to za dźwięk.

    Są ptaki, które gadają ludzkim głosem, są też takie właśnie
    przedrzeźnialskie z natury. Może to nie elektronika żadna, tylko jakiś
    gwarek, czy inna "papuga"?

  • 20. Data: 2018-11-15 22:13:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-15 o 20:35, RadoslawF pisze:

    > Nie.
    > Dźwiękowe jest wysyłanie sygnału na które następuje odpowiedź auta.

    Nadal nie rozumiem. :-(

    Pilot w ręce.
    Naciskasz przycisk w pilocie.
    Pilot wydaje dźwięk.