  • 1. Data: 2013-01-20 00:59:49
    Temat: E38 jak sprawdzić olej ?
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    Witam,

    Jeszcze mi tak po głowie chodzi - jak się sprawdza olej w BMW ?
    (kupiłem jeżdżę już 4mieś, nie wiem ile go jest ile ma być
    i jak go sprawdzić...)

    Czy jest jakiś "tajemy" guzik żeby pokazać jego stan na którymś
    zegarze lub kolorowym ekraniku, albo tym textowym ?

    bo nie widzę żadnej wskazówki i/lub opcji w menu która by pokazała
    stan jak w innych autach ?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2013-01-20 01:16:13
    Temat: Re: E38 jak sprawdzić olej ?
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Jeszcze mi tak po głowie chodzi - jak się sprawdza olej w BMW ?
    > (kupiłem jeżdżę już 4mieś, nie wiem ile go jest ile ma być
    > i jak go sprawdzić...)

    w twoim przypadku nie trzeba nic sprawdzac w samochodzie.

  • 3. Data: 2013-01-20 01:50:05
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-20 01:16, chwdp pisze:

    > w twoim przypadku nie trzeba nic sprawdzac w samochodzie.

    No jakto? a zdrowie psychiczne kierowcy? A fakt, to już sprawdzone...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-01-20 02:19:30
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 1/20/2013 1:50 AM, BartekK wrote:

    > No jakto? a zdrowie psychiczne kierowcy? A fakt, to już sprawdzone...

    Kto sprawdzał i jak ?

  • 5. Data: 2013-01-20 06:35:39
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "_Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Jeszcze mi tak po głowie chodzi - jak się sprawdza olej w BMW ?
    > (kupiłem jeżdżę już 4mieś, nie wiem ile go jest ile ma być
    > i jak go sprawdzić...)

    W tym modelu poziom oleju sprawdza się po wyciekach pod samochodem.
    Producent nie przeiwdział ani czujnika, ani wyświetlacza, bagnetu czy
    kontrolki. Sprawdzenie ma charakter addytywny - mierzysz łączną objętość
    wycieku i kiedy przekracza 10% całkowitej ilości oleju w silniku, to
    jest to sygnał, że należy go dolać lub wymienić. A to z kolei zależy od
    koloru ostatniego wycieku. Żółty, jasnobrązowy, miodowy - dolać,
    biegunkowy - wymienić.

    --
    Yogi(n)

  • 6. Data: 2013-01-20 11:45:55
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-20 06:35, Yogi(n) pisze:
> [...]
    > jest to sygnał, że należy go dolać lub wymienić. A to z kolei zależy od
    > koloru ostatniego wycieku. Żółty, jasnobrązowy, miodowy - dolać,

    Jest jeszcze prostsza procedura serwisowa - jak cieknie, to znaczy że
    jest. Jak nie cieknie - znaczy że się skończył i trzeba dolać.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2013-01-20 20:07:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jan 2013 00:59:49 +0100, _Michał napisał(a):
> [...]
    > zegarze lub kolorowym ekraniku, albo tym textowym ?
    > bo nie widzę żadnej wskazówki i/lub opcji w menu która by pokazała

    Hm, ja taki stary, czy kolega taki bogaty ?

    Bo jak pamietam to w "w innych autach" olej sprawdzalo sie normalnie,
    bagnetem i szmata.
    Aczkolwiek nieliczne modele mialy elektroniczny pomiar.

    J.

  • 8. Data: 2013-01-21 00:08:42
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-20 20:07, J.F. pisze:

    > Hm, ja taki stary, czy kolega taki bogaty ?
    >
    > Bo jak pamietam to w "w innych autach" olej sprawdzalo sie normalnie,
    > bagnetem i szmata.
    > Aczkolwiek nieliczne modele mialy elektroniczny pomiar.

    Elektroniczny pomiar ma wiele aut. Ale producenci sami w instrukcjach
    ostrzegają, że to pomiar orientacyjny i należy kontrolować stan oleju
    bagnetem co jakiś czas/przebieg.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 9. Data: 2013-01-22 02:05:51
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 1/21/2013 12:08 AM, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    > Elektroniczny pomiar ma wiele aut. Ale producenci sami w instrukcjach
    > ostrzegają, że to pomiar orientacyjny i należy kontrolować stan oleju
    > bagnetem co jakiś czas/przebieg.

    Może po prostu miałem dziwne auta, ale albo było na wskazówkach albo
    w menu.

    Problem ze sprawdzeniem na bagnecie jest taki że w lanosie widziałem ile
    jest w vel satis widzę a w BMW nie widzę nic.

    foto:
    http://oi50.tinypic.com/1z4cqdt.jpg

    całe zarąbane w oleju i tyle widzę...

    btw. jak umyć silnik ? bo kupiłem z brudnym - na myjnie i tym takim
    karcherem pojeździć w środku ?

    Pozdrawiam!