  • 1. Data: 2010-06-05 13:46:04
    Temat: Projekt lini montażowej podnośnika
    Od: wharton <k...@y...com>

    Witam czy jest na sali ktoś kto zajmuje się projektami lini
    produkcyjnych/technologicznych/montażowych? Mam do opracowania projekt
    technologiczny lini montażowej do podnośnika dla osób
    niepełnosprawnych. Od czego wyjść?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-05 14:24:27
    Temat: Re: Projekt lini montażowej podnośnika
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wharton" <k...@y...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Od dokumentacji podnośnika. Od złożeniówki.

  • 3. Data: 2010-06-05 17:46:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 5, 3:24 pm, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > technologiczny lini montażowej do podnośnika dla osób
    > niepełnosprawnych. Od czego wyjść?
    >
    > Od dokumentacji podnośnika. Od złożeniówki.

    Dodałbym jeszcze założenia typu wielkość produkcji, jak długo miałaby
    trwać, jakich zmian konstrukcyjnych można się spodziewać w trakcie
    działania montowni, kultura techniczna (montownia zmechanizowana czy
    ręczna), budżet itd.
    Konrad

  • 4. Data: 2010-06-05 18:46:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    trwać, jakich zmian konstrukcyjnych można się spodziewać w trakcie
    działania montowni, kultura techniczna (montownia zmechanizowana czy

    ---------

    I cały szereg różnych innych rzeczy. Pytanie było o początek :-)

  • 5. Data: 2010-06-05 19:42:45
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    > I cały szereg różnych innych rzeczy. Pytanie było o początek :-)

    Od tych rzeczy zaczyna się projektowanie produktu. Twoja "złożeniówka"
    jest na końcu tego procesu.

    Konrad

  • 6. Data: 2010-06-05 20:05:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > I cały szereg różnych innych rzeczy. Pytanie było o początek :-)

    Od tych rzeczy zaczyna się projektowanie produktu. Twoja "złożeniówka"
    jest na końcu tego procesu.

    -------

    Czyli Twoim zdaniem jest nieistotne, czy chcemy linie produkcyjną
    samochodu, czy młynka do mielenia mięsa? Tym sie zainteresujemy na końcu?

  • 7. Data: 2010-06-05 20:30:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 5, 9:05 pm, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > U ytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:3dcda1c7-ab78-4b3f-a613-d2edeecdaba9@x27g2000
    yqb.googlegroups.com...

    > Od tych rzeczy zaczyna si projektowanie produktu. Twoja "z o eni wka"
    > jest na ko cu tego procesu.
    >
    > -------
    >
    > Czyli Twoim zdaniem jest nieistotne, czy chcemy linie produkcyjn
    > samochodu, czy m ynka do mielenia mi sa? Tym sie zainteresujemy na ko cu?

    A skąd taki wniosek?

  • 8. Data: 2010-06-06 10:07:15
    Od: wharton <k...@y...com>

    Panowie dziękuje za te cenne porady. Mniej więcej tego się
    spodziewałem, ale jestem dopiero studentem a praca ma być na
    zaliczenie pracy przejściowej. Pewna książka autorstwa M.P. Nowikowa w
    tłumaczeniu Euzebiusza i Macieja Kocha p.t. "Podstawy technologii
    montażu maszyn i mechanizmów" podaje następujące 5 punktów potrzebnych
    do opracowania procesu montażu:

    1.Rysunki montażowe charakteryzujące całkowitą maszynę lub zespół pod
    względem konstrukcyjnym.
    2.Rysunki poszczególnych części
    3.Specyfikację części w zespołach
    4.Warunki techniczne odbioru
    5.Planowany roczny plan produkcyjny wyroby

    CO mam rozumiec pod punktem 3 i 4?

  • 9. Data: 2010-06-06 10:10:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > Czyli Twoim zdaniem jest nieistotne, czy chcemy linie produkcyjn
    > samochodu, czy m ynka do mielenia mi sa? Tym sie zainteresujemy na ko cu?

    Bo piszesz, że jest na końcu procesu. Taż najpierw trzeba rzucić okiem, co
    tam ma być składania i z czego. Czy z gotowych elementów dostarczanych z
    zewnątrz, czy też chcemy wszystko na miejscu ze śrubek i kawałków metalu
    robić. To podstawowa informacja.

  • 10. Data: 2010-06-06 10:18:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wharton" <k...@y...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    --------

    Warunki techniczne odbioru, to jest to, co będzie sprawdzane i w jaki
    sposób. Pojęcie "podnośnika dla inwalidów" jest pojęciem bardzo pojemnym To
    może być jakieś proste urządzenie, albo urządzenie wymagajace odbioru
    dozoru technicznego. W wypadku drugiej sytuacji musisz wziąć wytyczne UDT i
    zobaczyć co i na jakim etapie ma być kontrolowane. Bo to musi być
    uwzględnione w planie. No i te wytyczne również określają wówczas
    ograniczenia technologiczne.

    Od planowanej produkcji bedzie zależeć technologia. Jesli to mają być
    pojedyncze sztuki, to trudno budować jakieś specjalne oprzyżądowanie i
    trzeba to tak wymyślić, by sie dało zrobić na uniwersalnych. Ale jak
    produkcja ma iść w tysiące sztuk, to opłacalnym może się okazać użycie
    jakiś urządzeń specjalizowanych albo nawet użycie specjalistycznych
    urządzeń.