  • 1. Data: 2014-08-18 13:43:49
    Temat: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Skoro 3/4 kierowców przekracza dopuszczalna prędkość, wg najnowszych
    wyników badań i nie widzi w tym nic zdrożnego a ilość wypadków
    dramatycznie nie wzrosła, to może czas spojrzeć krytycznie na te
    ograniczenia prędkości?
    Kierowcy, to dość spora grupa wyborców.
    Tylko przed wyborami możemy coś ugrać.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 2. Data: 2014-08-18 13:47:38
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-08-18 13:43, WW pisze:
> [...]
    > wyników badań i nie widzi w tym nic zdrożnego a ilość wypadków
    > dramatycznie nie wzrosła, to może czas spojrzeć krytycznie na te

    jestem za, co proponujesz?

    Łukasz

  • 3. Data: 2014-08-18 14:54:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > wyników badań i nie widzi w tym nic zdrożnego a ilość wypadków
    > dramatycznie nie wzrosła, to może czas spojrzeć krytycznie na te

    Jesteś pewien że te 3/4 przekracza prędkość tak samo i w tych samych
    miejscach? :-)

    > Kierowcy, to dość spora grupa wyborców.

    Ale mocno nie jednolita :-)

    Jest dość istotna różnica pomiędzy kimś kto jedzie 55 na dwupasmówce w
    mieście i kimś kto przez wioskę z bawiącymi się dziećmi przejeżdża 90.

    Ta pierwsza grupa (IMO liczniejsza) od lat domaga się _zaostrzenia_ karania
    tzw. piratów drogowych za których uważa tę druga grupę.

    Nie tak dawno przy okazji wielkiego internetowego szumu o fotoradary okazało
    się jak mała jest grupka osób którym one przeszkadzają.

    W sondażach gdzie uczestniczą wszyscy obywatele (zarówno posiadający PJ jak
    i ci którzy go nie posiadają) większość głósób także przemawia za
    zaostrzeniem karania tzw. piratów drogowych.

    No i na koniec stara prawda, którą jednak trzeba co jakiś czas przypominać:
    wielu kierowców myśli tak: drogi są pełne zawalidróg i piratów a pomiędzy
    nimi JA - jedyny rozsądny kierowca.

    Dlatego zanim zaczniesz skrzykiwać ludzi i zakładać jakąś organizację
    partyjną zastanów się nad postulatami:
    - likwidacja fotoradarów? - IMO maksymalnie kilka % poparcia.
    - podniesienie dopuszczalnej prędkości na autostradach? - IMO maksymalnie
    kilka % poparcia.
    - podniesienie limitu w terenie zabudowanym (przywrócenie) 60? - IMO jakieś
    20%
    - likwidacja obowiązku jeżdżenia na światłach? - IMO jakieś 20%
    - zmiana limitu alkoholu z 0,2 na 0,5 promila - IMO jakieś 20%

    Przy czym pamiętaj że istotna jest część wspólna. Osób które jednocześnie
    chcą poniesienia limitu alkoholu i likwidacji obowiązku jazdy na światłach
    nie będzie 20% tylko pomiędzy 4% a 20% w zależności od korelacji. ITD.

    Ja np. jestem zwolennikiem podniesienia limitu alkoholu i zwiększenia limitu
    w terenie zabudowanym, ale jednocześnie nie przeszkadzają mi fotoradary i
    podoba mi się obowiązek jazdy na światłach.

    Dlatego w praktyce obawiam się że nie znajdziesz grupy ludzi którzy
    chcieliby tego samego na tyle licznej by przekroczyć próg wyborczy.

    Ps. No i oczywiście nawet jak komuś spodobają się Twoje postulaty to nie
    koniecznie na Ciebie/Was zagłosuje bo może uznać że gospodarka i polityka
    zagraniczna są ważniejsze.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-08-18 14:57:26
    Od: Kapibara <x...@y...zzz>

    Dnia Mon, 18 Aug 2014 13:43:49 +0200, WW napisał(a):

> [...]
    > wyników badań i nie widzi w tym nic zdrożnego a ilość wypadków
    > dramatycznie nie wzrosła, to może czas spojrzeć krytycznie na te

    Tak samo jak bez sensu jest obowiązek zatrzymania się przed sygnalizatorem
    z zieloną strzałką, skoro 90% kierowców tego nie robi.

  • 5. Data: 2014-08-18 15:05:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-18 13:43, WW wrote:

    > Kierowcy, to dość spora grupa wyborców.
    > Tylko przed wyborami możemy coś ugrać.

    Pamiętasz jak skończyła Polska Partia Przyjaciół Piwa?

    Shrek.

  • 6. Data: 2014-08-18 15:15:32
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-08-18 o 14:57, Kapibara pisze:
    > Tak samo jak bez sensu jest obowiązek zatrzymania się przed sygnalizatorem
    > z zieloną strzałką, skoro 90% kierowców tego nie robi.

    Bo obecnie w 99% są w bezsensownych miejscach, tj np na bezkolizyjnym
    skręcie w prawo.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2014-08-18 15:22:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >wyników badań i nie widzi w tym nic zdrożnego a ilość wypadków
    >dramatycznie nie wzrosła, to może czas spojrzeć krytycznie na te

    W ogolnosci to nie - czy jesli 3/4 kradnie, to nalezy to tolerowac ?

    No i to 3/4 kierowcow, a co uwaza 3/4 pieszych ? :-)

    >Kierowcy, to dość spora grupa wyborców.
    >Tylko przed wyborami możemy coś ugrać.

    A zalozysz Partie Kierowcow ?

    J.

  • 8. Data: 2014-08-18 15:29:53
    Od: a...@g...com

    > WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    >
    > Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

    Generalnie umyka jeden fakt. Ograniczenia maja z 60. lat? Na miescie od zawsze bylo
    50.
    syrenka zatrzymywala sie po 120 metrach z 100kmh o ile dojechala do tej wartosci z
    wiatrem i z gorki.
    maluch? 55m? itp itd.
    a wypadek maluchem? a syrenka. a nawet tzw duzy fiat?
    a dzisiaj?
    porsche staje na 34m, przecietna puszka na 40m, strefy zgniotu itp.
    i nie wiem czy tzw zageszczenie ruchu, i aut i pieszych, uzasadnia trzymanie nadal
    tych wartosci.

  • 9. Data: 2014-08-18 15:36:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Abn140,

    Monday, August 18, 2014, 3:29:53 PM, you wrote:

    > Generalnie umyka jeden fakt. Ograniczenia maja z 60. lat?

    Nieprawda.

    > Na miescie od zawsze bylo 50.

    Jeszcze niedawno było 60.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2014-08-18 15:38:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-08-18 15:05, Użytkownik Shrek napisał:

    > Pamiętasz jak skończyła Polska Partia Przyjaciół Piwa?

    Nie pamiętam.
    Pamiętam tylko że wyglądali jak żart a sami twierdzili
    że są za ekologią więc przy kolejnych wyborach nikt nie
    zagłosował za bandą złodziei podnoszących wyborcom koszty
    utrzymania.

    Ale jeśli jestem w błędzie to chętnie przeczytam jakim
    i dlaczego.

    Jakby nie nasza obecność w UE to można by partię kierowców
    zrobić do spółki z anty ekologami i będzie trzydziesto
    procentowa reprezentacja w sejmie jak nic.