  • 1. Data: 2009-05-07 05:16:08
    Temat: Era robi w konia
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Witam
    Chcę sie podzielić pewnym spostrzeżeniem (może jest więcej takich osób). Mam
    numer w erze w abonamencie. Karta jest wyjęta i leży gdzies w domu i tak od
    2 miesięcy. Dziś włączam tę kartę w telefonie i okazuje się, że mam włączone
    jakieś mms i sms specjalne (plotki i dowcip dnia). Oczywiście przez perwszy
    miesiąc były włoczone gratis potem przyszedł sms, że jak nie wyśle sms z
    rezygnacją to mi toto przedłużą ale juz odpłatnie za 30 gr za sms.
    Oczywiście nie zrezygnowałem bo nie wiedziałem (karta wyjęta z telefonu). A
    co by było gdybym karte włączył dopiero za rok ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-05-07 07:40:30
    Temat: Re: Era robi w konia
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał
> [...]
    > Oczywiście nie zrezygnowałem bo nie wiedziałem (karta wyjęta z telefonu).
    > A co by było gdybym karte włączył dopiero za rok ?

    A jesteś w stanie określić, czy rzeczywiście pobrano te opłaty? Pytanie też,
    czy to były sms-y od Ery, czy może z jakiegoś Wapstera.

    Maciek.

  • 3. Data: 2009-05-07 08:18:03
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sms. Oczywiście nie zrezygnowałem bo nie wiedziałem (karta wyjęta z
    > telefonu). A co by było gdybym karte włączył dopiero za rok ?

    Typowe łojenie Ery starszych wiekiem abonentow. Moją mamę tak łoili 2 m-ce
    aż przez
    przypadek rzucilem okiem na fakturę. Mama nie potrafi odebrać smsa,
    zwłaszcza na tej
    dziwnej motoroli. O mms nie wspomnę. Ale Ty też mogłeś zobaczyć dziwactwa na
    fakturze ...
    Acha stosują "dobrowolne" wlączanie pakietów, uważajcie.

    tl

  • 4. Data: 2009-05-07 09:54:08
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "tl" <t...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > przypadek rzucilem okiem na fakturę. Mama nie potrafi odebrać smsa,

    smsa trzeba odbierać? do mnie sam przyłazi ;)

  • 5. Data: 2009-05-07 10:29:16
    Od: "Bebe" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał
    >
    > A jesteś w stanie określić, czy rzeczywiście pobrano te opłaty?

    tak pobiera opłaty - moja matka miała to samo - w dodatku sms z dezaktywacją
    nie chciał dojść

    --
    tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły

  • 6. Data: 2009-05-07 10:44:45
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > A jesteś w stanie określić, czy rzeczywiście pobrano te opłaty? Pytanie
    > też, czy to były sms-y od Ery, czy może z jakiegoś Wapstera.

    Były to sms z ery. Opłate pobrano 30 gr i ją daruje. Ale jak się powtórzy
    będe z dziadami walczył.
    Abonament wziełem bo potrzebowałem nowy aparat telefoniczny i dlatego nie
    używam tej karty.

  • 7. Data: 2009-05-07 12:05:00
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał

    > smsa trzeba odbierać? do mnie sam przyłazi ;)

    Tym gorzej dla nadawcy, bo bierze pieniądze za coś czego nie chciałeś, nie
    oczekiwałeś ani nawet nie wspomniałeś, że jesteś tym zainteresowany; o
    wyrażeniu zgody (nie może być dorozumiana) nie wspominając.
    Takie rzeczy są ścigane z urzędu. Ustawa o Świadczeniu Usług Drogą
    Elektroniczną + Kodeks Karny.

    Do autora wątku: pomyśl, co by się działo gdybyś to Ty był winien
    operatorowi 30 groszy. Darowałby Ci?
    Uważam, że nie masz na co czekać, bo nie chodzi tu o kasę ale o zasady. A
    kosztów poza kilkoma znaczkami pocztowymi nie poniesiesz. Możesz śmiało
    zacząć od UOKiK i UKE. Jeśli dopatrzą się wykroczenia/przestępstwa, to
    powinni sami skierować sprawę gdzie trzeba.

    Maciek.

  • 8. Data: 2009-05-07 12:16:49
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 7 May 2009 14:05:00 +0200, Maciek napisał(a):

    > Uważam, że nie masz na co czekać, bo nie chodzi tu o kasę ale o zasady.

    ale zasady sa z grubsza wszedzie takie same. daja ci cos na chwile gratis z
    zastrzezeniem, ze jak po x miesiacach nie zrezygnujesz to bedziesz placil.
    Nie tylko w erze. Dranstwo, ale kolega musial sie z tym zapoznac (albo jego
    matka). Wiec tak naprawde pretensje tylko do siebie

    --
    marcin

  • 9. Data: 2009-05-07 12:18:39
    Od: "Bebe" <e...@g...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > jego
    > matka). Wiec tak naprawde pretensje tylko do siebie

    nie tak do końca... bo kolega nie posyłał zgody na przysyłanie wiadomości
    płatnych a jedynie nie posłał odmowy wysyłania... a to różnica

    --
    tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły

  • 10. Data: 2009-05-07 12:46:04
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "zly"

    > ale zasady sa z grubsza wszedzie takie same. daja ci cos na chwile gratis
    > zastrzezeniem, ze jak po x miesiacach nie zrezygnujesz to bedziesz placil.

    A w treści *** nieodczytanego*** sms-a było to "zastrzeżenie"?

    Podaj mi swój adres korespondencyjny a przyślę Ci ***zwykłym listem***
    weksel z zastrzeżeniem, że jeśli w ciągu 7 dni od jego odebrania/odczytania
    nie odpowiesz mi ***listem poleconym***, to będziesz mi winien grubą kasę.
    Zgadasz się na to?

    > Nie tylko w erze.

    Tym gorzej dla Ery.

    > Dranstwo, ale kolega musial sie z tym zapoznac (albo jego
    > matka).

    Co to znaczy MUSIAŁ się z tym zapoznać? Która ustawa to reguluje?

    Maciek.