  • 11. Data: 2009-06-24 07:08:12
    Temat: Re: ECS K7s5a
    Od: venioo <v...@p...fm>

    Hehe, widze kolega ma "flagowy okret ECS" ;)
    Mam ta plyte do dzis (juz 7 lat), dziala swietnie z procesorem Athlon XP
    1700+, choc zdarza jej sie zgubic ustawienia BIOSu.
    Jesli chodzi o BIOS to wazne jest aby wgrac BIOS do wersji plyty ze
    zintegrowana karta sieciowa lub bez niej, poza tym OIDP sie nie roznily.
    Polecam BIOSy nieautoryzowane CHEEPOman (CheepoBIOS) - maja wiecej opcji
    i daja jakies tam male pole do overclockingu (u mnie bezproblemowo
    chodza pamieci 333MHz puszczone na 294MHz).

    venioo

  • 12. Data: 2009-06-24 09:10:56
    Temat: Re: [OT] Re: ECS K7s5a
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    STranger pisze:
    >Z tego co pamiętam ECS K7s5a był bardzo kapryśny i awaryjny.

    Tyle co w serwisie tych ecsów lądowało to chyba żadna inna płyta się tak
    nie psuła :)>

    --
    krzysiek82

  • 13. Data: 2009-06-24 17:43:44
    Od: "Robson" <r...@v...pl>

    Dzieki za sugestie.

  • 14. Data: 2009-06-24 18:06:31
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Z tego co pamiętam ECS K7s5a był bardzo kapryśny i awaryjny.
    > Kilku znajomych miało ustawicznie problemy z tym modelem płyty.
    > Np. często nie trzymała ustawień biosu, po starcie kompa bios sie czasami
    > samoczynnie resetował do ustawień domyślnych itp. cyrki były.

    Potwierdzam problemy. Wytrzymałem z tą płytą 2 lata awaryjnej pracy. Tzn. w
    Windowsie bluescreeny, nagłe resety. Memtest czasem wykazywał błędy, czasem
    nie, mimo iż kości były dobre. Okazało się to, gdy już wymieniłem pamięci,
    zasilacz i procesor. W końcu wymieniłem płytę na używanego Epoxa i wszystko
    przeszło jak ręką odjął...

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

  • 15. Data: 2009-06-26 10:21:53
    Od: venioo <v...@p...fm>

    =Marcos= pisze:

> [...]
    > wymieniłem pamięci, zasilacz i procesor. W końcu wymieniłem płytę na
    > używanego Epoxa i wszystko przeszło jak ręką odjął...

    U mnie tez sie zdarzalo - trzeba bylo zaktualizowac BIOS, sterowniki i
    DirectX - i wszystko jak reka odjal :) Najczestszy BSOD byl od
    "niekompatybilnosci" k.graf. i zintegrowanego dzwieku. W jednej z gier
    na 100% wszystko chodzilo, i w momencie jak gra miala wydac z siebie
    dzwiek nastepowal BSOD. Przy innej karcie graf. lub wylaczeniu w BIOSie
    integry wszystko bylo OK. Zmienilem BIOS, wgralem najnowsze sterowniki,
    przeinstalowalem DX i jak reka odjal - tylko ze to bylo jakos w 2004r.
    Od tamtej pory komputer dziala do dzis, tylko czasem gubi ustawienia BIOSu.
    --
    venioo

  • 16. Data: 2009-06-26 11:23:12
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "venioo" <v...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Najczestszy BSOD byl od "niekompatybilnosci" k.graf. i zintegrowanego
    > dzwieku. W jednej z gier na 100% wszystko chodzilo, i w momencie jak gra
    > miala wydac z siebie dzwiek nastepowal BSOD.

    Na marginesie bodaj od rev3.1 płyta miała dźwiękówkę Cmedia (wcześniej chip
    Sisa odpowiadał za dźwięk). Umożliwiającą m.in. EAX 2.0

  • 17. Data: 2009-06-28 19:43:32
    Od: geyb <g...@g...pl>

    heh, u mnie ostał się jeszcze jeden pecet na ECS k7s5a, który od 4 lat
    pracuje non-stop i ma się dobrze. Ale fakt, sporo ludzi narzekało na ten
    model. W moim siedzi Duron 1200 i 512 MB RAM-u DDR. Zasilacz - najtańszy
    Huntkey. Kondensatory nie wymagały wymiany. Ani jednego blue-screen-u.
    Przyczyna - jeśli już pokazałby się "Kernel panic" :-)

    g.