  • 1. Data: 2011-09-23 07:06:50
    Temat: Dziwny problem z ul float + absolute
    Od: ethanak <e...@a...pl>

    Witam.

    Jakoś tak ostatnio przerzuciłem się na programowanie różnych dziwnych
    rzeczy, ale kolega poprosił mnie o zrobienie mu kodu strony. Grafik
    zrobił coś fajnego i prostego, kolega zażyczył sobie maksymalnej
    dostępności kosztem wszelkich wodotrysków - więc stwierdziłem że to mi
    dużo czasu zająć nie powinno. No i nie zajęło(by), gdyby nie jeden
    dziwaczny problem...

    Jest sobie jakieśtam menu, w uproszczeniu:

    kunsztownie w PNG uczynionego-->
    ...<!-- tu pierdoły bez wpływu na zachowanie -->
    <ul id="menu" class="clearfix">
    </ul>

    gdzie (w skrócie, to co potrzebne, mniej więcej bo css-a przed nosem nie
    mam):

    #content { width:80%;}

    #pomocniczy {
    background-image: url(prawygorny.png) top right no-repeat;
    padding: 0 20px 0 0;
    }

    #top {height: 120px; position: relative;}

    #menu {position:absolute; right:0; bottom:0; margin:0; padding:0}

    #menu li {
    display:block;
    float:left;
    list-style:none;
    margin:0 0 0 -2px;
    padding:0;
    }

    #menu a {display:block; background-image:cośtam}

    #menu a span {
    display:block;
    background-image:cośtam;
    padding:cośtam}

    #menu a span span {
    display:inline;
    padding:cośtam;
    background-image:none;
    background-color: #pasujący;
    }

    Teoretycznie wszystko pięknie ładnie - tylko że menu wypada mi pod #top.
    Dokładniejsze badania organoleptyczne przy użyciu różnych borderów
    wskazują na to, że #menu ma w głębokim poważaniu clearfixa, robi się
    jakieś plaskate i poszczególne elementy menu mu zwisają. Żeby było
    ciekawiej: jeśli zamiast {bottom: 0} ustawię (testowo) {top: 0} - #menu
    ślicznie się rozciaga w pionie do wysokości elementów...

    Testowane na Fx6 i IE8 (Wine).

    O co, kuźwa, biega???

    A szczególnie że to mi bardzo ładnie działało, zająłem się
    przystosowaniem całości do różnych IE (z założenia to ma wyglądać dobrze
    na IE6, chociaż niekoniecznie tak jak sobie grafik wymarzył)... i w
    pewnym momencie zobaczyłem te zwisające flaki w menu :(

    Na razie pomogłem sobie opakowaniem #menu w dodatkowego diva, ale nie
    jest to chyba najlepszy pomysł...

    Jakby co to mogę pełny kod wystawić (na razie mam to w domu), jeśli komuś
    coś pomoże.

    Pozdrawiam
    ethanak
    --
    http://milena.polip.com

  • 2. Data: 2011-09-23 09:14:27
    Temat: Re: Dziwny problem z ul float + absolute
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2011-09-23 09:06, ethanak pisze:
    > Witam.

    Kopę lat :)

> [...]
    > <ul id="menu" class="clearfix">
    > </ul>
    >
    > gdzie (w skrócie, to co potrzebne, mniej więcej bo css-a przed nosem nie

    [8<]
    > #top {height: 120px; position: relative;}
    >
    > #menu {position:absolute; right:0; bottom:0; margin:0; padding:0}
    [8<]
    > Teoretycznie wszystko pięknie ładnie - tylko że menu wypada mi pod #top.

    Pod w sensie poniżej #top, czy pod w sensie wchodzi pod #top (z-index i
    te sprawy)?

    > Dokładniejsze badania organoleptyczne przy użyciu różnych borderów
    > wskazują na to, że #menu ma w głębokim poważaniu clearfixa,

    clearfix jest dla #menu, a samo menu pozycjonujesz absolutnie, więc nic
    dziwnego :)

    [8<]
    > Jakby co to mogę pełny kod wystawić (na razie mam to w domu), jeśli komuś
    > coś pomoże.

    Wystaw proszę, bo chyba nie załapałem w czym problem.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 3. Data: 2011-09-23 09:33:53
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    Wygląda to tak:
    <http://minio.xt.pl/obrazy/rozne/ethanak-test.png>

    #top ma kolor zielony, #menu żółty i #menu a span span czerwony. Dodane dla
    zwiększenia czytelności.

