  • 1. Data: 2014-02-02 11:35:04
    Temat: Waga i prąd
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    Czołem.

    Potrzebuję ważyć ciągle w czasie pracy pewne urządzenie, które jest
    zasilane prądem AC do 10 A. Jakieś pomysły na doprowadzenie kabla, by
    jak najmniej fałszował wskazania wagi ? Pożądane dokładności <1g. Na
    razie kabel zwisał swobodnie ze sufitu aż do urządzenia postawionego na
    wadze, z niewielkim zwiniętym zapasem, leżącym na szalce.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2014-02-02 15:35:20
    Temat: Re: Waga i prąd
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    PeJot pisze:
> [...]
    > razie kabel zwisał swobodnie ze sufitu aż do urządzenia postawionego na
    > wadze, z niewielkim zwiniętym zapasem, leżącym na szalce.

    Ja to robię tak, że krótki kabelek z tenso wchodzi wprost w płytkę ze
    wzmacniaczem i ADC, dalej cyfrowo. Działa wyśmienicie, choć środowisko
    paskudne*.

    Miłego.
    Irek.N.
    * falowniki + trochę innej elektroenergetyki, tenso z płytką zamknięte w
    kostce frezowanego aluminium.

  • 3. Data: 2014-02-02 18:42:17
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 2 February 2014 14:35:20 UTC, Irek N. wrote:
    > Ja to robię tak, że krótki kabelek z tenso wchodzi wprost w płytkę ze
    > wzmacniaczem i ADC, dalej cyfrowo. Działa wyśmienicie, choć środowisko
    > paskudne*.

    Ale jemu chyba chodzi o to że sztywny kabel daje większą reakcję niż potrzebna
    dokładność pomiaru.
    Fajnie by było to zasilać bezprzewodowo. I to w taki sposób żeby nie generować dużych
    pól magnetycznych... Utopia...

    Mogę pofantazjować?
    Szynoprzewody które są jednocześnie sprężynami płaskimi. Mierzysz ugięcie belki,
    która dostarcza zasilanie, a na niej toto po prostu wisi. Nie wiem jakie to
    urządzenie ciężkie, ale może samochodowy resor piórowy by dał radę.

    Konrad

  • 4. Data: 2014-02-02 19:08:31
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-02-02 18:42, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    dokładność pomiaru.
    > Fajnie by było to zasilać bezprzewodowo. I to w taki sposób żeby nie generować

    Tym razem nie bardzo. Do dyspozycji jest gotowa waga z rozdzielczością
    rzędu 0.1 g i urządzenie o masie rzędu 10 kilogramów, spodziewany ubytek
    masy około 2 kg. Całkowity ubytek jest dosyć spory, ale mierzony
    parametr to ubytek masy w czasie pracy ustrojstwa. Masę reszty kabla
    leżącej na szalce da się wytarować, ale nie jestem pewien czy sztywność
    kabla nie paskudzi mi odczytu masy urządzenia przy w/w ubytku. Nie mam
    pojęcia o ile w typowej wadze z czujnikami tensometrycznymi szalka
    przemieszcza się przy zmianie masy.

    Na razie myślę zamiast typowego kabla 3x1.5 mm^2 *w izolacji* puścić
    pionowo 3 izolowane przewody typu linka o tym samym albo i mniejszym
    przekroju, ale bez izolacji zewnętrznej.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 5. Data: 2014-02-02 19:28:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Feb 2014 19:08:31 +0100, PeJot napisał(a):
> [...]
    > kabla nie paskudzi mi odczytu masy urządzenia przy w/w ubytku. Nie mam
    > pojęcia o ile w typowej wadze z czujnikami tensometrycznymi szalka

    Bardzo malo.

    Mozna tez pomyslec o umieszczeniu wagi na podnoszonym stole i miec
    stala pozycje szali.

    > Na razie myślę zamiast typowego kabla 3x1.5 mm^2 *w izolacji* puścić
    > pionowo 3 izolowane przewody typu linka o tym samym albo i mniejszym
    > przekroju, ale bez izolacji zewnętrznej.

    Delikatnie odradzam - 230V to nie jest bezpieczne napiecie.

    Sa linki z drobnych drucikow - malo sztywne. Glosniki takie uzywaja.

    Mozna by tez pomyslec o tasmach jak w drukarce ..

  • 6. Data: 2014-02-02 21:15:04
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-02-02 19:28, J.F. pisze:

    > Delikatnie odradzam - 230V to nie jest bezpieczne napiecie.

    Nie chcę puszczać gołych *żył*, tylko 3 izolowane żyły solo, bez
    sztywnej *opony* zewnętrznej.

    > Sa linki z drobnych drucikow - malo sztywne. Glosniki takie uzywaja.

    Ale też są i kable pomiarowe, takie z wyższej półki, miękkie jak
    sznurek, zrobione z kilkuset żyłek średnicy 0.000000000nic. I pomyśleć,
    że czegoś takiego używam niemal na co dzień :> Bingo, to jest
    rozwiązanie, choć jeszcze zastanawiam się czy takie miękkie przewody
    puścić pionowo z góry ( trochę upierdliwe ), czy może poziomo, ze zwisem
    między mocowaniem przewodów i EUT leżącym na wadze:

    ------ ---------
    | |
    -----
    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2014-02-02 21:19:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Zanurzyć przewody w rtęi/elektrolicie.
    Albo zapalić apalić łuk :-)

    Robert

  • 8. Data: 2014-02-02 21:25:47
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-02-02 21:19, Robert Wańkowski pisze:
    > Zanurzyć przewody w rtęi/elektrolicie.
    > Albo zapalić apalić łuk :-)

    BHP chyba nie będzie szczęśliwe :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2014-02-02 21:36:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "PeJot"

    > BHP chyba nie będzie szczęśliwe :>

    No to słona woda. :-)

    Robert

  • 10. Data: 2014-02-03 06:34:01
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-02-02 21:36, Robert Wańkowski pisze:

    > "PeJot"

    > No to słona woda. :-)

    Masz Ci, 230 V na wierzchu i jeszcze korozja :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem