  • 41. Data: 2014-02-23 12:53:58
    Temat: Re: Egzergia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Feb 2014 08:02:43 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    >A jak to ciepło rozprowadzisz równomiernie na cały ten metr kwadratowy?
    >Chłodnica do procesora ma więcej miedzi w rurce niż aluminium w żeberkach.
    >Teraz weź te żeberka rozłóż na płasko jedno przy drugim i zobacz ile tej
    >miedzi potrzeba żeby to połączyć.

    Ale w zamrazalniku lodowki miedzi malo.

    J.

  • 42. Data: 2014-02-23 13:43:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Odwróć lodówkę plecami do siebie, popatrz, tam na dole jest taki czarne coś. Burczy
    tak po cichu.

  • 43. Data: 2014-02-26 16:54:21
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Inzynierowie nie maja swiadomosci jak przydatna moze byc analiza
    egzergetyczna.
    > A to oni wlasnie, a nie fizycy maja glowny wplyw na racjonalne
    gospodarowanie energia.
    > Dlatego dziwie sie dlaczego spotyka mnie taki zaskakujaco zaciekly opor,
    > przy probie pokazania korzysci plynacych z analizy egzergetycznej.
    >Poza tym nikogo nie zmuszam do czytania moich postow.
    Spokojnie.
    Wielu czyta i stara się zrozumieć. Niektórzy nie wytrzymują i są
    niecierpliwi.
    Nad tematem egzergi myślę od lat, choć przyznam, że tego określenia nie
    używałem.

    Zawsze się zastanawiałem nad marnotrastwem energii do ogrzewania wody
    użytkowej.
    Woda wchodzi do domu o temperaturze 4 do 15 st C.
    Następnie, bepośrednio trafia do bojlera 100l i załącza się termostat,
    grzejący daną porcję o delta=40 st. w górę.
    A w domu podłogówka, zbiornik 2000 litrów i GWC.
    Co można z tym zrobić ?
    S.

  • 44. Data: 2014-02-27 09:03:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Feb 2014 16:54:21 +0100, Sylwester Łazar napisał(a):
> [...]
    > grzejący daną porcję o delta=40 st. w górę.
    > A w domu podłogówka, zbiornik 2000 litrów i GWC.

    Nie rozumiem. w zimnej wodzie chcesz sie myc, czy GWC to pompa ciepla?

    Bo oszczedne rozwiazanie problemu to doprowadzic gaz, napedzac nim
    silnik, silnik grzeje i napedza pompe ciepla :-)

    Albo od razu solary i wiatraki :-)

    J.

  • 45. Data: 2014-02-27 09:49:33
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Nie rozumiem. w zimnej wodzie chcesz sie myc, czy GWC to pompa ciepla?
    >
    > Bo oszczedne rozwiazanie problemu to doprowadzic gaz, napedzac nim
    > silnik, silnik grzeje i napedza pompe ciepla :-)
    Na początek chodzi mi o to, że 100l vs 2000l to jest 5%.
    Te zbiorniki mają od 20 do 40 stopni zawsze, gdyż kocioł będzie je ładował
    co kila dni.
    I teraz, nawet jak zainstaluje zwykły wymiennik, to mogę wstępnie ogrzać
    wodę użytkową o ok. (4-30) stopni w górę, bez dodatkowych urządzeń.
    Jeżeli teraz podłączę sprężarkę, nawet (na razie) wprost z prądu,
    to i tak koszty energii powinny spaść ponad 2x.
    I teraz, 1 000 000 ludzi kupuje bojlery po 100l, podkręcają, wciskają do
    gniazdka wtyczkę
    i grzeją. Jaki sens?
    S.

  • 46. Data: 2014-02-27 16:34:17
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 27 lutego 2014 09:49:33 UTC+1 użytkownik Sylwester Łazar napisał:

> [...]
    >
    > to i tak koszty energii powinny spaść ponad 2x.
    >
    > I teraz, 1 000 000 ludzi kupuje bojlery po 100l, podkręcają, wciskają do

    Jak chcesz ogrzać wodę o 20 stopni nie używając żadnych urządzeń?

