  • 11. Data: 2011-06-23 14:38:21
    Temat: Re: Epoka autofocusa i manual-focusa zbliża sie ku końcowi
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 23/06/2011 15:28, mg wrote:

> [...]
    > leci, interes sie kreci. Przelomy niosa ze soba ryzyko smierci
    > technologii ktora dzis przynosi duze zyski. Idz z jakimkolwiek nowym
    > pomyslem do jakiejkolwiek duzej firmy. Odkupia go chetnie od ciebie za
    > drobna sume i wrzuca na dno szuflady.
    > Poszukaj dokumentu o Jamesie Dysonie (zbudowal odkurzacz cyklonowy).
    > Opowiada w nim o kontaktach z Philipsem czy innym Panasoniciem.
    > Chcieli jego pomysl zdusic w zarodku. Rynek toreb do odkurzaczy to
    > ~100 milionow funtow a odkurzacz Dysona workow nie uzywa :) Grube ryby
    > nie lubia przetasowan bo moga spasc do poziomu drobnicy.

    Dysony worków nie używają, ja za to Dysona przez rok próbowałem. Spróbuj
    chociaż raz taki cylinder opróżnić do kontenera przy dużym wietrze (i
    zrobić to dokładnie, bo zawsze kupa włosów i śmiecia zostaje
    poprzyczepiana), to też w końcu kupisz tradycyjny i dasz zarobić
    koncernom produkującym papierowe worki.

    O dokładnym otrzepaniu filra z kurzu, po którym ręce po łokcie trzeba
    szorować już nie wspomnę.

    Dyson dorobił ideologię do faktu, że większość producentów widziała te
    wady i robi sobie darmową reklamę wśród oszołomów tropiących teorie
    spiskowe na każdym kroku.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 12. Data: 2011-06-23 15:49:15
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-06-23 16:28, mg wrote:
    > Dokladnie tak, nie mozna miec wszystkiego :)

    Chodzi mi nie tyle o "nie można mieć wszystkiego", co o potencjalne
    zastosowanie tej technologii. Nie sądzę, żeby to kiedykolwiek weszło do
    segmenu profi, gdzie wiesz, jakie chcesz mieć zdjęcie. Za to może stać
    się popularne w małpach - do ratowania nieudanych zdjęć. Tyle że w
    aktualnej postaci to jest dosyć duże, więc nie wiem, czy upchną to w
    kieszonkowych aparatach.

    > Czy naprawde miara wagi wynalazku jest zastosowanie militarne?

    Miarą wagi wynalazku jest jego przydatność dla cywilizacji. Zastosowania
    militarne zawsze były, są i pewnie będą głównym motorem napędowym
    "wynalazczości".

    > placowek naukowych to pewno ktos ma patent a nawet jak nie to mial
    > przynajmniej kupe zabawy przy konstruowaniu tego, bo dla niektorych
    > wazniejsza jest pasja niz kasa.

    W nauce ważny jest rozwój. Nauka produkuje wynalazki, które ułatwiają
    jej poszerzanie wiedzy (ot taki internet czy matryce CCD). Tzn. pasją
    większości naukowców jest zdobywanie wiedzy, a nie konstruowanie gadżetów :)

    > Owszem, wedlug mnie jest bardzo przelomowy. Tyle, ze nie dla "historii
    > cywilizacji" a dla zabawy jaka jest fotografia :)

    Dla zabawy jaką jest fotografia - tak. Tyle że fotografia to także
    sztuka i zawód (kiedyś "głównie", a dziś "także"... no cóż). Tam to się
    według mnie nie sprawdzi.

> [...]
    > nowego w fotografii nie dzieje sie. Co pare lat dorzuca troche
    > pikseli, przeniosa jden guzik z prawej strony korpusu na lewa i kasa

    Wiem że to dość popularna świadomość u ludzi, których pierwszy aparat
    miał opis "... milionów pikselu" :)

    Poza tym ponownie - fotografia to nie zabawa w wynalazki. Aparaty służą
    profesjonalistom - czy to artystycznie czy do dokumentowania
    rzeczywistości. Czyli mówiąc inaczej - ludziom, dla których ważna jest
    wręcz pewna stałość koncepcji, a nie twórczość i ciągłe zmiany.
    I od kilkudziesięciu lat takim ludziom właśnie Canon i Nikon służą
    najlepiej.

    pozdrawiam,
    PK

  • 13. Data: 2011-06-23 15:56:38
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > O dokladnym otrzepaniu filra z kurzu, po ktorym rece po lokcie trzeba
    > szorowac juz nie wspomne.

