  • 1. Data: 2010-06-07 05:02:45
    Temat: Energetyka a powodzie
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Ciekawi mnie, co się dzieje z podziemną infrastrukturą energetyczną i
    telekomunikacyjną na terenach powodziowych. Mufy kablowe wydają się
    szczelne, ale co np. ze studzienkami telekomunikacyjnymi, albo
    oświetleniem ulicznym ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2010-06-07 10:13:52
    Temat: Re: Energetyka a powodzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w
> [...]
    > kablowe wydają się szczelne, ale co np. ze studzienkami
    > telekomunikacyjnymi, albo oświetleniem ulicznym ?

    Jak prad do latarni wylaczyli, to po tygodniu wyschnie i mozna
    wlaczyc.

    A telekomunikacja .. usuwanie skutkow w 97 we wrocku trwalo chyba z
    rok.
    Nie tylko studzienki, ale np stare kable izolowane papierem ..

    J.

  • 3. Data: 2010-06-07 10:49:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 7 June, 06:02, PeJot <P...@o...pl> wrote:
> [...]
    > telekomunikacyjną  na terenach powodziowych. Mufy kablowe wydają się
    > szczelne, ale co np. ze studzienkami telekomunikacyjnymi, albo

    Pracowałem kiedyś w firmie zajmującej się automatyka przemysłową,
    akurat w czasie poprzedniej wielkiej wody. Opole zwróciło się z
    zapytaniem na cały system sygnalizacji ulicznej. Wszystko musieli
    wymienić.
    Konrad

  • 4. Data: 2010-06-07 10:58:33
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w
    >
    > Jak prad do latarni wylaczyli, to po tygodniu wyschnie i mozna wlaczyc.

    Gdzieś widziałem fotkę - świecąca latarnia w parku utopiona do połowy
    długości ( mógł być PS ). Sam sprawdziłem po kolana stojąc w wodzie że
    telefon w budce działał.

    > A telekomunikacja .. usuwanie skutkow w 97 we wrocku trwalo chyba z rok.
    > Nie tylko studzienki, ale np stare kable izolowane papierem ..

    No ale dzisiaj chyba stosuje się światłowody.

    Ale pozostaje trochę innej miedzi pod ziemią, np. sieci kablowe.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2010-06-07 18:52:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzieś widziałem fotkę - świecąca latarnia w parku utopiona do
    > połowy długości ( mógł być PS ).

    Wroclawskie doswiadczenia mowia ze i tak w pierwszej kolejnosci
    pada energetyka i zaczyna pradu brakowac :-)

    Takiej latarni nie wykluczam - woda slabo przewodzi prad, bedzie
    sie tam troche gotowalo, ale swiecic bedzie.

    > Sam sprawdziłem po kolana stojąc w wodzie że telefon w budce
    > działał.

    Telefon moze w ogole nie miec odizolowanych czesci pod woda, a
    nawet jak ma to i napiecie mniejsze, wiec bedzie dzialal poki
    elektroliza kabli nie zezre.

    > No ale dzisiaj chyba stosuje się światłowody.

    Do domu ciagle nie dochodzi ci swiatlowod, tylko miedz.

    J.