  • 1. Data: 2013-10-10 14:43:02
    Temat: Fitr dpf-fap-rekojmia
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Mam pytanie.
    Ktos zakupil auto, po 10tys km od zakupu (3 miesiace) zapchal sie filtr
    i doprowadzil do zatarcia silnika.
    Auto zakupine od firmy.
    Czy nalezy sie rekojmia czy raczej nie?
    warto walczyc?
    Koszt wymiany silnika wiadomo jaki..

  • 2. Data: 2013-10-10 14:50:07
    Temat: Re: Fitr dpf-fap-rekojmia
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Oct 2013 14:43:02 +0200, wchpikus

    > Ktos zakupil auto, po 10tys km od zakupu (3 miesiace)
    > zapchal sie filtr i doprowadzil do zatarcia silnika.

    Silnik się zatarł do zapchanego filtra DPF? Wolne żarty.
    10 tys. to dużo km, wszystko się mogło stać w tym czasie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2013-10-10 15:01:53
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 10.10.2013 14:43, wchpikus pisze:
    > Mam pytanie.
    > Ktos zakupil auto,
    które miało lat?
    > po 10tys km od zakupu (3 miesiace)
    długi czas. nawet 1000 to juz jest czas na masę błędów
    > zapchal sie filtr
    > i doprowadzil do zatarcia silnika.
    DFP-FAP? raczej nie powoduje uszkodzeń silnika, ale kupno auta z takimi
    dodatkami sugeruje że albo kupujący nie wie "o co kaman" albo wie i
    liczy się z tym albo ma wszystko w dupie - ale wtedy nie ma co płakać,
    trzeba płacić
    > Auto zakupine od firmy.
    > Czy nalezy sie rekojmia czy raczej nie?
    TAk, albo mniej więcej. Musiałbyś udowodnić że sprzedający wiedział o
    wadzie i ją zataił. w innym przypadku marne szanse. Choć rzecznik praw
    konsumenta powie coś innego. znaczy ze nawet bez oleju silnikowego auto
    ma działać.
    > warto walczyc?
    nie, nie warto
    > Koszt wymiany silnika wiadomo jaki..
    fap - dfp? Diesel, pytanie jaki stary i jaka marka auta. mam do
    sprzedania HDi2.0 za 1000zł i niema chętnych. Wiec koszt nie mały, ale
    AC+OC kosztuje podobnie, wiec życiowego dramatu nie masz

    ToMasz

  • 4. Data: 2013-10-10 15:09:13
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Auto z 2006r, przebieg 170tys.
    Zapchany fitr doprowadzil do tego, ze olej rozrzedzil sie paliwem, co
    doprowadzilo do zatarcia.

    auto volvo v50 2.0 diesel.

  • 5. Data: 2013-10-10 15:15:59
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-10 15:09, wchpikus pisze:

    > Auto z 2006r, przebieg 170tys.
    > Zapchany fitr doprowadzil do tego, ze olej rozrzedzil sie paliwem, co
    > doprowadzilo do zatarcia.

    I nie było żadnych objawów? Nie świecił się żaden "check enginge"? Dziwne.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2013-10-10 15:17:43
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-10-10, wchpikus <w...@w...wp.pl> wrote:

    > Auto z 2006r, przebieg 170tys.
    > Zapchany fitr doprowadzil do tego, ze olej rozrzedzil sie paliwem, co
    > doprowadzilo do zatarcia.

    Ach ta dzisiejsza nowoczesnosc...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2013-10-10 15:17:59
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    odezwij sie do mnie na priv.

  • 8. Data: 2013-10-10 15:27:18
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > I nie było żadnych objawów? Nie świecił się żaden "check enginge"? Dziwne.
    >

    > I nie było żadnych objawów? Nie świecił się żaden "check enginge"?
    Dziwne.

    Nie bylo, przeciez zauwazyl bym.
    W tym modelu nie ma kontrolki, wiec nie ma co wskazywac.
    Info z serwisu volvo:
    "Pana samochód nie posiada kontrolki informującej o zabrudzeniu filtra
    DPF i jego zapełnienie nie jest wskazywane w żaden sposób przez samochód"

  • 9. Data: 2013-10-10 15:27:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Oct 2013 15:09:13 +0200, wchpikus

    > Zapchany fitr doprowadzil do tego, ze olej rozrzedzil sie paliwem, co
    > doprowadzilo do zatarcia.

    Nie pisz takich rzeczy w ogóle. Zapchany filtr w moment unieruchomiłby auto
    fizycznie, choć dużo wcześniej zrobiłby to komputer. Jeśli olej został
    rozrzedzony to znaczy, że lały wtryski -- ale wtedy też doszłoby do
    unieruchomienia auta PRZED zatarciem silnika.

    Jak od dawna interesuję się zagadnieniem filtrów DPF, w życiu nie dotarłem
    do podobnej informacji tj. silnik się zatarł bo się olej rozrzedził (nawet
    jeśli został zalany zły olej). Rozrzedzanie oleju w silnikach z DPFem jest
    rzeczą naturalną -- jest przewidziane przez producenta.

    Ale nadal nie jest to kwestia zapchanego filtra.

    --
    Pozdor Myjk

  • 10. Data: 2013-10-10 15:31:56
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

> [...]
    > rzeczą naturalną -- jest przewidziane przez producenta.
    >
    > Ale nadal nie jest to kwestia zapchanego filtra.

    To chyba jestes leprze fachowiec od serwisu volvo..