    Zgadza sie. Jeszcze nikt, nigdy, wszystkim na raz nie dogodzil. Zadna
    sensacja :)

    > Dyson dorobil ideologie do faktu, że wiekszosc producentow widziala te
    > wady i robi sobie darmowa reklamę wsrod oszolomow tropiących teorie
    > spiskowe na kazdym kroku.

    Oszolomska ideologie to maja koncerny i nazwya sie ona "minimum zmian,
    maksimum zysku czyli deptanie inowacji". Wlasnie z powodow
    ideologicznych wiekszosc producentow widziala wady. Dyson ich nie
    widzial i w dwa lata zdobyl 15% calego rynku. W Anglii ma 60% rynku w
    USA 30% i na ten rok jest wart 1,5 miliarda funtow. Byl nikim, podjal
    ryzyko i wygral. Grube ryby za wszelka cene unikaja ryzyka bo zbyt
    wiele moga stracic.

  • 14. Data: 2011-06-23 16:45:37
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Chodzi mi nie tyle o "nie można mieć wszystkiego", co o potencjalne
    > zastosowanie tej technologii. Nie sądzę, żeby to kiedykolwiek weszło do
    > segmenu profi, gdzie wiesz, jakie chcesz mieć zdjęcie.

    A kogo obchodzi profi? 1% cykajacych? :)

    Tak czy inaczej jak rozdzielczosc nada sie do drukowania zdjec w
    gazetach i portalach informacyjnych to np. w fotografii sportowej
    nowinka powinna przyjac sie szybko.

    > Za to może stać się popularne w małpach - do ratowania nieudanych zdjęć. Tyle że w
    > aktualnej postaci to jest dosyć duże, więc nie wiem, czy upchną to w kieszonkowych
    aparatach.

    Dzis jest mniejsze niz 5 lat temu :)

    > Zastosowania militarne zawsze byly, sa i pewnie beda glownym motorem napedowym
    > "wynalazczosci".

    Niestety masz racje.

    > ...większości naukowców jest zdobywanie wiedzy, a nie konstruowanie gadżetów :)

    Na co komu wiedza bez praktyki :)

    > Dla zabawy jaką jest fotografia - tak. Tyle że fotografia to także
    > sztuka i zawód (kiedyś "głównie", a dziś "także"... no cóż). Tam to się
    > według mnie nie sprawdzi.

    A ilu ludzi uprawia sztuke? 1% cykajacych? :)

    > ...to dość popularna świadomość u ludzi, których pierwszy aparat
    > miał opis "... milionów pikselu" :)

    Cytat z doktoratu:
    "... for the most common photographic application of printing 4"x6"
    prints, more than 2 mp provides little perceptible improvement [Keelan
    2002]."

    > Poza tym ponownie - fotografia to nie zabawa w wynalazki.

    George Eastman zmienil oblicze fotografii, spopularyzowal ja poprzez
    automatyzacje i miniaturyzacje. U schylku zycia strzelil sobie w serce
    zostawiajac notatke:
    "My work is done. Why wait?"

  • 15. Data: 2011-06-23 16:47:47
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > O dokladnym otrzepaniu filra z kurzu, po ktorym rece po lokcie trzeba
    > szorowac juz nie wspomne.

    Zapalki moga zamoknac a lusterko moze sie zbic ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=oyLvdm1JXsg

  • 16. Data: 2011-06-23 18:28:57
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-06-23 17:56, mg wrote:
> [...]
    > USA 30% i na ten rok jest wart 1,5 miliarda funtow. Byl nikim, podjal
    > ryzyko i wygral. Grube ryby za wszelka cene unikaja ryzyka bo zbyt

    Skąd wytrzasnąłeś te liczby? Pracujesz dla Dyson, że tak reklamujesz
    odkurzacze na grupie o fotografii? :P

    Mówiąc zupełnie poważnie. 60% rynku UK i 30% rynku USA nijak się mają do
    1.5mld funtów wartości firmy.

