  • 1. Data: 2018-05-16 11:00:52
    Temat: elektromobilnosc
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rosnie.
    Dzis widze jednego pana na hulajnodze elektrycznej, drugiego na jakims
    jednokolowcu, trzeciego czyms posrednim miedzy hulajnoga a rowerem ...
    i to wszystko w 5 minut ...

    J.

  • 2. Data: 2018-05-16 11:20:16
    Temat: Re: elektromobilnosc
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 16 maja 2018 11:00:54 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > rosnie.
    > Dzis widze jednego pana na hulajnodze elektrycznej, drugiego na jakims
    > jednokolowcu, trzeciego czyms posrednim miedzy hulajnoga a rowerem ...
    > i to wszystko w 5 minut ...

    Niedługo będzie u nas pełna Ameryka z tą elektromobilnością

    https://shaneclifton.files.wordpress.com/2015/01/dsc
    03022.jpg

    L.

  • 3. Data: 2018-05-16 11:29:14
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-16 o 11:00, J.F. pisze:

    > rosnie.
    > Dzis widze jednego pana na hulajnodze elektrycznej, drugiego na jakims
    > jednokolowcu, trzeciego czyms posrednim miedzy hulajnoga a rowerem ... i
    > to wszystko w 5 minut ...

    Wspomnicie moje słowa. Hulajnoga elektryczna na dojazdy do pracy. :-)

  • 4. Data: 2018-05-16 14:41:52
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Wed, 16 May 2018 11:29:14 +0200, z napisał(a):

    > Wspomnicie moje słowa. Hulajnoga elektryczna na dojazdy do pracy. :-)

    Niezależnie od tego, jak by to głupio nie brzmiało, to jest często całkiem
    sensowne rozwiązanie w dużym mieście podczas dobrej pogody.

    --
    Yakhub

  • 5. Data: 2018-05-16 15:05:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-16 o 14:41, Yakhub pisze:

    > Niezależnie od tego, jak by to głupio nie brzmiało, to jest często całkiem
    > sensowne rozwiązanie w dużym mieście podczas dobrej pogody.

    A jak jest zła to bierzesz pod pachę i wsiadasz do MPKa.
    Z rowerem nawet składakiem składanym ;-) jakoś nieporęcznie.

  • 6. Data: 2018-05-16 17:10:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Wspomnicie moje słowa. Hulajnoga elektryczna na dojazdy do pracy. :-)

    Przy obecnej pogodzie ... czemu nie.

    W zasadzie powinienem rowerem jezdzic, ale to troche nieporecznie..

    J.

  • 7. Data: 2018-05-16 17:57:26
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16-05-2018 o 11:00, J.F. pisze:

    > rosnie.
    > Dzis widze jednego pana na hulajnodze elektrycznej, drugiego na jakims
    > jednokolowcu, trzeciego czyms posrednim miedzy hulajnoga a rowerem ... i
    > to wszystko w 5 minut ...

    Ja właśnie wróciłem z przejazdu rowerem.
    Też elektrycznym.

  • 8. Data: 2018-05-16 20:06:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.05.2018 o 11:00, J.F. pisze:

    > Dzis widze jednego pana na hulajnodze elektrycznej, drugiego na jakims
    > jednokolowcu, trzeciego czyms posrednim miedzy hulajnoga a rowerem ... i
    > to wszystko w 5 minut ...

    Czas na wprowadzenie opłaty elektromobilnej płatnej od licznika.

    Shrek

  • 9. Data: 2018-05-17 09:04:03
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > Dzis widze jednego pana na hulajnodze elektrycznej, drugiego na jakims
    > jednokolowcu, trzeciego czyms posrednim miedzy hulajnoga a rowerem ... i

