  • 1. Data: 2016-07-04 12:24:39
    Temat: Julianabrug
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Pamietacie te przewrotke dzwigow na barkach ?

    Pojawily sie jakies raporty
    https://www.youtube.com/watch?v=BfuZf2gw2i4
    https://www.youtube.com/watch?v=i10kOduKpaA

    Niestety - w jezyku obcym ?

    Konradzie - moze Ty cos zrozumiesz ?
    Doszli co zawiodlo ?

    J.

  • 2. Data: 2016-07-04 12:49:56
    Temat: Re: Julianabrug
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-04 o 12:24, J.F. pisze:

    > Pamietacie te przewrotke dzwigow na barkach ?
    Tu animacja tego zdarzenia.
    https://youtu.be/i10kOduKpaA
    A tu opis. Translator Googla daje radę.
    Barki za wąskie, nie obliczyli balastu, dźwigi na granicy udźwigu.
    https://www.onderzoeksraad.nl/nl/onderzoek/2142/hijs
    ongeval-alphen-aan-den-rijn/publicatie/1690/omvallen
    -hijskranen-alphen-aan-den-rijn-onvermijdelijk#fasen

    Robert

  • 3. Data: 2016-07-04 16:37:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    songeval-alphen-aan-den-rijn/publicatie/1690/omvalle
    n-hijskranen-alphen-aan-den-rijn-onvermijdelijk#fase

    Jesli sie nie myle - to metoda byla sprawdzona, bo tak sciagali stare
    przeslo
    https://www.youtube.com/watch?v=uCgjwnczB_s

    A ktos wie, ile trwal remont/wymiana tego mostu ?
    Bo ponoc na zachodzie to nie ma czekania, przyplywa gotowy most na
    barce, ustawia sie tylko i po godzinie ruch moze wrocic do normy :-)

    A po katastrofie, jesli sie nie myle - przyszlo prawie rok poczekac na
    kolejne
    https://www.youtube.com/watch?v=WNh5B2K2ECE

    Tym razem nie zaryzykowali dzwigu na barce :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-07-04 16:50:41
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 12:24:44 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Pamietacie te przewrotke dzwigow na barkach ?

> [...]

    Włącz sobie napisy, automatycznie tłumaczone na angielski, idzie zrozumieć.

    Ciekawe jest że oni mówią o zaleceniach na przyszłość. Nie wiedzieli że wydanie
    pozwolenia na budowę musi być oparte na tym co dopiero teraz zalecają? Powtarzają
    kilka razy: amatorszczyzna, tylko nie wspominają że to jest przede wszystkim
    amatorszczyzna urzędników. Jak można było pozwolić na wymachiwanie setkami ton nad
    terenem gdzie są ludzie? I to wyłącznie na podstawie zapewnienia "trust me, I'm an
    engineer"...
    Ja to rozumiem że to jest jakaś mała gmina, może w urzędzie nie było nikogo kto by
    potrafił ocenić czy wykonawca wie co mówi, no ale jakaś elementarna odpowiedzialność
    powinna zapalić lampkę pod tytułem "ja nie wiem, więc muszę znaleźć takiego co wie".

  • 5. Data: 2016-07-04 16:59:14
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:37:10 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    n-hijskranen-alphen-aan-den-rijn-onvermijdelijk#fase

    > Jesli sie nie myle - to metoda byla sprawdzona, bo tak sciagali stare

    Nie tak samo. Barki zacumowane, jeden dźwig na lądzie, rozmiar dźwigów odpowiednio
    dobrany, teren ogrodzony i ewakuowany.

  • 6. Data: 2016-07-04 19:02:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

> [...]

    >jakaś elementarna odpowiedzialność powinna zapalić lampkę pod tytułem
    >"ja nie wiem, więc muszę znaleźć >takiego co wie".

    Hm, pytanie, czy chcialbys wspolpracowac z takim nieamatorskim
    urzedem.
    Gdzie urzednik sie zastanawia, jaka jeszcze dupokrytke moze wymyslec.

