  • 91. Data: 2013-10-14 13:30:53
    Temat: Re: Fitr dpf-fap-rekojmia
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Oct 2013 13:18:53 +0200, J.F

    > O co chodzi z tym rozrzedzaniem oleju ?
    > Czemu sie rozrzedza i ktoredy ?

    Jest to wynik dodawania większej dawki paliwa potrzebnej do wypalenia
    filtra. DPF w przeciwieństwie do FAP (wspomaganego płynem EOLYS) potrzebuje
    osiągnąć temperaturę 550 sC aby dokonać przepalenia. To wiąże się z dużo
    dłuższą i większą fazą wtrysku naddatku paliwa. W wyniku tego dużo większa
    część paliwa spływa po ściankach tłoka i miesza się z olejem powodując jego
    przyrost.

    --
    Pozdor Myjk

  • 92. Data: 2013-10-14 13:31:08
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > Wtryski podlewaja wiecej ON i przez pierscienie leci w olej i masz silnik
    > smarowany olejem silnikowym z dodatkiem ON :-) Piekna sprawa...

    Dokladnie, ale kolega Myjk nie widzi powiazania przyczynowo-skutkowego..\
    Dlaczego?
    Bo nie!

  • 93. Data: 2013-10-14 13:35:56
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2013-10-14 13:30, Myjk pisze:
> [...]
    > część paliwa spływa po ściankach tłoka i miesza się z olejem powodując jego

    Przed chwila napisales:

    "Ja ci z kolei pisałem, że bzdury z serwisu łykasz -- a łykasz, bo tak ci
    jest akurat wygodniej -- a Ty ciągle swoje. Zatkany filtr DPF nie ma
    ŻADNEGO, podkreślam, _ŻADNEGO_ wpłwu na rozbieganie się silnika."

    Wiec juz zmieniasz zdanie?

  • 94. Data: 2013-10-14 13:42:28
    Od: p...@g...com

    --ale gdyby DPF się przepełnił to i tak daleko by nie ujechał, bo PCM by zatrzymało
    silnik.

    tak mowi ksiazka a ja widzialem jezdzacy 1.6HDI z zatkanym DPF i bez plynu, komp jak
    tylko silnik osiagal wymagana temperature probowal zainicjowac wypalanie, proces sie
    przerywal, wyrzucalo ogolny komunikat o bledzie silnika itd czytalem tez o ciekawym
    przypadku kiedy w tym Volvo komp zameldowal problem z DPF dopiero po uzupelnieniu
    plynu w serwisie :-)

    P.

  • 95. Data: 2013-10-14 13:47:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Oct 2013 04:42:28 -0700 (PDT), p...@g...com

    > tak mowi ksiazka a ja widzialem jezdzacy 1.6HDI z zatkanym DPF

    Uhm. Jak pracował silnik bez wydechu? Może na jednym wdechu? ;>

    --
    Pozdor Myjk

  • 96. Data: 2013-10-14 13:57:12
    Od: p...@g...com

    --Jak pracował silnik bez wydechu? Może na jednym wdechu? ;> -- Pozdor Myjk

    wychodzi na to ze nawet zapchany DPF nie oznacza calkowitej szczelnosc ukladu ...
    zreszta gdybym moze nim nie jechal to tez bym nie uwierzyl ze 1.6HDI bierze 12-14L na
    setke przy nedznych 100km/h na autostradzie ...

    P.

  • 97. Data: 2013-10-14 13:59:58
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-10-14, p...@g...com <p...@g...com> wrote:
> [...]
    zreszta gdybym moze nim nie jechal to tez bym nie uwierzyl ze 1.6HDI bierze 12-14L na
    setke przy nedznych 100km/h na autostradzie ...

    Na pewno klamiesz. Na PMSie czytalem, ze z DPF-ami nie ma zadnych problemow
    tylko ludzie nie umieja ich uzywac (czytaj - nie przeganiaja co 2 dni
    samochodu po autostradzie zeby wypalic DPF).

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 98. Data: 2013-10-14 14:02:34
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2013-10-14 13:59, AZ pisze:

> [...]
    > tylko ludzie nie umieja ich uzywac (czytaj - nie przeganiaja co 2 dni
    > samochodu po autostradzie zeby wypalic DPF).

    Tylko ze auto bylo przeganiane co 2-3 tygodnie 300km w trasie.
    Nie tylko same miasto

  • 99. Data: 2013-10-14 14:04:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 14 Oct 2013 11:59:58 +0000 osobnik zwany AZ napisał:

> [...]
    > problemow tylko ludzie nie umieja ich uzywac (czytaj - nie przeganiaja
    > co 2 dni samochodu po autostradzie zeby wypalic DPF).

    swoją drogą to piękne urządzenie, któ?e zmusza właściciela do jeżdżenia
    kiedy nie chce :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 100. Data: 2013-10-14 14:04:54
    Od: p...@g...com

    --http://volvo.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=109
    327

    "27 grudnia mam wizytę umówioną w serwisie Volva. Mówią mi, że to DPF. Bo ma już
    130tys nalatane."

    ale przy 120tkm jest wymiana DPF wiec ze padl przy 130tkm to normalny objaw (po
    polsku nie znalazlem ale ASO powinno to wiedziec)

    Bei Weigerung, das Additiv-Dosierungsmodul (ADM) alle 60.000 km/37.500 Meilen
    nachfüllen und/oder den Dieselpartikelfilter (DPF) alle 120.000 km/75.000 Meilen
    (reguläres Serviceintervall) tauschen zu lassen, können folgende Probleme hervor
    gerufen werden:

    - Starke Rußansammlung und dadurch hohe DPF-Temperatur während der Regeneration.
    - Stärke Ölverdünnung (Diesel im Öl) und dadurch Schäden am Motor bzw. Gefahr des
    Überdrehens des Motors!
    - Starker Anstieg des Kraftstoffverbrauchs.Wenn dies eintritt, übernehmen weder die
    Volvo Car Corporation noch der zuständige Händler die Garantie/Kulanzkosten für die
    Schäden.