  • 1. Data: 2019-05-05 18:10:25
    Temat: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Typowa sytuacja, którą obserwuję bardzo często. Stoją piesi przed
    przejściem, zauważyli kilka samochodów jadących w obu kierunkach więc
    czekają aż przejadą. Nawet nie obserwują sytuacji, bo wiedzą, że za parę
    chwil (kwestia powiedzmy 20 sekund) będzie można swobodnie przejść.

    Ze strony kierowców sytuacja wygląda tak, że widząc iż przechodnie nie
    zamierzają wtargnąć, jadą swobodnie. Jednakże jeden z kierowców zamierza
    zatrzymać się przed przejściem i hamuje. Jadący z naprzeciwka nie mają
    bladego pojęcia, że tak się dzieje. W końcu samochody nie mają świateł
    stopu z przodu.

    W konsekwencji zawsze scenariusz jest ten sam:

    1. Ktoś zatrzymuje samochód przed przejściem.
    2. Ktoś inny z naprzeciwka praktycznie zawsze przejeżdża przejście wbrew
    przepisom.
    3. Piesi nie wchodzą na przejście bo widzieli, że zaraz będzie pusto na
    drodze i np. gadają ze sobą lub patrzą się nie wiadomo gdzie.
    4. Samochody stoją, piesi również.

    Moje pytanie brzmi: karać tych z punktu #2?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2019-05-05 18:42:54
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-05-2019 o 18:10, Marek S pisze:
> [...]
    > drodze i np. gadają ze sobą lub patrzą się nie wiadomo gdzie.
    > 4. Samochody stoją, piesi również.
    >
    > Moje pytanie brzmi: karać tych z punktu #2?

    Jak dla mnie tak.
    Bezsensownie powodują zagrożenie.
    W przypadku obcokrajowców, przyzwyczajonych do innych przepisów, można
    stosować pouczenie.

  • 3. Data: 2019-05-05 19:00:21
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 05.05.2019 o 18:42, Cavallino pisze:

    > Jak dla mnie tak.
    > Bezsensownie powodują zagrożenie.

    Zastanów się nad pytaniem, które zadał Marek. Mam wrażenie, że masz na
    myśli tych z punktu 1 a on pytał o tych z 2.

    --
    Czarek

  • 4. Data: 2019-05-05 19:40:21
    Od: szod <b...@a...pl>

> [...]

    > drodze i np. gadają ze sobą lub patrzą się nie wiadomo gdzie.
    > 4. Samochody stoją, piesi również.
    >
    > Moje pytanie brzmi: karać tych z punktu #2?

    Dlaczego ich karać? Który konkretnie przepis złamali? Podaj taki który
    mówi, że nie można się wymijać na przejściu dla pieszych. Mówię tu
    oczywiście o sytuacji że samochód stoi, piesi stoją i nie ma ich na
    przejściu - zgodnie z punktem 4.

  • 5. Data: 2019-05-05 21:15:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Moje pytanie brzmi: karać tych z punktu #2?
    z jakiego powodu? Bo po wyrwaniu z kontekstu - wręcz przeciwnie.
    Nie byłoby problemu, gdyby kierowcy nagrywając pieszych, którzy co
    prawda mają pierwszeństwo na przejściu, ale lekceważą obowiązek
    rozglądania się, zgłaszali to na policje jako wykroczenie. A może taka
    ogólnopolska akcja? Jak dziennie będzie 100 tyś zgłoszeń - to może
    zmienią prawo, na mniej wygodne, ale bezpieczniejsze?

    ToMasz

  • 6. Data: 2019-05-05 21:25:59
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 5 maja 2019 18:10:31 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:
> [...]
    > czekają aż przejadą. Nawet nie obserwują sytuacji, bo wiedzą, że za parę
    > chwil (kwestia powiedzmy 20 sekund) będzie można swobodnie przejść.

    Ja bym karał tych stojących przed przejściem. Przejścia służą do chodzenia po nich a
    nie odpoczywania przed nimi i sygnalizowania kierowcom mylnych informacji.

  • 7. Data: 2019-05-05 21:53:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zatrzymywanie sie przed przejsciem w celu innym niz umozliwienie pieszym opuszczenia
    jezdni jest wykroczeniem. Jest na to stosowny paragraf w kodeksie drogowym.

  • 8. Data: 2019-05-05 22:21:57
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Zatrzymywanie sie przed przejsciem w celu innym niz umozliwienie pieszym
    opuszczenia jezdni jest wykroczeniem. Jest na to stosowny paragraf w kodeksie
    drogowym.

    Kłamiesz jak zwykle :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 9. Data: 2019-05-05 22:28:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak zwykle unikasz odpowiedzi czy jestes pizdziakiem z polityki czy jego glupszym
    bratem. A co do zatrzymania przed przejsciem jak nie ma na nim pieszych tylko stoja
    na chodniku. Kara za to 100-300 zlotych i jeden punk karny.

  • 10. Data: 2019-05-05 23:15:08
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Jak zwykle unikasz odpowiedzi czy jestes pizdziakiem z polityki czy jego glupszym
    bratem.

    Odpowiedź już dawno dostałeś ale że jesteś niepełnosprytny to nie
    zrozumiałeś :)

    > A co do zatrzymania przed przejsciem jak nie ma na nim pieszych tylko stoja na
    chodniku. Kara za to 100-300 zlotych i jeden punk karny.

    Tak? To wskaż mi przepis, w którym jest napisane ze możesz się zatrzymać
    przed przejściem kiedy są na nim piesi. Nie ma? Atopeszek :/...Właśnie
    wpadłeś we własne sidełko głupoty :]
    Tadam.