    bo to jest tak: do pracy mamy nie daleko. znaczy parę km. Używanie do
    tego samochodu 5 osobowego, jest.... pozwólcie że celowo przesadzę
    manifestacją majętności. Ja wiem, że takie jest społeczeństwo, kultura,
    szczególnie w polsce po 50 latach socjalizmu ale żeby gościa 75kg do
    pracy wiozło pudło 1750kg to jest coś nieteges. druga sprawa to napęd.
    po kija benzyna/ON ja to taniej można zrobić jednośladem, dwu śladem,
    napędzanym maleńkim silniczkiem, z akumulatorami obliczonymi _na
    wspomniany_ dystans. tico, yaris,peugeot106 - pierdylion mamy
    popierdułek, którym wystarczy silnik 10kW i odpowiednik 5 akumulatorów
    samochodowych. TAnio, ekologicznie, wygodnie. Co więc nasza cywilizacja
    zrobiła aby ten idealny stan osiągnąć? Tesle z zajebistym silnikiem, z
    super pojemnymi akumulatorami i w masakrycznej cenie. a nad morze tak i
    tak nie dojedziesz. czyli wszystko to co napisałem zostało zdeptane,
    ktoś sobie tym dupe wytarł i wrzucił do sracza.
    Szkoda że młodzi zdolni wyginęli abo wyjechali za granicę, bo nad Wisłą
    powinny kwitnąć fabryczki, manufaktury, przerabiające stare auta z
    trującymi silnikami na elektryki. Wczoraj spotkałem gościa który sam
    przerobił zwykły rower na elektryczny. nic ciekwego można by pomyśleć.
    ale nie, gość z 1kg silnika ma prawie 4 kW. Akumulator na parę km mieści
    się w bidonie. Gdzie mamy te warsztaty budujące elektryczne odpowiedniki
    motorowerów? Gdzie mamy zachęty rządowe pomagające taki firmom? Może
    chociaż preferencyjne OC?
    PRzepraszam za marudzenie. Stary się robie....
    ToMasz

  • 10. Data: 2018-05-17 11:29:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >kultura, szczególnie w polsce po 50 latach socjalizmu ale żeby gościa
    >75kg do pracy wiozło pudło 1750kg to jest coś nieteges.

    Cos w tym jest, ale ... te samochody tak waza.
    I nie uwazam to za manifestacje majetnosci, chyba ze ktos sie musi
    pochwalic swoja nowa miejska terenowka :-)

    >druga sprawa to napęd. po kija benzyna/ON ja to taniej można zrobić
    >jednośladem, dwu śladem,

    Dzisiaj np deszcz leje i jednoslad w zasadzie odpada.

    >napędzanym maleńkim silniczkiem,

    Malenkim silniczkiem sie zle przyspiesza.
    A tu nie zawsze sa korki i nie zawsze wystarczy 10km/h :-(

    >z akumulatorami obliczonymi _na wspomniany_ dystans.

    No tak, tylko ja mam blisko, ale jak mi fantazja podpowie pojechac
    gdzies do sklepu w druga strone, to pradu zabraknie.
    30km moze nie starczyc na caly dzien.

    Po prawdzie, to mam wygodny i szybki tramwaj, i moglbym nim jezdzic,
    ale ... dla wygody wole auto, i nie chodzi tu o zadna manifestacje :-)
    Inni maja dalej, i nagle sie okazuje ze auto jest bardzo przydatne,
    tylko niestety - 20 km w jedna strone, 40 w dwie, 60 z zapasem na inne
    trasy,
    a trzeba takie co ma 100-150 km, zeby po zuzyciu aku nadal starczalo.

> [...]
    >nie dojedziesz. czyli wszystko to co napisałem zostało zdeptane, ktoś
    >sobie tym dupe wytarł i wrzucił do sracza.

    Moze nie calkiem, bo widzialem 3 popierdulki o jakich piszesz, i
    zadnej Tesli :-)

    Poza tym nasza cywilizacja wymyslila komunikacje miejska ... ciekawe
    jaki jest stosunek mas w metrze :-)

    >Szkoda że młodzi zdolni wyginęli abo wyjechali za granicę, bo nad
    >Wisłą powinny kwitnąć fabryczki, manufaktury, przerabiające stare
    >auta z trującymi silnikami na elektryki.

    No ale to nadal bedziesz mial auto o masie 1000kg na jednego pasazera.

    >Wczoraj spotkałem gościa który sam przerobił zwykły rower na
    >elektryczny. nic ciekwego można by pomyśleć. ale nie, gość z 1kg
    >silnika ma prawie 4 kW. Akumulator na parę km mieści się w bidonie.

    Ale to nie jego zasluga, tylko Chinczykow :-)

    > Gdzie mamy te warsztaty budujące elektryczne odpowiedniki
    > motorowerów?

    Hm ...
    -produkcja masowa tansza niz warsztatowa,
    -a ciagle jeszcze - jak w Chinach - to znacznie tansza.

    Wiec moze dobrze, ze sie nie biora za produkcje motorowerow.

    >Gdzie mamy zachęty rządowe pomagające taki firmom?

    No przeciez sa. I unijne i Morawieckie ..

    >Może chociaż preferencyjne OC?

    Hm, a kto mialby doplacac ?

    Ale przeciez jest - na rower wspomagany nie trzebe OC wcale
    (do czasu spowodowania wypadku, taka to promocja)

    J.