  • 21. Data: 2020-01-19 18:44:06
    Temat: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Sunday, January 19, 2020, 6:33:29 PM, you wrote:

    > Jak jest mało paliwa, to jak byś nie zasysał zawsze będzie wiecej syfu.

    W jaki sposób? Jaki syf po namoknięciu jest lżejszy od paliwa?

    > Kwestia tylko jaki jest układ filtrujący przed pompą paliwa.

    Nie ma. Jest tylko siateczka chroniąca przed grubymi
    zanieczyszczeniami. I wystarczy.

    > Podciśnienie w zbiorniku to jest teoretyczne.

    To napraw, żeby było praktycznie - szkoda opary wypuszczać w
    atmosferę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2020-01-19 19:07:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    > W jaki sposób? Jaki syf po namoknięciu jest lżejszy od paliwa?

    Zakładając, że syf jest w paliwie i opada na dno i tam się gromadzi, to
    im mniej jest paliwa, tym większe jest stężenie syfu w paliwie.

    > Nie ma. Jest tylko siateczka chroniąca przed grubymi
    > zanieczyszczeniami. I wystarczy.

    No właśnie przed pompą jest tylko siateczka więc jak syf jest
    drobniejszy od sitka, to dostaje się do pompy.

    > To napraw, żeby było praktycznie - szkoda opary wypuszczać w
    > atmosferę.

    Wszystkim nie naprawię.

  • 23. Data: 2020-01-19 19:26:36
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-19 o 18:33 +0100, cef napisał:
    > Podciśnienie w zbiorniku to jest teoretyczne.

    Coś masz nie tak z autem, jeśli u ciebie to tylko teoria... W moich
    obecnych samochodach (Logan, Niva) słyszę głośne "CMOK" gdy otwieram
    bak po jeździe. A w Ładzie zbiornik paliwa staje się wręcz wklęsły
    podczas jazdy. :)

    Mateusz

  • 24. Data: 2020-01-19 19:33:55
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-19 o 17:46 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Spróbuj to obliczyć.

    Ale po co? Trend jest oczywisty, a że kwoty będą śmiesznie małe to
    drugorzędna sprawa. Światło też gaszę gdy wychodzę z domu na 15 minut,
    choć i tutaj oszczędność jest mizerna.
    A wracając do baku - pisałem, że chodzi również o oszczędność czasu, a
    ta jest wymierna.

    > Chyba ty.

    Czy to nie ty ostatnia upierałeś się, że jazda SUVem jest
    ekonomiczna, argumentując to tym że SUV ciężki więc "SPRAWNOŚĆ
    ROŚNIE"? :)

    > Nie każdy jeździ tak jak ty.

    Tutaj przyznam, że zupełnie nie rozumiem do czego pijesz.

    Mateusz

  • 25. Data: 2020-01-19 19:59:38
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > obecnych samochodach (Logan, Niva) słyszę głośne "CMOK" gdy otwieram
    > bak po jeździe. A w Ładzie zbiornik paliwa staje się wręcz wklęsły

    Potrafisz policzyć, że gdyby wszystko było idealnie szczelne,
    to jakie siły powstałyby po ubytku objętości rzędu 50 litrów?
    Podciśnienie jest minimalne - i tak wchodzi powietrze.

  • 26. Data: 2020-01-19 20:03:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Jan 2020 19:33:55 +0100, Mateusz Viste napisał(a):

    > Ale po co? Trend jest oczywisty, a że kwoty będą śmiesznie małe to
    > drugorzędna sprawa.

    Raczej sprawa, ze dacia wazy pewnie ponad tone, a pol baku to 20kg ?
    A przeciez to tylko czesc oporow

    > Światło też gaszę gdy wychodzę z domu na 15 minut,
    > choć i tutaj oszczędność jest mizerna.

    Do toalety idz, zawsze to kg mniej do wozenia :-)

    > A wracając do baku - pisałem, że chodzi również o oszczędność czasu, a
    > ta jest wymierna.

    Na jakims strasznym zadupiu musisz mieszkac ...

    J.

  • 27. Data: 2020-01-19 20:38:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Jan 2020 19:59:38 +0100, cef napisał(a):

    > Potrafisz policzyć, że gdyby wszystko było idealnie szczelne,
    > to jakie siły powstałyby po ubytku objętości rzędu 50 litrów?
    > Podciśnienie jest minimalne - i tak wchodzi powietrze.

    Dwa zbiorniki mi wgielo w kadecie, ale nie wiem - od cisnienia czy od
    kamienia na drodze, bo i to mozliwe.

    trzeciego nie wgielo, bo dziurke w korku wywiercilem ... a moze droga
    sie lepsza zrobila :-)

    J.

  • 28. Data: 2020-01-19 20:43:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Sunday, January 19, 2020, 7:07:58 PM, you wrote:

    > Zakładając, że syf jest w paliwie i opada na dno i tam się gromadzi, to
    > im mniej jest paliwa, tym większe jest stężenie syfu w paliwie.

    Paliwo jest pobierane z dna i stale filtrowane w obiegu zamkniętym - w
    jaki sposób stężenie syfu miałoby się powiększać?

    > No właśnie przed pompą jest tylko siateczka więc jak syf jest
    > drobniejszy od sitka, to dostaje się do pompy.

    No i co z tego? Ile pomp wymieniłeś w swoim samochodzie? Lanos
    przejechał ponad 270 kkm bez wymiany pompy paliwa.

    Za pompą masz filtr i zawór ciśnieniowy - jeśli silnik nie pobiera
    wystarczająco paliwa, to nadmiar wraca do zbiornika. Oczyszczony. Z
    upływem czasu paliwo w zbiorniku jest coraz czystsze a nie coraz
    brudniejsze.

    > Wszystkim nie naprawię.

    Sobie napraw - inni niech się sami martwią.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2020-01-19 20:45:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Sunday, January 19, 2020, 7:33:55 PM, you wrote:

> [...]
    > choć i tutaj oszczędność jest mizerna.
    > A wracając do baku - pisałem, że chodzi również o oszczędność czasu, a

    Częstsze tankowanie to oszczędność czasu?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2020-01-19 20:45:27
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-19 o 19:59 +0100, cef napisał:

    > Potrafisz policzyć, że gdyby wszystko było idealnie szczelne,
    > to jakie siły powstałyby po ubytku objętości rzędu 50 litrów?
    > Podciśnienie jest minimalne - i tak wchodzi powietrze.

    Wchodzi, właśnie dlatego, żeby silnik nie zgasł po pobraniu litra
    paliwa. Z reguły w pobliżu zbiornika znajduje się zawór który się
    otwiera kiedy podciśnienie jest za duże. W starszych autach tego nie
    było - wystarczyła dziurka w korku (nie za mała, żeby pompa paliwa się
    nie wysilała zanadto, ani nie za duża, żeby utrzymać stan podciśnienia).

    A teraz anegdota. Kilka lat temu zgubiłem korek wlewu paliwa w Ładzie.
    Dolewałem paliwa w lesie, i musiałem źle zakręcić, albo może
    w ogóle zostawiłem korek na jakimś pniu i pojechałem. W każdym razie
    korek wymieniłem na nowy. Efekt - po kilkunastu minutach jazdy silnik
    wyraźnie słabł, a czasem wręcz gasł. Sporo się nagłowiłem zanim wpadłem
    na to, że w poprzednim korku była dziurka, której dla nowszych modeli
    już nie robią... Wywierciłem, problem znikł.

    Mateusz