  • 31. Data: 2020-01-19 20:46:27
    Temat: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Sunday, January 19, 2020, 7:59:38 PM, you wrote:

    > Potrafisz policzyć, że gdyby wszystko było idealnie szczelne,
    > to jakie siły powstałyby po ubytku objętości rzędu 50 litrów?
    > Podciśnienie jest minimalne - i tak wchodzi powietrze.

    W sposób kontrolowany - przez przewód odpowietrzający i filtr węglowy.

    Ty w ogóle wiesz, jak jest zbudowany współczesny układ zasilania
    samochodu?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2020-01-19 20:57:57
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-19 o 20:45 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Częstsze tankowanie to oszczędność czasu?

    Chyba tylko w twoim świecie. :)

    Ja pisałem: "Poza tym, zajechanie na stację to narzut ok. 20 minut,
    jeśli nie muszę to wolę odłożyć."

    Mateusz

  • 33. Data: 2020-01-19 21:15:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Paliwo jest pobierane z dna i stale filtrowane w obiegu zamkniętym - w
    > jaki sposób stężenie syfu miałoby się powiększać

    Jeśli tworzy się stały układ przepływu, to naturalnie
    syfy się zbierają poza tym układem.
    Przy małej ilości paliwa w zbiorniku ten proces się potęguje.
    Dopiero jak się zamiesza mocniej podczas jazdy
    to syfy się rozkładają w całej objętości.

    > No i co z tego? Ile pomp wymieniłeś w swoim samochodzie? Lanos
    > przejechał ponad 270 kkm bez wymiany pompy paliwa.

    Jedną. Po około 190tys.
    Nie sądzę, żeby przyczyną był syf w zbiorniku wywołany jeżdżeniem na
    oparach,
    bo zazwyczaj tankuję jak mi spada poniżej połowy.

    > Za pompą masz filtr i zawór ciśnieniowy - jeśli silnik nie pobiera
    > wystarczająco paliwa, to nadmiar wraca do zbiornika. Oczyszczony. Z
    > upływem czasu paliwo w zbiorniku jest coraz czystsze a nie coraz
    > brudniejsze.

    Trochę mnie zaskoczyła ta prosta informacja - nie skojarzyłem znanych
    faktów -
    aż musiałem pogooglować trochę.
    Niestety oprócz paru informacji, że jak mało paliwa,
    to może się zapowietrzyć pompa są tylko wywody o wilgoci,
    które odrzucasz - bo zakładasz, że powietrze wchodzi do baku przez filtr.
    Ewentualnie, że paliwo się podgrzewa przez pompowanie i jak jest go mało,
    to może być za ciepłe, ale to odrzucam.

    Zeby jeszcze utrzymać przy życiu swoja teorię zagęszczania syfu uczepię
    się faktu, ze
    syf z paliwa może się przy większym stężeniu zbijać we frakcje, które
    skutecznie zablokują filtr.

    Dobra - poddaję się :-)

  • 34. Data: 2020-01-19 21:16:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Sunday, January 19, 2020, 8:57:57 PM, you wrote:

    > Chyba tylko w twoim świecie. :)
    > Ja pisałem: "Poza tym, zajechanie na stację to narzut ok. 20 minut,
    > jeśli nie muszę to wolę odłożyć."

    Odkładasz nie tankując do pełna?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 35. Data: 2020-01-19 21:19:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    > W sposób kontrolowany - przez przewód odpowietrzający i filtr węglowy.
    >
    > Ty w ogóle wiesz, jak jest zbudowany współczesny układ zasilania
    > samochodu?

    Nie miałem potrzeby analizowania tego.
    Nie spodziewałem się tam filtra, myślałem, że jest zwykły odpowietrznik
    i tyle.

  • 36. Data: 2020-01-19 21:21:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Sunday, January 19, 2020, 9:15:58 PM, you wrote:

> [...]
    > Dopiero jak się zamiesza mocniej podczas jazdy
    > to syfy się rozkładają w całej objętości.

    Co ty pieprzysz? przecież na każdym zakręcie paliwo się przelewa przez
    cały zbiornik w tę i nazad. Każde ruszenie i hamowanie.

    > Jedną. Po około 190tys.
    > Nie sądzę, żeby przyczyną był syf w zbiorniku wywołany jeżdżeniem na
    > oparach,
    > bo zazwyczaj tankuję jak mi spada poniżej połowy.

    Bo nie ma takiego zjawiska.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2020-01-19 21:42:54
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-19 14:43, nadir wrote:

    > Dlaczego porównujesz Twizy do jakiegoś RS, a nie to T-34?

    Nie porównuję. Napisałem tylko ile palą. Ale jak chcesz porównania to
    http://niusy.pl/@youtube.com/aa2

  • 38. Data: 2020-01-19 21:49:20
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-19 o 21:16 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Odkładasz nie tankując do pełna?

    Odkładam wizytę na stacji biorąc samochód na plecy i popylam tak 30 km
    do domu. Tanio, ekologicznie, no i ruch to zdrowie. Tylko buty muszę
    wymieniać 3x w miesiącu.

    Mateusz

  • 39. Data: 2020-01-20 08:05:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Co ty pieprzysz? przecież na każdym zakręcie paliwo się przelewa przez
    > cały zbiornik w tę i nazad. Każde ruszenie i hamowanie.

    Widocznie nie miesza się dokładnie.

    > Bo nie ma takiego zjawiska.

    Dwa razy bylem świadkiem zlewania paliwa ze zbiornika.
    Jak zatem wytłumaczysz wyraźnie różne właściwości
    paliwa z dna zbiornika?

  • 40. Data: 2020-01-20 19:12:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Widocznie nie miesza się dokładnie.

    >Dwa razy bylem świadkiem zlewania paliwa ze zbiornika.
    >Jak zatem wytłumaczysz wyraźnie różne właściwości
    >paliwa z dna zbiornika?

    Jak zlewano i jak wygladaly te wlasciwosci ?
    Na polskich drogach trudno uwierzyc w te roznice :-)

    Tak z ciekawosci - w kadecie na dnie zbiornika byl taki plastikowy
    "garnek".
    Ze 20cm srednicy i 7cm wysokosci.

    I z niego pompa ssala.

    Po co to ... jakies ograniczenie chlupotania ?

    J.