  • 1. Data: 2015-10-03 19:02:32
    Temat: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Czy hamowanie silnikiem (połączone z redukcją biegów) w Uno (Fire) daje
    oszczędności w zużyciu paliwa? Paliwo to benzyna i gaz.

    neelix

  • 2. Data: 2015-10-04 01:00:27
    Temat: Re: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 3 Oct 2015 19:02:32 +0200, neelix napisał(a):

    > Czy hamowanie silnikiem (połączone z redukcją biegów) w Uno (Fire) daje
    > oszczędności w zużyciu paliwa? Paliwo to benzyna i gaz.
    >
    > neelix

    W każdym samochodzie daje.

  • 3. Data: 2015-10-04 01:34:04
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 2015-10-04 o 01:00, Tomasz Pyra pisze:

    > W każdym samochodzie daje

    (...), jeśli kierowca wie, na czym to polega i umie korzystać :)

  • 4. Data: 2015-10-04 01:50:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > W każdym samochodzie daje.

    Nie daje oszczędności paliwa. W pojazdach gaźnikowych wręcz
    je zwiększy. Oszczędza jedynie na okładzinach hamulca. :-)

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2015-10-04 02:06:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 4 Oct 2015 01:50:23 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Nie daje oszczędności paliwa. W pojazdach gaźnikowych wręcz
    > je zwiększy. Oszczędza jedynie na okładzinach hamulca. :-)

    Przy zamkniętej przepustnicy przepływ powietrza jest mały, więc i paliwa
    idzie mało.
    Do tego w gaźnikach bardziej skomplikowanych niż ten w Komarze, prawie na
    pewno będzie już dodatkowy układ zamykający paliwo w sytuacji hamowania
    silnikiem.

  • 6. Data: 2015-10-04 03:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > W każdym samochodzie daje.

    albowiem?

  • 7. Data: 2015-10-04 14:25:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-04 o 02:06, Tomasz Pyra pisze:

    > Przy zamkniętej przepustnicy przepływ powietrza jest mały, więc i paliwa
    > idzie mało.

    Owszem. Ale jak kierownik zwiększa przepływ powietrza pompując go
    cylindrami to i paliwa poleje się więcej.

    > Do tego w gaźnikach bardziej skomplikowanych niż ten w Komarze, prawie na
    > pewno będzie już dodatkowy układ zamykający paliwo w sytuacji hamowania
    > silnikiem.

    W jakimś pojeździe krajowej produkcji będzie taki układ ?
    Bo nie przypominam sobie.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2015-10-04 14:51:54
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 4 Oct 2015 14:25:22 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > W jakimś pojeździe krajowej produkcji będzie taki układ ?
    > Bo nie przypominam sobie.

    Roman jako miłośnik marki opowie ze szczegółami, ale ja się wyrwę pierwszy:
    Polonez. Nazywało się to ustrojstwo ZHS - Zawór Hamowania Silnikiem i
    jeżeli mnie pamięć nie myli, to odcinało dopływ paliwa do dyszy wolnych
    obrotów gdy podciśnienie w kolektorze ssącym było większe niż na wolnych
    obrotach.
    W silnikach z wtryskiem to już jest absolutnie banalne: komputer mierzy
    tyle parametrów silnika (temperatura, obroty, położenie pedału gazu), że
    zamknięcie wtrysków gdy zdjęta jest noga z gazu, a obroty są większe niż na
    biegu jałowym, jest bardziej niż banalne.
    Jedyne samochody z jakimi można się współcześnie spotkać, które nie
    odcinają paliwa przy hamowaniu silnikiem, to te z LPG I/II generacji.
    Prymitywizm układu i jego bezwładność powodują, że nie ma tego jak zrobić,
    a cały układ bardzo nie lubi zubożania mieszanki, bo to powoduje wypadanie
    zapłonów i strzały w kolektor.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 9. Data: 2015-10-04 15:00:13
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 04.10.2015 o 14:25, RadoslawF pisze:

    > Owszem. Ale jak kierownik zwiększa przepływ powietrza pompując go
    > cylindrami to i paliwa poleje się więcej.

    > W jakimś pojeździe krajowej produkcji będzie taki układ ?
    > Bo nie przypominam sobie.

    Słabą masz pamięć. To tzw ZHS
    Miał np. Polonez.
    http://autowiedza.republika.pl/rodz_gaznikow_cd.html

    --
    Czarek

  • 10. Data: 2015-10-04 15:10:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello P.B.,

    Sunday, October 4, 2015, 2:51:54 PM, you wrote:

> [...]
    > a cały układ bardzo nie lubi zubożania mieszanki, bo to powoduje wypadanie

    Zawór hamowania silnikiem robiono amatorsko nawet w kaszlaku,
    wykorzystując wyłącznik podciśnieniowy połączony w szereg z
    elektrozaworem gaźnika.

    --
    Best regards,
    RoMan