  • 11. Data: 2017-05-08 09:47:06
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Zenku, skąd tyle negatywizmu u Ciebie?
    > Polacy mają więcej kasy niż Ci się wydaje...
    > Kto kupuje w Polsce nowe auta jeśli nie Polacy? Nie bałamuć.
    > Nie ma nowych aut za 10 tysiaków a jednak się sprzedają.

    Ale Zenek pisał o średniej...

    > A co do elektrycznych autek - wiadomo że nowinki kosztują dużo.
    > Kupują je Ci, których na nie stać. Tak zwani "early adopters".
    > Może nie przeciętny Polak ale przeciętny manager czy przeciętny
    > dyrektor. A potem za 3 lata sprzedadzą używany i kupią sobie nowy, a
    > ten 3-latek trafi na rynek aut używanych. I szafa gra i bucy.

    Przy czym duzo dyrektorów i managerów jezdzi firmowkami...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 12. Data: 2017-05-08 11:57:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message

    >Zenku, skąd tyle negatywizmu u Ciebie?
    >Polacy mają więcej kasy niż Ci się wydaje...
    >Kto kupuje w Polsce nowe auta jeśli nie Polacy? Nie bałamuć.

    Mamy troche obcokrajowcow :-)

    >Nie ma nowych aut za 10 tysiaków a jednak się sprzedają.

    http://motofocus.pl/informacje/nowosci/44703/sprzeda
    z-nowych-samochodow-w-polsce-w-2016-r-nowy-rekord

    Nie tak zle - 475 tys nowych pojazdow.
    Liczac 15 lat obecnosci takiego auta na rynku, wychodzi ok 7mln -
    istotna czesc krajowej bazy pojazdow.
    Ale zauwaz - 2/3 kupily firmy, a czesc to dostawczaki.

    A teraz zestawmy z
    http://www.samar.pl/strefa-biznesu/historyczny-rekor
    http://www.samar.pl/strefa-biznesu/grudzien-2016-tak
    -starych-aut-jeszcze-nie-sprowadzano

    W jednym grudniu Polacy sprowadzili ok 100 tys uzywek.

    Tylko cos mi sie tu nie zgadza.
    Jesli sredni wiek wynosi 12 lat, a srednia cena 29 tys zl ... to cos
    mi sie widzi, ze ktos podsumowal import uzywanych i nowych.

> [...]
    >Kupują je Ci, których na nie stać. Tak zwani "early adopters".
    >Może nie przeciętny Polak ale przeciętny manager czy przeciętny

    Ktory jest nieprzecietnym obywatelem.
    I jak sobie wszystko podsumuje, to kupi spalinowy.
    Bo po co mu drogi i kiepski elektryczny.
    A w spoleczenstwie, ktore sprowadza 12 letnie "smierdziele",
    "swiadomosci ekologicznej" nie ma :-)

    >A potem za 3 lata sprzedadzą używany i kupią sobie nowy, a ten
    >3-latek trafi na rynek aut używanych. I szafa gra i bucy.

    A potem rodacy zaczna wydziwiac "eee, kto to naprawi", "eee, czesci
    drogie", "eee, bateria pewnie wkrotce padnie" ... :-)

    J.

  • 13. Data: 2017-05-08 14:57:00
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-08 o 11:57, J.F. pisze:
    > A w spoleczenstwie, ktore sprowadza 12 letnie "smierdziele",
    > "swiadomosci ekologicznej" nie ma :-)

    Dobrze że dałeś ten uśmieszek bo z ekologią to ma mało wspólnego a
    gimbaza czyta :-)

  • 14. Data: 2017-05-08 16:45:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 7 May 2017 17:07:14 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Mam już dość kopcących śmierdziuchów na drogach.

    Gdzie, w USA??

    --
    Marek

  • 15. Data: 2017-05-08 19:52:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message

    > Kto kupuje te nowe samochody?
    > Kowalski za medianę zarobków a nie te debilną średnią? :-)

    Polacy kupują. Nie wszyscy mało zarabiają. Porozglądaj się.

    > Dlatego Polaka może stać na razie na używanego Priusa i to jak się go
    > zachęci.

    Polaka stać na nowe Audi A6, na nowe BMW 325, na nowe VW Toureq.
    Mercedesy, Renówki, Fiaty - nie ma nowych aut za 10 tysiaków...
    Te samochody się sprzedają w Polsce i Polacy je kupują.

  • 16. Data: 2017-05-08 19:54:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > Firmy.

    Firmy też kupują. A firmy to często jednoosobowe spółki.
    Właściciel Polak.

    > One tez kupują większość sprzedawanych u nas nowych aut osobowych.
    > W ubiegłym roku firmy kupiły aż 67,5% aut poniżej 3,5T.

    Ile % kupiły firmy nowych tych poniżej 3,5T?

    Nie wiem co próbujesz powiedzieć...

  • 17. Data: 2017-05-08 19:56:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Ale Zenek pisał o średniej...

    Zenek zrobił błędny wniosek że z faktu że średnia wartość samochodu
    na polskich drogach to 10 tysiaków wynika że Polaka nie stać na nowe
    auta. Tymczasem nowe auta za minimum 30-40 tysiaków (bo tyle
    kosztują przecież najtańsze fiaty i vw) sprzedają się w Polsce bardzo
    dobrze.

    > Przy czym duzo dyrektorów i managerów jezdzi firmowkami...

    Są duże zagraniczne firmy.
    Są też małe i duże polskie firmy w rękach Polaków.
    Nie wiem co Ci nie pasuje w tezie, że Polacy kupują nowe samochody.

  • 18. Data: 2017-05-08 19:59:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > czesc krajowej bazy pojazdow.
    > Ale zauwaz - 2/3 kupily firmy, a czesc to dostawczaki.

    No i pięknie. Padła teza że Polaków nie stać na nowe auta.

> [...]
    > Bo po co mu drogi i kiepski elektryczny.
    > A w spoleczenstwie, ktore sprowadza 12 letnie "smierdziele", "swiadomosci

    Generalizujesz. Wystarczy że się znajdzie 5 tysięcy kupców.
    To już będzie coś.

    Negatywizmu pełno wszędzie.
    Trzeba się nastawić pozytywnie. :-)

  • 19. Data: 2017-05-08 19:59:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Gdzie, w USA??

    Wszędzie.

  • 20. Data: 2017-05-08 20:51:56

    W dniu 2017-05-08 o 19:52, Pszemol pisze:
    > Polacy kupują. Nie wszyscy mało zarabiają. Porozglądaj się.

    Chcesz uogólniać na podstawie mniejszości? :-)

    Już tu napisano że większość to auta na firmę w tym osobowe.