  • 1. Data: 2011-06-07 23:39:45
    Temat: Fikcyjna zakladka, co to za znak?
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    prosze mi powiedziec co to za ustrojstwo skoro nie ma tego w KD
    http://imageshack.us/photo/my-images/831/20110606110
    .jpg/

    jak go nie ma to ktos musial za sznurek pociagnac
    ktos znak postawil ktos zlecil ktos zaplacil
    skoro nie jest obowiazujacy bo nie ma przepisu to ki diabel ?

  • 2. Data: 2011-06-07 23:54:28
    Temat: Re: Fikcyjna zakladka, co to za znak?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Kris_Poland napisał(a):
    > prosze mi powiedziec co to za ustrojstwo skoro nie ma tego w KD
    > http://imageshack.us/photo/my-images/831/20110606110
    .jpg/
    A jak by było w KD to byś zajarzył co przedstawia?
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2011-06-08 00:01:18
    Od: "Rysiek G." <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kris_Poland" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >ktos znak postawil ktos zlecil ktos zaplacil
    >skoro nie jest obowiazujacy bo nie ma przepisu to ki diabel ?

    To mi wygląda na typowy krajowy wynalazek. W krajach cywilizowanych dobrym
    zwyczajem jest jazda na tzw. "zamek" ale u nas, jak nie ma paragrafu, stu
    znaków i za każdym drzewem stada miśków to jeden prymityw z drugim nigdy
    się nie domyśli że gość na sąsiednim pasie też chciałby w końcu ruszyć...

  • 4. Data: 2011-06-08 00:34:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-07 23:39, Kris_Poland pisze:
> [...]
    > ktos znak postawil ktos zlecil ktos zaplacil
    > skoro nie jest obowiazujacy bo nie ma przepisu to ki diabel ?

    Ki diabeł stoi tam w celach edukacyjnych.

    Powiedzmy że znaczenie i funkcję ma podobną jak "zatrzymaj się i żyj"
    przed przejazdami kolejowymi, czy nawet "motocykle są wszędzie" itp. itd.

    Założenie jest takie, że znak ten ma pokazywać jak zachowywać się
    zgodnie z kulturą drogową. A zachowania kulturalne, to nadzbiór zachowań
    wynikających ze stosowania samego prawa.

  • 5. Data: 2011-06-08 00:35:55
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    > Ki diabeł stoi tam w celach edukacyjnych.

    od kiedy na droge sie wypuszcza niedouczonych kierowców ?:)

> [...]
    > z kulturą drogową. A zachowania kulturalne, to nadzbiór zachowań
    > wynikających ze stosowania samego prawa.

    nazwales to znakiem
    wiec teraz kto go postawil, kto zezwolil, i jak jest okreslony w
    dokumentacji ?

  • 6. Data: 2011-06-08 00:46:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-08 00:35, Kris_Poland pisze:

    > od kiedy na droge sie wypuszcza niedouczonych kierowców ?:)

    Kultury nigdy dość.

    > nazwales to znakiem

    Mogę nazwać to nawet słoikiem, jeżeli cokolwiek Ci to uprości.

    > wiec teraz kto go postawil, kto zezwolil

    Pewnie zarządca drogi, pewnie może pozwolić i pozwolił.

    > , i jak jest okreslony w
    > dokumentacji ?

    Jakkolwiek

  • 7. Data: 2011-06-08 01:03:27
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    > Jakkolwiek

    rownie dobrze mogles sie nie odzywac

    moze w koncu ktos powie jasno iz postawienie znaku widmo to bezprawie???

  • 8. Data: 2011-06-08 01:06:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-08 01:03, Kris_Poland pisze:

    > moze w koncu ktos powie jasno iz postawienie znaku widmo to bezprawie???

    Jeśli tak uważasz, to masz obywatelski obowiązek zawiadomić o tym
    prokuraturę lub inny odpowiedni urząd.
    Zdaje się, że będziesz wtedy mógł się nawet dowiedzieć o tym jak sprawa
    się skończyła i dlaczego właśnie tak.

  • 9. Data: 2011-06-08 01:09:24
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    > Jeśli tak uważasz, to masz obywatelski obowiązek zawiadomić o tym
    > prokuraturę lub inny odpowiedni urząd.
    > Zdaje się, że będziesz wtedy mógł się nawet dowiedzieć o tym jak sprawa
    > się skończyła i dlaczego właśnie tak.

    very funy
    caly czas napieram w jednym kierunku
    skoro od nas sie wymaga porzadku i przestrzegania kazdej pierdoly
    to jak to sie ma do tej samowoli ?

  • 10. Data: 2011-06-08 08:00:47
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-06-08 01:09, Kris_Poland pisze:

    > skoro od nas sie wymaga porzadku i przestrzegania kazdej pierdoly
    > to jak to sie ma do tej samowoli ?

    Ale jakiej samowoli?
    Postawił to, lub zezwolił na postawienie tego zarządca drogi, któremu
    wolno w pasie drogowym stawiać / pozwalać na stawianie nie tylko znaków
    drogowych określonych w rozporządzeniu [...] znaki i sygnały drogowe
    (vide: reklamy, drogowskazy do knajp i warsztatów itp.)

    A tak ogólnie:
    Znaki (tak, znaki, chociaż może wolisz "tablice"?) pojawiły się IMO parę
    lat temu po akcji Gazety Wyborczej pt. "jeżdżę na zakładkę". Chodziło
    oczywiście o edukację kierowców, aby stosowali zakładkę w przypadku
    zwężeń. Oprócz znaków, była oczywiście seria artykułów w gazecie (z
    naciskiem na dodatki lokalne), naklejki na samochody, itd.
    Jaki to odniosło skutek? Nie wiem, ale mam nadzieję, że choć parę osób
    zajarzyło, o co chodzi. Teraz znaki te przypominają o tym, a
    niepamiętającym akcji może coś zastanowi widok tych tablic.

    Moim zdaniem nie ma potrzeby wpisywania zakładki (ani tego znaku) do
    przepisów. To tylko kwestia kultury i świadomości, że to na prawdę pomaga.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm