  • 1. Data: 2018-05-16 18:20:49
    Temat: Tesla kolejny wypadek
    Od: p...@g...com

    http://www.energetyka24.com/tragiczny-wypadek-tesli-
    w-szwajcarii-strazacy-mogly-zapalic-sie-akumulatory

    https://m.bild.de/video/clip/tesla/mann-stirbt-bei-u
    nfall-in-tesla-fahrzeug-im-tessin-55703464.bildMobil
    e.html###wt_ref=https%3A%2F%2Fwww.google.de%2F&wt_t=
    1526487498978

  • 2. Data: 2018-05-20 14:58:17
    Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
    Od: Pszemol <P...@P...com>

> [...]
    >
    > https://m.bild.de/video/clip/tesla/mann-stirbt-bei-u
    nfall-in-tesla-fahrzeug-im-tessin-55703464.bildMobil

    Wiesz ile wypadkow codziennie na drogach?
    Tysiące!

    Dlaczego wypadki Tesli wzbudzają tyle emocji w mediach?

  • 3. Data: 2018-05-20 16:02:34
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-05-20 o 14:58, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > Wiesz ile wypadkow codziennie na drogach?
    > Tysiące!
    >
    > Dlaczego wypadki Tesli wzbudzają tyle emocji w mediach?

    Mam w rodzinie strażaka. Odpytałem go z tematu gaszenia samochodów
    elektrycznych. No więc ich się nie gasi - zabezpiecza się tylko miejsce
    pożaru, żeby się nie rozprzestrzeniał i czeka, aż się sam wypali.
    Wodą nie można, pianą nie można, a proszek nie jest na wyposażeniu
    samochodów gaśniczych - zresztą trzeba by go podobno tak dużo, że
    warstwa musiałaby być bardzo gruba, co i tak zniszczyłoby samochód. Więc
    się nie opłaci gasić, skoro idzie na szmelc.
    Pożary elektryków sprawią, że prawdopodobnie świat od nich odejdzie na
    rzecz ogniw wodorowych.
    Tu drobny przykład, jak to się pali:
    https://www.youtube.com/watch?v=UYigjBqLbvg
    T.

  • 4. Data: 2018-05-20 21:25:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-05-20 o 16:02, T. pisze:

    > Pożary elektryków sprawią, że prawdopodobnie świat od nich odejdzie na
    > rzecz ogniw wodorowych.
    Dopóki nie wymyśla ogniw albo procesu żeby z LNG albo CNG ogniwa działały
    to g.. z tego będzie, a o przechodzeniu na wodór to juz słyszę ponad 20
    lat i poza paroma
    pokazowymi autami nic więcej się nie dzieje w tej dziedzinie, nie ma
    seryjnych aut na wodór.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2018-05-20 22:08:35
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-05-20 o 21:25, Janusz pisze:

> [...]
    > lat i poza paroma
    > pokazowymi autami nic więcej się nie dzieje w tej dziedzinie, nie ma

    Uuuu, chyba nie czytasz gazet :-)
    Seryjne samochody wodorowe są - Toyota Mirai, Hyundai i35 FuelCell, do
    tego Honda Clarity, Lexus, BMW, Ford, Audi i Mercedes - część z nich już
    jest, część kończy homologacje (np. Golf Variant HyMotion i Passat też).
    A właśnie dziś w wykazie prac legislacyjnych rządu ukazał się projekt
    zmian w Krajowych Ramach Polityki Rozwoju Infrastruktury Paliw
    Alternatywnych. Zakłada on wprowadzenie do nich specyfikacji
    technicznych dla punktów ładowania wodoru.
    Po prostu do Polski tego na razie nikt nie sprowadził, bo chyba nie ma
    jeszcze stacji, ale to tylko kwestia czasu.
    T.

    Ps. To jest bardzo obrazowe: wysoko sprężony wodór może magazynować dużą
    ilość energii, znacznie więcej niż konwencjonalne baterie. Dla
    porównania: samochód jest w stanie przejechać 100 km zużywając 1 kg
    sprężonego wodoru, podczas gdy na energii przechowywanej w 1 kg baterii
    jedzie zaledwie 1 km.
    Ps. Londyńska wypożyczalnia samochodów właśnie kupuje 50 Toyot Mirai.

  • 6. Data: 2018-05-20 22:13:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > lat i poza paroma
    > pokazowymi autami nic więcej się nie dzieje w tej dziedzinie, nie ma

    W Japonii miała powstać sieć tankowania wodorem i sprzedają odpowiednie
    auta. Ale coś ostatnio ścichło.
    Jak poszukałem to wyszło że zbudują 160 stacji tankowania w 10 lat.
    Co oznacza że nawet jak odniesie to sukces to u nas ich nie doczekam.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2018-05-20 22:21:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-05-20 o 22:08, T. pisze:

    > Ps. To jest bardzo obrazowe: wysoko sprężony wodór może magazynować dużą
    > ilość energii, znacznie więcej niż konwencjonalne baterie.

    Może jakiś link jak to się pali :-)

  • 8. Data: 2018-05-20 22:37:02
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-05-2018 o 21:25, Janusz pisze:

    > nie ma
    > seryjnych aut na wodór.

    Miral nie był seryjny?
    Hyundai też ma taki model w planie.

  • 9. Data: 2018-05-20 23:08:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-05-20 o 22:37, Cavallino pisze:

    > Miral nie był seryjny?
    Może, a ile ich sprzedali? więcej niż 100sztuk?
    Bo wiesz producent może zadeklarować i nawet katalog zrobić
    z taki autem. Tylko klientów jakoś brak.

    > Hyundai też ma taki model w planie.
    Acha w planie :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 10. Data: 2018-05-21 00:52:08
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Wiesz ile wypadkow codziennie na drogach?
    > Tysiące!
    >
    > Dlaczego wypadki Tesli wzbudzają tyle emocji w mediach?

    Wiesz ile elektryków na rynku?
    Tysiące!

    Dlaczego pokazywanie Tesli wzbudza tyle emocji w mediach?

    :-)