    W Operze, Firefoksie 5 i Konquerorze (zarówno z KHTML jak i WebKitem)
    wygląda właściwie identycznie, z poprawką na różne domyślne ustawienia
    fontów czy marginesów każdej przeglądarki.

    Jeżeli miało wyglądać inaczej, to chyba musisz podać pełny kod i być może
    jakieś schematy jak wygląda i jak powinno wyglądać. Ja też nie rozumiem co
    właściwie chciałbyś osiągnąć i co jest źle w aktualnym układzie.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 4. Data: 2011-09-23 12:45:42
    Od: Ethan Ring <e...@a...pl>

    On Fri, 23 Sep 2011 11:14:27 +0200, Paweł Piskorz wrote:

    > Kopę lat :)

    Ano... jakoś tak się złożyło :)

    > Pod w sensie poniżej #top, czy pod w sensie wchodzi pod #top (z-index i
    > te sprawy)?

    Poniżej (z-indeksy tam mam tylko zapomniałem dodać)

    > Wystaw proszę, bo chyba nie załapałem w czym problem.

    No to pewnie dopiero wieczorem bo nie mam połączenia z domem :(

    ethanak

  • 5. Data: 2011-09-23 13:04:13
    Od: ethanak <e...@a...pl>

    On Fri, 23 Sep 2011 11:14:27 +0200, Paweł Piskorz wrote:

    > Wystaw proszę, bo chyba nie załapałem w czym problem.

    O, właśnie mi się udało.

    Na grafikę proszę specjalnie nie patrzeć bo dzisiaj mam dostać nową
    (właściwą podobno).

    http://soft24.polip.com/index.html - tak jest źle
    http://soft24.polip.com/index2.html - pomógł ten div

    Masz jakiś pomysł żeby tego diva się pozbyć? Bo jakoś mi przeszkadza w
    kodzie :(

    ethanak

  • 6. Data: 2011-09-23 13:16:14
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2011-09-23 15:04, ethanak pisze:

> [...]
    > http://soft24.polip.com/index2.html - pomógł ten div
    >
    > Masz jakiś pomysł żeby tego diva się pozbyć? Bo jakoś mi przeszkadza w

    Masz tam ustawione dla #umenu style="height:1%;" - pewnie fix dla IE,
    ale jako że element ten jest pozycjonowany absolutnie to owo height
    zostaje ustawione. Obawiam się że będziesz musiał skorzystać z zoom:1;
    zamiast tego ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 7. Data: 2011-09-23 13:26:26
    Od: ethanak <e...@a...pl>

    On Fri, 23 Sep 2011 15:16:14 +0200, Paweł Piskorz wrote:

    [...]
    > Masz tam ustawione dla #umenu style="height:1%;"

    O żesz Qrtka... nie zauważyłem że zostawiłem testową linijkę w skrypcie.
    Durny ślepy ethanak :)

    Dzięki!

    BTW fiksy dla IE < 8 to mam w oddzielnych plikach i nie mają prawa
    wpływać na resztę :)

    ethanak

  • 8. Data: 2011-10-01 05:19:41
    Od: "Radek N." <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-23 09:06, ethanak pisze:
    > Witam.

    No proszę :)

    Ps. Wpadam tu pierwszy raz od... nie pamiętam kiedy, a tutaj old school!

    --
    Pozdrawiam - Radek N.

  • 9. Data: 2011-10-01 05:26:50
    Temat: [ot] Re: Dziwny problem z ul float + absolute
    Od: ethanak <e...@a...pl>

    Dnia Sat, 01 Oct 2011 07:19:41 +0200, Radek N. napisał(a):

    > No proszę :)
    >
    > Ps. Wpadam tu pierwszy raz od... nie pamiętam kiedy, a tutaj old school!

    Tylko jakoś dziwnie nudno... gdzie się wszyscy przenieśli???

    ethanak
    --
    http://milena.polip.com

  • 10. Data: 2011-10-01 05:29:10
    Temat: Re: [ot] Re: Dziwny problem z ul float + absolute
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    Dnia 01-10-2011 07:26 ethanak napisał:

    > Tylko jakoś dziwnie nudno... gdzie się wszyscy przenieśli???
    >
    > ethanak

    Pewnie na pl.pregierz. No chyba że na fejzbóka ;)

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl