  • 11. Data: 2009-05-07 12:51:05
    Temat: Re: Era robi w konia
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 7 May 2009 14:18:39 +0200, Bebe napisał(a):

    > nie tak do końca... bo kolega nie posyłał zgody na przysyłanie wiadomości
    > płatnych a jedynie nie posłał odmowy wysyłania... a to różnica

    byl o tym poinformowany zawczasu jak minemam. tez mi sie to nie podoba ale
    tak jest niestety.
    --
    marcin

  • 12. Data: 2009-05-07 12:53:05
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 7 May 2009 14:46:04 +0200, Maciek napisał(a):

    > A w treści *** nieodczytanego*** sms-a było to "zastrzeżenie"?

    podejrzewam z e w sms bylo tylko przypominenie, a informacje uzyskal przy
    podpisywaniu umowy. Jesli tak to i tak milo ze strony ery, ze przypominaja

    > Co to znaczy MUSIAŁ się z tym zapoznać? Która ustawa to reguluje?

    to znaczy, ze jak cos podpisujesz, to ponosisz za to odpowiedzialnosc.
    Podpisywal umowe w ktorej mial to napisane. Jesli podpisal nie czytajac, to
    jego problem.

    --
    marcin

  • 13. Data: 2009-05-07 13:00:35
    Od: AL <a...@s...tam>

    Bebe pisze:
    > Użytkownik "Maciek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > tak pobiera opłaty - moja matka miała to samo - w dodatku sms z dezaktywacją
    > nie chciał dojść

    oto to to

    dokladnie jaky przekopiowana historia mojej mamy

    nameczylem sie okutnie by te horoskopy i jakies towarzyskie anonse
    powylaczac (na stronie ery znalazlem blad - podali inne haslo do
    deaktywacji niz haslo rzeczywiste - no i tak sobie slalem sms'y z
    rezygnacja a otrzymywalem spowrotem odpowiedz, ze bledne haslo, i tak
    wkolko - w koncu napisalem mily list do BOA - bardzo szybko wylaczyli)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 14. Data: 2009-05-07 13:00:38
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "zly"
    > Podpisywal umowe w ktorej mial to napisane. Jesli podpisal nie czytajac,
    > jego problem.

    Zacytuj proszę fragment umowy o abonament, w której stoi, że "abonent będzie
    płacił za usługi oferowane sms-em nawet wtedy jeśli się z treścią tych
    sms-ów nie zapozna".

    Maciek.

  • 15. Data: 2009-05-07 13:59:30
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 7 May 2009 15:00:38 +0200, Maciek napisał(a):

    > Zacytuj proszę fragment umowy o abonament, w której stoi, że "abonent będzie
    > płacił za usługi oferowane sms-em nawet wtedy jeśli się z treścią tych
    > sms-ów nie zapozna".

    z tego co zrozumialem nie zapoznal sie z mozliwoscia zakonczenia uslugi.
    Nie znam umow z ery. w umowie z aste np, jest zapis o tym, ze dostaje sie
    usluge f-secure gratis, przez pierwsze 2 miesiace, a pozniej jak sie nie
    wypowie, tousluga zostaje i jest platna. Podobnie mialem w orange z jakims
    tam pakietem. O wszystkim wiedzialem (co nie zmienia faktu, ze przegapilem,
    bo nie dostalem sms tak jak w erze z przypomnieniem)
    Jak chcesz to kiedys przy okazji znajde te umowy i zacytuje ci dokladnie,
    pytanie tylko po co...

    --
    marcin

  • 16. Data: 2009-05-07 14:27:41
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "zly"
    > Jak chcesz to kiedys przy okazji znajde te umowy i zacytuje ci dokladnie,
    > pytanie tylko po co...

    Nie ma takiej potrzeby. F-secure i pakiet rozmów *związany z promocją* MUSI
    i jest zapisany w umowie/warunkach promocji. A to jest coś innego niż
    "jakieś mms i sms specjalne (plotki i dowcip dnia)".
    Chyba nie powiesz, że zgoda na płatne otrzymywanie sms-em *Dowcipu*Dnia*
    była warunkiem uzyskania promocyjnej ceny na aparat i cen usług?

    Wwyjaśnię, czemu mnie to wkurza a Era najbardziej:
    - niedawno pojechałem do salonu głównego Ery celem zarejestrowania numeru
    TT,
    - dałem panu w okienku uważnie wypełnioną i podpisaną kartę rejestracyjną
    aby ją wysłał faksem,
    - pan rzekł, iż dokona rejestracji tu i teraz,
    - przepisał niezbędne informacje do swojego formularza, wydrukował i podał
    podpisane i opieczętowane, powiedział, że nr został właśnie w tej chwili
    zarejestrowany.

    Pół godziny później podpisałem w salonie P. wniosek o przeniesienie tego
    numeru.
    Wróciłem do domu, usiadłem wygodnie w fotelu aby rzucić jescze raz okiem na
    te papierzyska. I co widzę? Kratka pod zapytaniem o zgodę na przesyłanie
    informacji handlowych pan zakrzyżykował na TAK. A w mojej karcie, przeze
    mnie wypełnionej był krzyżyk przy NIE.
    Teraz nie ma już o co bić piany, bo przy rejestracji w P. zostałem odpytany
    o zgodę na powyższe i na wydruku mam tak jak chciałem, czyli NIE. A tym
    krzyżykiem przy TAK pan z Ery utwierdził mnie w przekonaniu, że dobrze
    zrobiłem migrując.

    Dalej... Warunki promocji (integralna część umowy) w Plusie w ogóle ***nie
    przewidują*** możliwości nie wyrażenia zgody na przesyłanie głupot! Nie ma
    gdzie postawić krzyżyka. Nie ma informacji "niepotrzebne skreślić" albo
    "dopisać NIE". Jak znajdę chwilę, to poleci stosowne zgłoszenie problemu do
    UOKiK.

    Tu nie chodzi o 30 gr., ale o znacznie wiecej. A Ty mówisz, żeby czytać co
    się podpisuje. Swoją umowę z Aster podpisywałeś w obecności swojego
    prawnika? Mniemam, że nie...
    A wiesz ile ta umowa zawiera niekorzystnych dla Ciebie zapisów? Kilka na
    pewno a przekonasz się po mniej więcej 13 miesiącach od podpisania umowy.

    Maciek.

  • 17. Data: 2009-05-07 15:31:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 07.05.09 16:27, Maciek pisze:

> [...]
    > głupot! Nie ma gdzie postawić krzyżyka. Nie ma informacji "niepotrzebne
    > skreślić" albo "dopisać NIE". Jak znajdę chwilę, to poleci stosowne

    Nic nie da. Udostepnienie promocji uzaleznione od zgody na otrzymywanie
    inf. handlowych jest zgodne z prawem.

    --
    Pete

  • 18. Data: 2009-05-07 15:55:41
    Od: Szopa <s...@n...podam.spamerom.adresu.br>

    Maciek pisze:

    > Do autora wątku: pomyśl, co by się działo gdybyś to Ty był winien
    > operatorowi 30 groszy. Darowałby Ci?

    Takim argumentem robisz ludziom wodę z mózgu.

    Oczywiście, że op by nie darował, ale z innych powodów niż osoba
    prywatna. Zwykły Kowalski może machnąć ręką na 30 gr przychodu i nic się
    mu z tego powodu nie dzieje.

    Operator jak daruje przychód - bez względu na jego wielkość - nie dość,
    że musi płacić VAT od tego, czego nie dostał, robi sobie bałagan w
    papierach (czytaj: dodatkową robotą papierkową), a jak przyjdzie
    "kontrol", musi się ostro tłumaczyć: obojętnie czy czegoś brakuje czy
    jest za dużo. A na końcu jeszcze zwyczajowo płaci za to wszystko karę.

    --
    Szopa

  • 19. Data: 2009-05-07 17:31:19
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Szopa" <s...@n...podam.spamerom.adresu.br> napisał

> [...]
    > ostro tłumaczyć: obojętnie czy czegoś brakuje czy jest za dużo. A na końcu
    > jeszcze zwyczajowo płaci za to wszystko karę.

    To niech operator nie doprowadza do sytuacji, w których jego własny klient
    staje w sytuacji wyboru "ułatwić mu życie, czy nie".
    Gdyby nie okradali swoich klientów, nie byłoby w ogóle problemu, który
    nazwałeś "robieniem wody z mózgu". A tak, to - wybacz - ale gdy ktoś mnie
    okrada, to g* mnie obchodzą jego problemy księgowo-podatkowe. Wręcz
    odwrotnie - jestem zainteresowany, aby tych problemów miał jak najwięcej.
    Niemniej jednak za zwrócenie uwagi na niezgodność mojej wypowiedzi z
    "rzeczywistością f-k" dziękuję :)

    Maciek.

  • 20. Data: 2009-05-07 17:36:52
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał

    > Nic nie da. Udostepnienie promocji uzaleznione od zgody na otrzymywanie
    > inf. handlowych jest zgodne z prawem.

    Aaa... To już teraz wiem dlaczego odwołanie tej zgody może nastąpić
    wyłącznie pod hasłem ochrony danych osobowych. Hmm, teraz wiem już mniej ;)

    Maciek.