    Masz bardzo anty-wielkie-korporacje podejście. Niestety muszę Cię
    zmartwić - to wielkie korporacje popychają rozwój Twojej cywilizacji.
    Dyson robi odkurzacze i suszarki.

    pozdrawiam,
    PK

  • 17. Data: 2011-06-23 18:59:01
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Co do Canona i Nikona to z ich punktu widzenia najlepiej jest jak nic
    > nowego w fotografii nie dzieje sie.

    ja nie wiem skad czerpiesz takie teorie?
    nikon z pewnoscia nie nalezy do firm lamiacych bariery jako, ze jest
    firma zbyt mala a w zwiazku z tym dysponuje malym potencjalem badawczo
    - rozwojowym.
    Natomiast canon , wprowadzil od czasow swietnosci leici i contaxa czy
    tez exacty najistotniejsze chyba w praktyce innowacje ; silnik USM w
    systemie AF - od 30 lat szczyt mozliwosci w tym zakresie i matryce
    CMOS .
    Zadna z innych firm nie wprowadzila rownie istotnych przemian.
    Sigma - trojwarstwowe matryce , z teoretycznego punktu widzenia
    zalety nie sa tak w duze jak to opiewa prasa.
    To wcele nie jest tak , ze rozdzielczosc jest trzykrotnie wieksza.
    Moze gdyby canona zechcial sie tym zajac ?

    wymienione odkurzacze - mam taki - nadaje sie tylko do odkurzania
    samochodu na otwartej przestrzeni.
    Dalem sie nabrac.
    byly / sa inne bardziej skuteczne w tym zakresie wynalazki - filtry
    wodne z poruszajaca sie turbina o predkosci 20 000 obr / minute ,
    bardzo skuteczne , tylko kto chce ze soba targac odkuzacz w ktorym
    filtr = woda wazy 5 kg ?
    Jesli chcesz kupic odkurzacz to polecam rowenta silence - niemal
    bezszelestny - wydaje tylko cichy , przyjemny dla ucha szum - niemal
    kojacy jak muzyka relaksujaca , oczywicie na worki pozwlajace na
    sterylne usuniecie kurzu i z microfiltrem.

  • 18. Data: 2011-06-23 19:55:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-06-23 20:59:01 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

    > ja nie wiem skad czerpiesz takie teorie?
    > nikon z pewnoscia nie nalezy do firm lamiacych bariery jako, ze jest
    > firma zbyt mala a w zwiazku z tym dysponuje malym potencjalem badawczo
    > - rozwojowym.
    Yhy.
    Mitsubishi - słowo klucz.

> [...]
    > CMOS .
    > Zadna z innych firm nie wprowadzila rownie istotnych przemian.
    Powiedz to inżynierom z Minolty, którzy jako pierwsi umieścili
    skuteczny AF w lustrzance.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2011-06-23 20:29:55
    Od: StaM <k...@y...com>

    On 23 Cze, 20:59, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > CMOS .
    > Zadna z innych firm nie wprowadzila rownie istotnych przemian.

    Canon wprowadzil AF w dwa lata po Minolcie Maxxum 7000, seryjnej
    lustrzance uzywanej przez niektorych do dzisiaj.
    StaM

  • 20. Data: 2011-06-23 21:17:01
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Jun., 22:29, StaM <k...@y...com> wrote:

    >  Canon wprowadzil AF w dwa lata po Minolcie Maxxum 7000, seryjnej
    > lustrzance uzywanej przez niektorych do dzisiaj.
    > StaM

    pisze o napedzie USM nie o AF w ogole.

    pierwszym seryjnie produkowanym AF i dzialajacym byla konika
    do dzisiaj nie wprowadzno lepszego rozwiazania napedu od USM. bylo to
    wowczas niezwykle nowatorskie i kompletnie nowe rozwiazanie jak widac
    na co najmniej 30 lat .

    Nikon byl zdania : po co nosic w torbie np 5 obiektywow i 5 silnikow -
    wystarczy jeden w body.
    canon uwazal ze nalezy dobrac optymalnie naped do kazdego obiektywu.
    hostoria wskazuje , ze ze nie mylil - przyjal sie naped w
    obiektywach.