  • 1. Data: 2010-05-15 15:34:06
    Temat: problem z dvd c.d.
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    sory, że jeszcze raz piszę, obiecuję, że to ostatni raz, może po dalszych
    faktach Ktoś wpadnie na pomysł co jest nie tak...

    był sobie komputer z nagrywarką używaną normalnie (ani rzadko, ani często),
    pewnego dnia ten komp zepsuł płytkę - a była to jego pierwsza uszkodzona
    płytka... no i się zaczęło, napęd dvd podczas wykrywania płytki potrafi
    kilka razy stuknąć głowicą i czasem nie udaje mu się wykryć płytki, podobne
    stukanie objawia się przy nagrywaniu - najczęściej na lead in, ale także w
    trakcie nagrywania co kończy się uszkodzeniem płytki przy nagrywaniu...

    no to pomyślałem, padło dvd LG, wymieniłem na nowego LG, testuję...
    dokładnie to samo...
    no to wymieniłem zasilacz, testuję... dokładnie to samo...
    no to wymieniłem płytę z prockiem i pamięcią, testuję... dalej stuka...
    no to odpiąłem kabelek SATA od dvd i sprawdzam na samym zasilaniu...
    stuka...
    no to pomyślałem może nowy dvd też się uszkodził, wymieniłem na NEC,
    testuję... to samo - z tą różnicą, że stuka przy finalizacji płyty...
    no to Ktoś mi powiedział, zmień płytki, zmieniłem na Verbatimy DL x8,
    testuję... żadnych zmian...
    no to oddałem pierwszego LG do sklepu, tam testowali dwa dni... żadnego
    stukania, wszystko sprawne, nagrywa jak drut...
    no to wziąłem tego LG do "zaprzyjaźnionej firmy" podłączyłem do komputera z
    którym nie ma żadnych kłopotów, testuję... stuka jak stukał...
    no to już wkurzony na maksa, znalazłem adapter USB->SATA z własnym
    zasilaczem, dołączyłem tylko zasilanie do dvd, testuję... jakby mniej tego
    stukania, ale czasem mu się zdarzy i płytę też potrafi zepsuć...
    no i tu skończyły mi się pomysły...

    cały wątek na elektrodzie:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=165
    4061&highlight=

    jest to mój pierwszy przypadek uszkodzenia, w którym po wymianie
    wszystkiego, uszkodzenie nie ustąpiło... kurdę normalnie aż mi głupio, czy
    ja coś przegapiłem? może ma Ktoś nowy pomysł?

  • 2. Data: 2010-05-15 16:26:27
    Temat: Re: problem z dvd c.d.
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    identifikator: 20040501 pisze:
> [...]
    > zasilaczem, dołączyłem tylko zasilanie do dvd, testuję... jakby mniej
    > tego stukania, ale czasem mu się zdarzy i płytę też potrafi zepsuć...
    Jeżeli rzeczywiście porządnie wszystko potestowałeś to obstawiam
    kombinację biosu i firmware'u w napędzie. Albo, co jest jednak bardzo
    mało prawdopodobne jakieś zakłócenia z zewnątrz.

    Michoo