  • 11. Data: 2024-02-06 11:07:05
    Temat: Re: FTP
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Feb 2024 09:57:07 +0100, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

    > [...]
    >>
    > Zrestartuj (nie resetuj :D) kompa. To dwie róşne funkcje :)

    Jeszcze kwestia znaczenia zwrotu "nie widać" u Roberta.

    Być może ten ogryzek routera rozsiewa SMB2 a Windows 10 ma zablokowaną
    starszą wersję SMB.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2024-02-06 11:11:37
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Włącz widoczność w sieci albo wyłącz zaporę dla win10 w sieci. Jprdl jak
    > można zapomnieć oddychać i oddychać?

    Po co każesz mu to robić, plus cuda z kolejnych postów, skoro udostępnianie
    nie jest na komputerze?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 13. Data: 2024-02-06 11:15:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.02.2024 o 11:07, Adam pisze:

    > Jeszcze kwestia znaczenia zwrotu "nie widać" u Roberta.
    >
    > Być może ten ogryzek routera rozsiewa SMB2 a Windows 10 ma zablokowaną
    > starszą wersję SMB.

    Nie ma zablokowanej ale miał niezainstalowaną domyślnie, dlatego
    wskazałem mu, że ma doinstalować i zrestartować kompa.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 14. Data: 2024-02-06 11:21:39
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Po co każesz mu to robić, plus cuda z kolejnych postów, skoro
    > udostępnianie nie jest na komputerze?

    Wskazałem mu tylko w następnych postach, że ma doinstalować stare SMB w
    sensie klienta stricte. Skoro są to kompy w sieci lokalnej to
    bezpieczeństwo zapewnia router w sensie "na zewnątrz" i wskazałem na
    zakliknięcie całego pakietu SMB. Jak już się upora z problemem to sobie
    odkliknie to co uważa za zbędne. Dziwi mnie jedynie to, że
    obecność/nieobecność danych funkcji powinna być "z palca" rozumiana
    przez usera w dzisiejszych czasach a już samo mylenie FTP z SMB to dla
    mnie dziwne jest :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 15. Data: 2024-02-06 12:45:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Co dokładnie rozumiesz przez widoczność? Masz serwer FTP na routerze?
    > Czy może jednak SMB i pendrive ma się pojawiać jako udział?

    Cała historia jest na pl.comp.sieci. Ale większość nieaktualna bo juź
    wiem, że przez FTP tego się nie robi.
    Od 24 h wiem, że istnieje coś takiego jak SMB. W panelu administracyjnym
    routera nie ma słowa o SMB.
    Jest takie coś:
    https://prnt.sc/s9u9n80EtV18

    Myślałem, że FTP służy do tego, aby w sieci pojawił się ten wpięty USB.
    W tym routerze chyba to za to odpowiada (SMB to jest?):
    https://prnt.sc/hnG1lGK2_erF

    NA W7 w oknie od zasobów sieci obok komputerów mam ten pendrive jako
    ikona z opisem WAP.

    Na W10 jest tylko jako urządzenie multimedialne.
    https://prnt.sc/8b5SsF7OV6XJ

    Robert

  • 16. Data: 2024-02-06 12:46:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > [...]
    >>

    > Zrestartuj (nie resetuj :D) kompa. To dwie różne funkcje :)

    Wyłączyłem i włączyłem. Nadal brak tego zasobu w sieci z W10.

    Robert

  • 17. Data: 2024-02-06 12:53:29
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

> [...]
    > wiem, że przez FTP tego się nie robi.
    > Od 24 h wiem, że istnieje coś takiego jak SMB. W panelu administracyjnym

    Ale tu widać właśnie FTP. Możesz tu skonfigurować zarówno klienta jak i
    serwer FTP.

    > Myślałem, że FTP służy do tego, aby w sieci pojawił się ten wpięty USB.

    USB możesz udostępniać po FTP lub SMB w tym routerze.

    > W tym routerze chyba to za to odpowiada (SMB to jest?):
    > https://prnt.sc/hnG1lGK2_erF

    Server Message Block, protokół używany głównie przez Windows do
    udostępniania plików.

> [...]
    > z opisem WAP.
    > Na W10 jest tylko jako urządzenie multimedialne.

    Jako urządzenie przechowujące pliki multimedialne. Co się stanie jak w nie
    wejdziesz?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2024-02-06 13:02:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > udostępniania plików.

    > Jako urządzenie przechowujące pliki multimedialne. Co się stanie jak w

    Otwiera się WMP. Z komputera z W7 wrzuciłem zdjęcia na tego pena. Są
    widoczne w WMP na W10.
    https://prnt.sc/AAxIpl6J4VTE

    Robert

  • 19. Data: 2024-02-06 13:27:28
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):
    > Otwiera się WMP. Z komputera z W7 wrzuciłem zdjęcia na tego pena. Są
> [...]

    Czyli komunikacja jest, ale po prostu Windows traktuje ten router jako
    serwer multimediów i uruchamia WMP. Pewnie da się do jakoś przekonfigurować
    żeby to się otwierało jako zwykły udział sieciowy. Możesz tez spróbować
    otworzyć okienko uruchom i wpisać nazwę routera po dwóch ukośnikach, czyli
    \\hg8245q2

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 20. Data: 2024-02-06 13:34:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > przekonfigurować żeby to się otwierało jako zwykły udział sieciowy.
    > Możesz tez spróbować otworzyć okienko uruchom i wpisać nazwę routera po

    Nadal nie łączy się.
    https://prnt.sc/gFRT0XHR3ktj

    Klikając diagnozuj nic konkretnego nie uzyskałem.
    https://prnt.sc/gZV_nqSxloLd

    Robert