  • 1. Data: 2015-10-19 09:45:54
    Temat: FPGA - dlaczego pamięć jest z boku?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Najczęściej pamięć zawierająca konfigurację bramek jest osobnym,
    zewnętrznym układem. Podobno istnieją jakieś fpga z własnym flash ale
    to rzadkość.
    Dlaczego nie integruje się pamięci, skoro ona jest i tak niezbędna?
    (Domyślam się odpowiedzi ale na razie nie chcę jej sugerować)

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-10-19 10:21:19
    Temat: Re: FPGA - dlaczego pamięć jest z boku?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]
    >to rzadkość. Dlaczego nie integruje się pamięci, skoro ona jest i tak
    >niezbędna? (Domyślam się odpowiedzi ale na razie nie chcę jej

    Podejrzewam, ze proces technologiczny do eeproma/flash nie bardzo
    pasuje to "zwyklej logiki".

    Zauwaz, ze przez dlugie lata rzadkoscia byly uC z e/eprom/flash.
    Niby byly, ale drogie i bardzo rzadkie.

    Aczkolwiek uklady GAL/CPLD jakos sobie z tym radzily.

    Patrzac po pozniejszych pomyslach na pamieci NAND/NOR, to mozliwe, ze
    ta technologia ladnie sie w GAL/CPLD sprawdza.

    J.

  • 3. Data: 2015-10-19 11:06:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 19 Oct 2015 10:21:19 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    pozniejszych pomyslach na pamieci NAND/NOR, to mozliwe, ze
    > ta technologia ladnie sie w GAL/CPLD sprawdza.

    Myślę, że powód jest inny, bardziej prosty.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-10-19 12:20:51
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
    > pozniejszych pomyslach na pamieci NAND/NOR, to mozliwe, ze
    >
    > Myślę, że powód jest inny, bardziej prosty.

    To go przedstaw.
    IMHO może chodzić o trwałość (ilość zapisów) lub dowolność co do
    rozmiaru pamięci.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2015-10-19 13:50:29
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Podejrzewam, ze proces technologiczny do eeproma/flash nie bardzo pasuje
    > to "zwyklej logiki".

    To niech dołożą osobną pamięć, ale w tej samej obudowie, co FPGA.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2015-10-19 14:09:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >To niech dołożą osobną pamięć, ale w tej samej obudowie, co FPGA.

    Narzucajace sie rozwiazanie ... ale mam wrazenie, ze unikane,
    przynajmniej przez dlugie lata.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-chip_module

    J.

  • 7. Data: 2015-10-19 14:11:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    Marek pisze:

    >To go przedstaw.
    >IMHO może chodzić o trwałość (ilość zapisów)

    Raczej niekrytyczna w przypadku FPGA.
    Na etapie prototypu sie przyda, ale potem raczej nie przewidujemy
    zmian, a na pewno nie duzo.

    >lub dowolność co do rozmiaru pamięci.

    Tez chyba niespecjalnie - rozmiar FPGA znamy i tyle nam trzeba, ni
    mniej, ni wiecej.

    J.

  • 8. Data: 2015-10-19 17:23:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 19 Oct 2015 14:11:44 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tez chyba niespecjalnie - rozmiar FPGA znamy i tyle nam trzeba, ni
    > mniej, ni wiecej.

    Dlaczego tak uważasz? Jest obowiązek użycia wszystkich bramek?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2015-10-19 18:03:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Mon, 19 Oct 2015 14:11:44 +0200, "J.F."

    >Dlaczego tak uważasz? Jest obowiązek użycia wszystkich bramek?

    Uzycia nie, ale zaprogramowac jakos trzeba, zeby nie przeszkadzaly :-)

    Owszem - funcja "tu jest koniec pliku, reszte wylacz" moze w srodku
    byc.

    Tak czy inaczej - maksymalna ilosc danych znamy, wiecej nie ma sensu,
    mniej nie ma sensu - czyli wiadomo jakiej pamieci uzyc, i raczej nikt
    nie bedzie narzekal ze za drogo, bo pozwala zaprogramowac cala kosc, a
    jemu wystarczyloby tylko cwierc :-)

    No chyba, zeby tak przewidziec kilka konfiguracji do wyboru przy
    starcie ...

    J.

  • 10. Data: 2015-10-19 19:25:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-10-19 09:45, Marek wrote:
    > Dlaczego nie integruje się pamięci, skoro ona jest i tak
    > niezbędna?

    Można zintegrować cpu w cenie $10 za sztukę i sprzedawać za absurdalne
    pieniądze (Zynq) które odstraszają na dzieńdobry. Rynek jest mało
    konkurencyjny i mocno bufoniasty. Może czas reaktywować CEMI i
    produkować jakieś MCY ;)