  • 11. Data: 2010-05-20 20:11:15
    Temat: Re: Eskadra nadziei - obudowa TO3
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 10-05-20 21:58, J.F. pisze:

    > Ponoc gdzies tam w tle ciezarowka jedzie.
    > Rezyser sie nawet cieszyl - ludzie drugi raz do kina szli zeby
    > zobaczyc czy to prawda :-)

    To w "Krzyżakach" bodajże :-)

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 12. Data: 2010-05-20 20:14:52
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-05-20 21:58, J.F. napisał/a:

    > Ponoc gdzies tam w tle ciezarowka jedzie.
    > Rezyser sie nawet cieszyl - ludzie drugi raz do kina szli zeby
    > zobaczyc czy to prawda :-)

    W tamtych czasach w Polsce, reżyserowi było wszystko jedno ilu poszło do
    kina bo od ilości widzów nie miał płacone.

    --
    Cz.

  • 13. Data: 2010-05-20 20:48:58
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-05-20 22:14, Czarek pisze:

    > W tamtych czasach w Polsce, reżyserowi było wszystko jedno ilu poszło do
    > kina bo od ilości widzów nie miał płacone.

    Przedmówca nie napisał niczego o pieniądzach.
    Wysoka frekwencja w kinach może cieszyć twórcę jeszcze z paru innych
    powodów. ;)

  • 14. Data: 2010-05-20 21:40:16
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-05-20 22:14:52 +0200, Czarek <c...@n...fm> said:

    > W tamtych czasach w Polsce, reżyserowi było wszystko jedno ilu poszło
    > do kina bo od ilości widzów nie miał płacone.

    A to już człowiek nie może się cieszyć innymi rzeczami poza "ile ma
    płacone"...?

    --
    DJ

  • 15. Data: 2010-05-21 04:52:27
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > Ponoc gdzies tam w tle ciezarowka jedzie.

    I tak dobrze że nie ma w tle linii WN :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2010-05-21 08:39:40
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On czw, 20 maj 2010 22:11:15 in article news:<ht4513$bt4$1@atena.e-wro.net>
    Butek wrote:

    > To w "Krzyżakach" bodajże :-)

    Nie pamiętam już w którym filmie :(
    Ale na srodku widnokręgu był biały polski FIAT :)
    W późniejszym czasie widziałem już tam burą plamę.

  • 17. Data: 2010-05-21 08:52:28
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 21.05.2010 10:39, schrieb Mirek:

    > Nie pamiętam już w którym filmie :(
    > Ale na srodku widnokręgu był biały polski FIAT :)
    > W późniejszym czasie widziałem już tam burą plamę.

    Pan Wołodyjowski, obrona jakiegoś zamku. Ale nie jestem pewny tego
    Fiata, chyba to była Nysa. I fucktycznie, w późniejszych czasach tego
    nie było.

    Waldek

  • 18. Data: 2011-02-01 19:54:08
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2010-05-15 16:02, kk pisze:

    > Zaciekwiła mnie scena w której ktoś grzebie w urządzeniu (być może w
    > radiostacji) i wyraźnie widać płytę z 4, 5 elementami w obudowach TO-3.

    Minęło już sporo czasu odkąd toczyła się ta dyskusja, ale trafiłem na coś.

    Tomasz Ciepielowski (SP5CCC), Georgij Czlijane (UY5XE), Lwowski Klub
    Krótkofalowców: Zarys dziejów, Warszawa 2008.

    Książka odpowiada o działalności klubu w czasach II RP oraz losach jego
    członków w czasie wojny i po niej.

    Na dole strony 211 widnieje fotografia z podpisem: "Szczegóły
    konstrukcyjne nadajnika Piotra Śliwiaka (SP1AH)". Obok wspomnianego
    nadajnika stoi inne urządzenie (nieujęte w całości w kadrze). Dość
    wyraźnie widać na jego obudowie coś przypominającego tranzystor w
    obudowie TO3. Ja osobiście widzę dwie możliwości:
    - Faktycznie produkowano wówczas jakieś elementy w tego typu obudowach.
    Jakie? Nie mam pojęcia...
    - Jest to po prostu gniazdko (pod cewkę, rezonator kwarcowy itp.)
    zbiegiem okoliczności przypominające obudowę TO3.

  • 19. Data: 2011-02-02 04:27:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Atlantis" <n...@n...pl> wrote in message

> [...]
    > - Jest to po prostu gniazdko (pod cewkę, rezonator kwarcowy itp.)
    > zbiegiem okoliczności przypominające obudowę TO3.

    Gniazdko, z tym że nie pod cewkę tylko pod lampę elektronową.
    Np.
    http://media.digikey.com/photos/Cirrus%20Logic%20Pho
    tos/CIRRUS%20LOGIC%20INC-MS03.jpg

  • 20. Data: 2011-02-02 07:47:57
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-02-02 05:27, Pszemol pisze:

    > Gniazdko, z tym że nie pod cewkę tylko pod lampę elektronową.

    Też brałem taką możliwość pod uwagę, przy czym byłby to dość nietypowy
    montaż jednej lampy (wystająca poziomo z płyty czołowej) podczas gdy
    inne najwyraźniej siedziały wewnątrz obudowy. A już kilka razy
    spotykałem się z montażem wymiennych cewek pasmowych na lampowych cokołach.
    Zresztą sedno sprawy polega na tym, że niekiedy takie gniazdko łatwo
    pomylić z obudową TO3 (na wspomnianym czarno-białym zdjęciu wygląda
    dokładnie jak dzisiejszy tranzystor) więc może taka sytuacja miała
    miejsce w przypadku tego filmu?