  • 61. Data: 2019-05-13 21:57:13
    Temat: Re: Energia odnawialna a samochody.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przewidywany to nie sredni czas zycia. Udzielasz sie na grupach, jestes starym
    trollem i udajesz ze nie wiesz co to jest przewidywany czas zycia? Standard zycia to
    przede wszystkim mozliwosc zaspokojenia podstawowych potrzeb. Dzisiejszy telewizor
    jest czyms takim jak przedwojenne radio. Pomimo ze wedlug stron roznych najtansze
    kosztowalo troche ponad sto zlotych, czyli na poziomie jakiejs sredniej pensji, nie
    bylo powszechnie posiadane. Jesli dzisiaj stac praktycznie wszystkich na telewizor
    kosztujacy w okolicach najnizszego wynagrodzenia to znaczy ze koszyk dobr potrzebnych
    do przezycia teraz jest duzo tanszy niz wtedy bo mozna wyzyc i na raty za telewizor
    wystarczy. Moi rodzice urodzili sie okolo Pierwszej Wojny Swiatowej. Ojciec przed
    matka po. Opowiadali jaka byla bieda. Oni akurat najbiedniejsi nie byli. Dziadek mial
    kuznie. Ale nie podkuwal koni tylko robil ogrodzenia i czesci zamienne do maszyn
    roznych. Tata chodzil do prestizowej wtedy szkoly mechanicznej prowadzonej przez
    Selezjanow. W wakacje pracowal w tej szkole zeby zarobic na czesc czesnego. Na
    stronie sa ceny i zarobki. Robotnik rolny zlotowka dniowki. Sklepowa 60-70 zlotych na
    miesiac. Hutnik 230 o ile pamietam a sprawdzac mi sie nie chce. Bieda z nedza byla.

  • 62. Data: 2019-05-14 10:16:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Przewidywany to nie sredni czas zycia. Udzielasz sie na grupach,
    >jestes starym trollem i udajesz ze nie wiesz co to jest przewidywany
    >czas zycia?

    Podaj definicje.

> [...]
    >Pomimo ze wedlug stron roznych najtansze kosztowalo troche ponad sto
    >zlotych, czyli na poziomie jakiejs sredniej pensji, nie bylo

    Szczegolnie, ze wielu pradu nie mialo.

    Ale ... skoro wielu radia nie mialo, to nie bylo ono podstawową
    potrzebą :-P

> [...]
    >Sklepowa 60-70 zlotych na miesiac.
    >Hutnik 230 o ile pamietam a sprawdzac mi sie nie chce. Bieda z nedza

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Warszawska_Sp%C3%B3%C5
    %82dzielnia_Mieszkaniowa
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rakowiec_(Warszawa)

    "Projektanci założyli, że budować będą tanie mieszkania dla robotników
    "skazanych dotychczas na wyzysk kamieniczników", jak mawiano.
    Mieszkania te miały mieścić się w blokach. Ich wielkość miała być
    ograniczona najwyżej do 3 izb.
    W wyposażeniu tylko podstawowe urządzenia sanitarne, z bieżącą wodą,
    ale mieszkanie z własnym ogrzewaniem. Grzanie zapewniały piece kaflowe
    umieszczone w pokoju.
    Kuchnia węglowa ogrzewała pośrednio także inne pomieszczenia.
    Co najważniejsze, miały to być słoneczne lokale. Nie było mowy o
    budowie ciemnych oficyn jak w przedwojennych kamienicach, ani ponurych
    suteren.

    Wybudowano 6 dwupiętrowych bloków. W każdym było 48 mieszkań
    dwuizbowych (powierzchnia 32-35 m2) z małą toaletą i dość dużym
    przedpokojem.
    Te WSM-owskie bloki to "wysepki zorganizowanego życia i współżycia w
    morzu antagonistycznej zabudowy".
    Stanęły - jako pierwsze w Warszawie - prostopadle do ulicy
    (Pruszkowskiej), w myśl hasła: "frontem do słońca, a nie do
    rynsztoku".
    Dodatkowo wybudowano tzw. Dom Społeczny w którym mieściła się
    nowoczesna i dobrze wyposażona pralnia, suszarnia, lekarskie gabinety
    internistyczny i stomatologiczny oraz przedszkole i duża sala
    widowiskowa."

    Wiec jesli chodzi o Warszawe, to bieda byla taka ... umiarkowana.

    Oczywiscie nie wszystkich robotnikow bylo na taki luksus stac ... ale
    jednak robotnicze mieszkania ...

    J.