  • 47. Data: 2014-02-27 17:04:08
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    >Jak chcesz ogrzać wodę o 20 stopni nie używając żadnych urządzeń?
    Żadnych dodatkowych.
    Wymiennik jest, zbiorniki są 4, pompy - jest pięć.
    No trochę złączek i zaworów może faktycznie.
    S.

  • 48. Data: 2014-02-28 19:19:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" napisał w wiadomości

> [...]
    >Jeżeli teraz podłączę sprężarkę, nawet (na razie) wprost z prądu,
    >to i tak koszty energii powinny spaść ponad 2x.

    Nadal nie rozumiem. GWC to gruntowy wymiennik ciepla ?
    Czyli cos, co moze podgrzac wode do 10-15 C ?

    Z jakas dodatkowa pompa ciepla czy bez ?

    >I teraz, 1 000 000 ludzi kupuje bojlery po 100l, podkręcają, wciskają
    >do
    >gniazdka wtyczkę i grzeją. Jaki sens?

    Tanio. Moze i prad kosztuje, ale co zrobic - wydac 10 letnie koszty na
    pompe ciepla ?

    A przeciez ... rura doprowadzajaca wode to tez GWC :-)

    J.

  • 49. Data: 2014-03-01 15:01:24
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Nadal nie rozumiem. GWC to gruntowy wymiennik ciepla ?
    > Czyli cos, co moze podgrzac wode do 10-15 C ?
    Nie. Temperatura wylotowa max. do 12 stopni latem 4 zimą.

    > Z jakas dodatkowa pompa ciepla czy bez ?
    Jeśli piszemy o egzergii, to chyba nie ma innego wyjścia.
    Tylko co użyć?
    Sprężarkę od klimy w samochodzie, czy coś gotowego np. klimatyzator z
    supermarketu?
    Tylko nie wiem, czy są jakies tanie powietrze- woda, czy woda-woda.

    > Tanio. Moze i prad kosztuje, ale co zrobic - wydac 10 letnie koszty na
    > pompe ciepla ?
    A dlaczego dziesięcioletnie?
    Masz 45 lat. Zakładasz, że będziesz żył do 55 lat czy dłużej?
    Twój rząd zakłada, że do 67 roku i potem jeszcze ho ho ho ho na emeryturze.
    Oszczędności teraz nie są dla Ciebie ważne, a w wieku 60 lat?
    Jak sądzisz?
    Kupując samochód z klimą, też się zastanawiasz kiedy Ci się zwróci klima?
    Wynik zadania brzmi: Klima w samochodzie nie zwróci się nigdy.
    Więc darujmy sobie ekonomię zwrotu.
    Ma być tanio, ale ma być.
    > A przeciez ... rura doprowadzajaca wode to tez GWC :-)
    Rura 1 1/2'' vs. 12'' GWC.
    Poza tym za wodę płacisz według licznika.
    procent ciepła, które ciągniesz z ziemi jest wliczony w cenę wody i ścieków.
    Więcej ciepła oddajesz gratis w ściekach niż pobierasz z instalacji
    wodociągowej za opłatą.
    S.

  • 50. Data: 2014-03-03 08:50:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Mar 2014 15:01:24 +0100, Sylwester Łazar napisał(a):
> [...]
    > supermarketu?
    > Tylko nie wiem, czy są jakies tanie powietrze- woda, czy woda-woda.

    Sa pompy ciepla do domow.

    > A dlaczego dziesięcioletnie?
    > Masz 45 lat. Zakładasz, że będziesz żył do 55 lat czy dłużej?

    A zakladasz ze pompa i wymiennik ile wytrzymaja ?

    > Kupując samochód z klimą, też się zastanawiasz kiedy Ci się zwróci klima?
    > Wynik zadania brzmi: Klima w samochodzie nie zwróci się nigdy.

    Klima w samochodzie zwraca sie po pierwszym lecie :-)

    A doswiadczenia kolegi z pompa ciepla do ogrzewania sa takie:
    -jak zima zimna, to pompa nie wyrabia i trzeba dogrzewac,
    -jak zima ciepla, to sasiedzi mniej placa za ogrzewanie niz on raty
    kredytu.

    A tu pechowo ostatnie zimy albo mrozne, albo gorace, zadnego
    umiarkowania :-)

    J.