  • 31. Data: 2010-02-22 13:32:22
    Temat: Re: Elektryka haka holowniczego
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    William Bonawentura pisze:

    > Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Traktuje jak zwarcie. Trzeba separować przekaźnikami. Szumnie
    > marketingowo nazywa się to "Interfejs CAN do haka holowniczego".

    Udało mi się znaleźć wiązkę, najzwyczajniej w świecie podpinaną pod
    tylne światła. Tyle że jej zainstalowanie wymaga "aktywacji w serwisie
    Skody. Podejrzewam że chodzi o zmianę oprogramowania CAN, tak aby nie
    generowało błędów przy takim podłączeniu przyczepy. Ciekawe czy
    znalazłbym kogoś poza ASO Skody, kto by mi to zrobił.

    Inna opcja to ów interfejs. Na pierwszy rzut oka jako klucz wystarczyły
    by jakieś popularne mosfety. Wypadało by je jakoś zabezpieczyć od strony
    wejścia, ale nie wiem jak to skutecznie zrobić. Ktoś coś podpowie ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 32. Data: 2010-02-22 22:06:01
    Od: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>

    > Inna opcja to ów interfejs. Na pierwszy rzut oka jako klucz wystarczyły
    > by jakieś popularne mosfety. Wypadało by je jakoś zabezpieczyć od strony
    > wejścia, ale nie wiem jak to skutecznie zrobić. Ktoś coś podpowie ?
    I to jest to! MOSFET się nie grzeje i nie obciąża.
    Świetny pomysł.
    IRF840
    Można np. tak:
    http://www.cyfronika.com.pl/kityne/ne367sch.htm

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 33. Data: 2010-02-23 14:41:01
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    Przemek pisze:

    > O ile auto nie jest na gwarancji bo jezeli jest to niestety mozna ja stracic
    > po takich samorobkach.

    Nie tylko gwarancję, ale i homologację. Ktoś się zwyczajnie zagapi,
    wjedzie w tył, a potem będzie przed Policją łgał, że stopy się nie
    zapaliły. Policja wyśle auto na badanie, a tu zonk - przerabiana,
    niehomologowana instalacja i cała wina spada na kogoś, kto normalnie
    byłby poszkodowanym w najechaniu z tyłu.