  • 11. Data: 2016-07-06 10:21:19
    Temat: Re: Elektryczna droga
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > Wczoraj widziałem jadący normalnie tramwaj z opuszczonym odbierakiem
    > prądu. Z ludzikami w środku, nie jakiś zjazd awaryjny;)

    Tramawaje Warszawskie 3002
    pierwszy "hybrydowy" tramwaj.
    jeździ na prąd albo na prąd :)
    http://tramwar4.republika.pl/3002-117348-z.jpg

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2016-07-06 10:39:55
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-07-05 22:44, WM wrote:

    > Ja bym dodał jeszcze szyny na takiej zelektryfikowanej autostradzie
    > i specjalnie podłączane podwozie z metalowymi kołami. ;)

    https://s3.amazonaws.com/gigsalad_media/n/nomad_slot
    _car_racing/4ee5701d65ff9.jpg

    :)

    --

    memento lorem ipsum

  • 13. Data: 2016-07-06 11:16:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Shrek wrote:

    >Tramawaje Warszawskie 3002
    >pierwszy "hybrydowy" tramwaj.
    >jeździ na prąd albo na prąd :)
    >http://tramwar4.republika.pl/3002-117348-z.jpg

    Cos dla Wroclawia.
    Tu jak sobie nowoczesne tramwaje kupili, to stara siec wybijala
    bezpieczniki.

    Ale takie brzydkie to nie przejda ... choc watpie, aby wpisali w SIWZ
    :-)

    J.

  • 14. Data: 2016-07-06 11:18:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

> [...]
    > bezpieczniki.
    >
    > Ale takie brzydkie to nie przejda ... choc watpie, aby wpisali w SIWZ
    na szczęście zrobili go aż w 1 egzemplarzu :)
    ale nowe PESY też spokojnie mogą jeździć na aku.
    Wszystkie te obecnie kupowane do Warszawy dwukierunkowe mają taką opcję

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2016-07-06 11:25:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-06 o 11:16, J.F. pisze:
    > Ale takie brzydkie to nie przejda
    No to samo chciałem napisać. :-)
    Za te same pieniądze nie można pogiąć te blachy w ładniejszy kształt?
    Podobnie oglądając wizualizacje jakiś przyszłych konstrukcji, piękne,
    ładne. Jak powstanie w realu to czar pryska.

    Robert

  • 16. Data: 2016-07-06 11:39:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    W dniu wtorek, 5 lipca 2016 22:44:52 UTC+2 użytkownik WM napisał:

    >Kolej ma jedną zasadniczą wadę: na jednym odcinku (zazwyczaj długim)
    >może być tylko jeden skład. A ciężarówki jadą praktycznie jedna za
    >drugą.

    A to jest taki zwyczaj kolejowy ... czy obecnie uzasadniony ?

    J.

  • 17. Data: 2016-07-06 11:45:21
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-07-05 o 21:01, J.F. pisze:
    > http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/pierwsza-elektryczna-droga-ju%c5%bc-dzia%c5%
    82a-kosztowa%c5%82a-niemal-60-mln-z%c5%82-przyjmie-s
    i%c4%99/ar-AAi7dXZ

    > No, ciekaw jestem jak to sie sprawdzi.
    > Te dwa pantografy jakos nie wzbudzaja mojego zaufania, wolalbym chyba
    > tak jak to w trolejbusach jest.
    >
    > Poczekamy, zobaczymy.
    > Jak widac - elektryczne samochody staja sie bardzo modne.
    >
    > J.

    Tu jest też na ten temat i kilka zdjęć i schematów:

    http://glowny-mechanik.pl/2016/07/szwecji-otwarto-pi
    erwsza-swiecie-e-autostrade/

    T.

  • 18. Data: 2016-07-06 13:15:35
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 6 lipca 2016 11:40:02 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A to jest taki zwyczaj kolejowy ... czy obecnie uzasadniony ?

    Uzasadniony wciąż zdarzającymi sie wypadkami. Jak pociągi przestaną na siebie wpadać,
    to uzasadnienie się zdezaktualizuje. Technicznie nie ma żadnego problemu żeby ustalić
    położenie pociągu i sterować prędkością wielu składów tak żeby zachowały między sobą
    bezpieczną odległość. Pozostają tylko wyjątki, kiedy ktoś zaśnie, zapomni, zapije,
    wciśnie nie ten guzik itd.

  • 19. Data: 2016-07-06 13:22:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    >bezpieczną odległość.
    > Pozostają tylko wyjątki, kiedy ktoś zaśnie, zapomni, zapije, wciśnie

    Tylko ze dokladnie to samo masz na drodze i jakos nikt sie tym nie
    przejmuje ...

    J.

  • 20. Data: 2016-07-06 14:38:12
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "masti"

    > Wczoraj widziałem jadący normalnie tramwaj z opuszczonym odbierakiem
    > prądu. Z ludzikami w środku, nie jakiś zjazd awaryjny;)

> [...]
    ---
    Nie sądzicie, że oni nasze pieniądze wydają bezsensownie ?