    Plan operacji, obliczenia, sprawdzenia, analizy ryzyka, ale potem
    certyfikaty certyfikatow, analiza ryzyka analizy ryzyka,
    zaswiadczenia, papierki ... a sami se te zarowki w latarniach
    wymieniajcie ...

    A moze najprosciej - urzednik okresla jakie tereny sa zagrozone i jaka
    kwota polisy OC jest wymagana, a reszta to juz
    sprawa wykonawcy z ubezpieczycielem ...

    J.

  • 7. Data: 2016-07-04 19:57:36
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 19:02:59 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > A moze najprosciej - urzednik okresla jakie tereny sa zagrozone i jaka
    > kwota polisy OC jest wymagana, a reszta to juz

    Bo Konrad to w korpo już pracuje za długo.
    Im papieru więcej to tym tyłek czystszy.

    Wszyscy inżynierowie narzekają na księgowych że im nie
    pozwalają a czasami sami inżynierowie sobie nie pozwalają.
    Winna urzędników?

    Kiedyś firma w której pracowałem potrzebowała dziwg > 120 ton
    Wysłałem zapytania ofertowe do kilku firm.
    Zaprosiłem najtańszą firmę - oddział zachodniej firmy.
    Pan chciał żebym to Kierownik budowy powiedział gdzie ma dźwig ustawić.
    I zaczęła się jazda kto za co odpowiada.
    Daliśmy se spokój.

    Potem przyjechał Pan Czesio z polskiej firmy.
    Popatrzył powiedział że tu dżwig, a tu ciężarówka z belkami a tam trzeba podrównać.
    Sprawnie i czysto

    Da się?
    Czyli firma która to robiła nie powinna ponosić żadnej odpowiedzialności
    bo urzędnik pozwolił?

  • 8. Data: 2016-07-04 20:21:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Suryga napisał w wiadomości
    W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 19:02:59 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:
    [...]
> [...]

    >Potem przyjechał Pan Czesio z polskiej firmy.
    >Popatrzył powiedział że tu dżwig, a tu ciężarówka z belkami a tam

    No, ale prawde mowiac ... czy Pan Czesio wiedzial, co jest pod spodem
    ?

    Kiedys zagladam do garazu pod blokiem, cos mi sie nie zgadza, za duzy
    jakis.
    Sie wyjasnilo - przed blokiem droga, trawnik, a pod spodem garaz.
    I wez tu postaw taki 120t dzwig na podworku ...

    >Czyli firma która to robiła nie powinna ponosić żadnej
    >odpowiedzialności
    >bo urzędnik pozwolił?

    Tego nikt nie sugeruje, tylko czy urzednik powinien pozwolic ...

    J.

  • 9. Data: 2016-07-04 20:21:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    s...@g...com wrote:

    > Potem przyjechał Pan Czesio z polskiej firmy.
    > Popatrzył powiedział że tu dżwig, a tu ciężarówka z belkami a tam trzeba podrównać.
    > Sprawnie i czysto
    >
    > Da się?

    a jakby się nie dało to pan Czesio powie:Nie mam pańskiego płaszcza i co
    mi pan teraz zrobi?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2016-07-04 21:15:18
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 19:02:59 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Hm, pytanie, czy chcialbys wspolpracowac z takim nieamatorskim
    > urzedem.

    Współpracuję na codzień z niejednym takim. Uwierz mi, znacznie lepiej jest
    przekonywać inspektora co do wygórowanych ale logicznych i konsekwentnych wymagań,
    niż walczyć z matołami którzy mają inne wymagania za każdym razem i na przykład
    inaczej traktują mnie niż konkurencję.

    > A moze najprosciej - urzednik okresla jakie tereny sa zagrozone i jaka
    > kwota polisy OC jest wymagana, a reszta to juz
    > sprawa wykonawcy z ubezpieczycielem ...

    Tak jest na przykład w Teksasie i to też jest niezłe rozwiązanie. Ale nie jedyne i
    nie najlepsze.