  • 11. Data: 2010-01-31 20:13:59
    Temat: Re: Ekologia w elektronice i nie tylko.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 31 Jan 2010 20:33:06 +0100, Marcin Wasilewski wrote:
    > Stare sprzęty (powiedzmy takie z lat 90-tych) potrafią brać spore ilości
    >energii w trybie standby, sam do niedawna miałem TV 21", który w czasie
    >oglądania brał 65W, a w trybie gotowości 30W.

    Cos tam chyba miales zepsutego. Miernik ?

    >15 letnia lodówka brała 1,5
    >kWh dziennie, nowa A++ bierze 0,55 kWh.

    A wielkosci podobnej ?

    J.

  • 12. Data: 2010-01-31 21:18:42
    Od: "kk" <...@...pl>

    Wszytko OK.
    15 zł piechotą nie chodzi.

    Ale chciałem zwrócić uwagę na inny aspekt 'oszczędności'.
    Mianowicie osczędności mediów ( prądu, wody, CO, gazu, węgla, ....)
    przekładają się na ... spadek popytu.
    Za tym idzie spadek wpływów finansowych u dostawcy tych mediów.
    A to jest szybko korygowane ... ceną tych mediów.

    Nie mówię, że nie należy oszczędzać.
    Jeżeli wszyscy oszczędzają (większość), ocieplają mieszkania, wyłączają
    czuwanie TV, zakładają liczniki na wodę, itd
    to i tak w ogólnym rozrachunku dostawca mediów cenę podniesie i cała reszta
    odbiorców również zmuszona będzie oszczędzać.

    Tak na marginesie :
    Oszczędanie wody, łapanie każdej kropli ... bo w Afryce nawet te kilka
    kropli uratowałoby komuś życie.
    A jednocześnie w Polsce znikają jeziora. Nie dlatego, że ktoś nie dokręcił
    kranu.
    Mianowicie dlatego, że w okolicy jest kopalnia odkrywkowa, w której
    wypompowuje się miliony ton wody dziennie z pokładów oligoceńskich.

    Mo oszczędimy 30kWh rocznie wyłączając TV. A jednocześnie przez całą noc
    świeci mi w okno oświetlenie boiska ORLIK położonego ze 2 km dalej obojętnie
    czy jest pogoda, czy ktoś tam sobie gra czy jest pusto. Wiem, że ja za ten
    prąd nie płacę. Płaci miasto z moich podatków i wara mi do tego.

  • 13. Data: 2010-01-31 21:27:25
    Od: "beznick" <x...@a...cd>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Ale chciałem zwrócić uwagę na inny aspekt 'oszczędności'.

    Słusznie to zauważasz, inni też o tym wiedzą.
    To polityka.
    W miastach oświetlenie ulic świeci całą noc.
    Czy należy je wyłączać? Zastosować czujki ruchu ? (kot,pies, mysz)

  • 14. Data: 2010-01-31 21:32:04
    Od: "beznick" <x...@a...cd>

    > Chyba za globalne ocipienie...

    Ty siem zajonc śmiej:-)
    Globalne ocipienie napedza koniunkture. Jest zajecie, transfery pienięzne.
    Mnóstwo ludzi się nahapie

  • 15. Data: 2010-01-31 21:40:03
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Cos tam chyba miales zepsutego. Miernik ?

    Zdaje Ci się. Popytaj w serwisach jak były projektowane stare sprzęty.
    Czasami w TV tylko powielacz i wzmacniacz foni był odcinany. Reszta
    pracowała cały czas

    > A wielkosci podobnej ?

    Jak najbardziej, nowa jest nawet 10 cm wyższa i 15 cm szersza od starej.
    Tylko kupując ją skupiłem się na poborze energii, a nie kupie bajerów.

  • 16. Data: 2010-01-31 22:17:12
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    beznick pisze:

    > W miastach oświetlenie ulic świeci całą noc.
    > Czy należy je wyłączać? Zastosować czujki ruchu ? (kot,pies, mysz)

    OIDP w Belgii autostrady są rzęrziście oświetlone *na całej* długości.
    Wiem, że tych autostrad jest tam niewiele setek km, ale ciekawe jakie są
    tego koszty w porównaniu do ichniejszego PKB.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2010-01-31 22:37:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 31 Jan 2010 22:32:04 +0100, beznick wrote:

    >Ty siem zajonc śmiej:-)
    >Globalne ocipienie napedza koniunkture. Jest zajecie, transfery pienięzne.
    >Mnóstwo ludzi się nahapie

    W tym miesiacu lepiej o tym nie wspominac :-)

    J.

  • 18. Data: 2010-02-01 06:10:11
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Natomiast dla Twojego portfela oszczędzenie tych kilku[nastu] kWh
    > miesięcznie to już chyba odczuwalne w skali roku, bez żadnych dodatkowych
    > inwestycji - w końcu chodzi tylko o mechaniczne odłączenie zasilania np.
    > telewizora (zamiast standby), wyłączenie ładowarki z gniazdka po
    > naładowaniu komórki (a nie tylko odłączenie od komórki) itp.

    Nie przesadzaj z tym odłączaniem.
    Miałem kiedyś telewizor Lazuryt i jego się wyłączało tylko mechanicznie.
    Pilota właśnie po to wymyślili żeby nie wyłączać. Zgadzam się co do jednego:
    poziom poboru mocy w stanby powinien być jak najniższy.

    Mam ładowarkę do komórki i nie trzeba jej odłączać z gniazdka. Co prawda
    robię to bo mi gniazdko zajmuje :-). Stary model tzw ciężka.

    Ekologom skończył się temat "globalne ocieplenie", to teraz szukają innych -
    paranoja.

    --
    Desoft

  • 19. Data: 2010-02-01 07:35:41
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Desoft" <D...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ekologom skończył się temat "globalne ocieplenie", to teraz szukają
    > innych - paranoja.

    No właśnie. Były już: globalne ocieplenie, globalna pandemia grypy i
    globalny kryzys. Ciekawe co następnego wymyślą.

  • 20. Data: 2010-02-01 10:25:40
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    On 2010-01-31 20:11, J.F. wrote:

    > A gdzie twoej ekologiczne sumienie, za prad placisz, a za globalne
    > ocieplenie tez zaplacisz ? :-)
    >
    > U mnie jak "nic nie jest wlaczone", to plynie 40W. I to mnie troche
    > denerwuje. A bedzie jeszcze gorzej ..

    Znaczy ca. 15PLN * 8 daje 120 PLN. Przez rok zaoszczedze na sredniego
    whiskacza. To chyba mi sie nie chce kazdego wieczora pamietac o
    wylaczaniu rzeczy roznych.

    --
    Marcin "Ahmed" Gala
    m.gala(maupa)interia.pl