  • 1. Data: 2014-08-18 11:39:09
    Temat: Fiat Doblo rozmiar opon
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    We wszystkich tabelkach podają, że to tego auta pasują opony 185/65R15.
    O oponie 195 cisza.
    Mam okazję dostać 4 fajne opony 195/65R15. Różnica jest minimalna, ale
    jest. Czy ktoś ma praktyczne doświadczenia z założeniem opony o 10 mm
    szerszej? Czy coś będzie ocierać? Nie dostanę odszkodowania w razie
    czego? itp
    Jacek

  • 2. Data: 2014-08-18 14:52:07
    Temat: Re: Fiat Doblo rozmiar opon
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-08-18 11:39, Jacek pisze:
> [...]
    > jest. Czy ktoś ma praktyczne doświadczenia z założeniem opony o 10 mm
    > szerszej? Czy coś będzie ocierać? Nie dostanę odszkodowania w razie

    Szukaj na hasło "kalkulator opon"

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2014-08-18 20:58:08
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-18 14:52, Adam pisze:

    > Szukaj na hasło "kalkulator opon"

    Kalkulator mi niewiele daje.
    Szukam info, czy ktoś w praktyce próbował.
    Miałem kiedyś trochę nadwymiarowe opony w cinquecento i nic się złego
    nie działo, o ile nie naładowało się 500 kg ładunku (van).
    Jacek

  • 4. Data: 2014-08-18 21:05:50
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Kalkulator da Ci bardzo wiele. Przede wszystkim sprawdzisz obwód koła i różnicę we
    wskazaniach licznika. Opona 195/65/15 będzie nie tylko szersza, ale i miała wyższy
    profil, czyli kolokwialnie większy balon :)

  • 5. Data: 2014-08-18 22:00:26
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-18 21:05, Przemek pisze:
    > Kalkulator da Ci bardzo wiele. Przede wszystkim sprawdzisz obwód koła i różnicę we
    wskazaniach licznika. Opona 195/65/15 będzie nie tylko szersza, ale i miała wyższy
    profil, czyli kolokwialnie większy balon :)
    No dobra, to sobie mogę policzyć nawet bez kalkulatora, w końcu to nie
    jest wiedza tajemna, ale czy te 6,5 milimetra zwiększenia promienia
    opony i 10 mm szerokości spowoduje, że coś mi będzie ocierać, czy też nie?
    Jacek

  • 6. Data: 2014-08-19 21:30:40
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Jacek" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > opony i 10 mm szerokości spowoduje, że coś mi będzie ocierać, czy też nie?
    > Jacek

    moim zdaniem na 99% nie bedzie, bo de facto 5mm szerzej na stronę to nic.

    Obecnie w samochodzie mam 205/55/16 zamiast 195/50/15 i jest git. Różnica w
    obwodzie - 10% więc to już jest bardzo dużo.Ale to inny samochod