  • 171. Data: 2017-08-17 19:56:08
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.08.2017 o 22:49, Marek pisze:

    > Trzeci rodzaj prawdy.

    Pierwszy - takie są fakty.

    > Elektryfikacja kokei była w znacznej większości
    > przy okazji elektryfikacji innych obszarów infrastruktury, głównie
    > zurbanizowanej. Nie budowalo się elektrowni jedynie na potrzeby kolei,
    > poza specyficznymi wyjątkami.

    Rożnie bywało, ale bez znaczenia - nie twierdziłem, że budowano. Po
    prostu skomentowałem fakt jak to nagle niby przesiądnięto się z
    parowozów na elektrowozy i najpierw zwolennicy parowozów dostawali
    zajadów ze śmiechu na myśl o elektryfikacji, a potem na odwórt. Otóż nic
    podobnego - zmiana technologii trwała ok 70 lat.

    Shrek

  • 172. Data: 2017-08-20 22:41:15
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >Dokładnie tak samo mówiono jak pojawily się lokomptywy elektryczne.
    >Wlasciciele parowozów odstawali zawału od smiechu. Bo kto mógłby być tak
    >głupi zeby inwestować w pojazy wymagające trakcji i dodatkowych
    >elektrowni skoro węgiel mozna nakopać byle gdzie? Banda debili ci
    >wizjonerzy od elektryfikacji kolei.
    >---
    >To będą trakcje dla samochodów ?

    Beda.
    http://insideevs.com/siemens-conduct-ehighway-trials
    -electric-volvo-trucks-california/
    ---
    Ale wiesz, trolejbusy to my mamy w Polsce od dawna. Chodzi o to, czy mój
    Twizy będzie miał taki pantograf :-)