  • 11. Data: 2014-04-09 17:41:32
    Temat: Re: Fluktuacja napięcia
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 9 kwietnia 2014 10:05:37 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    >

    > Z czego może wynikać ta fluktuacja napięcia (skoki na wykresie) na
    >
    > aku na drugim miejscu po przecinku (stały wzrost napięcia widoczny po
    >
    > godz 6:00 proszę zignorować, to wpływ ładowania aku ogniwem
    >
    > fotowoltaicznym w dzień)?
    >
    > Czyżby to wpływ udaru prądowego na chemię aku po wybudzeniu mcu? Bo
    >
    > chyba nie "kucnięcie" przetwornicy - odczekuje 2 sek po wybudzeniu na
    >
    > ustabilizowanie się Vdd. W trakcie uśpienia tylko przetwornica jest
    >
    > aktywna. Napiecie odniesienia dla adc to Vdd (z przetwornicy).
    >
    > Jak widać ja wykresie często napięcie (wynik pomiaru) tak się nie

    A ten skok na drugim miejscu po przecinku to Ci w czymś przeszkadza?

  • 12. Data: 2014-04-09 18:24:46
    Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: Fluktuacja napięcia
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > podpowiedzą.
    >
    > Przetwornica chodzi cały czas, wyłącznie jej to dodatkowe problemy
    > np. energia potrzebna na podtrzymanie uśpienia mcu i jego wybudzenie.
    > Już to ćwiczyłem z superkondensatorem, działa ale zbyt dużo
    > ceregieli, układ jest prostrzy jak przetwornica chodzi cały czas.
    > Zauważ, że przez wiele godzin fluktuacji nie ma więc nie jest to
    > zjawisko deterministyczne.
    >
    > --
    > Marek
    To w takim razie obstawiałbym na spadek energii w akumulatorze.
    Jesli masz tam taki Acu z lampki solarnej, to ona przewiduje świecenie przez
    kilka godzin diody.
    Jeżeli niefortunnie gospodarujesz energią, może zmienić się stan pracy i
    parametry pracyTwojej przetwornicy.
    Wiem, że to Microchip, ale zobacz:
    DS41200A
    Tam 10 lat temu liczyli budżet energii w systemie zasilania baterią Litową
    3V.
    Jest tam czujnik temperatury, uC, EEPROM i... lata pracy.

    Może warto w takim razie dodać małą baterię, a energię z akumulatora
    wykorzystywać tylko przy nadawaniu.
    S.

  • 13. Data: 2014-04-09 19:51:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Apr 2014 08:41:32 -0700 (PDT), Zachariasz
    Dorożyński<k...@g...com> wrote:
    > A ten skok na drugim miejscu po przecinku to Ci w czymś przeszkadza?

    Absolutnie nie, tak tylko z ciekawości zapytałem. Czujnik chodzi już
    tak rok i nic nie będę w nim zmieniał. To badanie napięcia to tylko
    tak orientacyjnie, aby mieć jakaś kontrolę nad zasilaniem.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2014-04-09 20:37:39
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 9 kwietnia 2014 19:51:59 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    >
    > tak rok i nic nie będę w nim zmieniał. To badanie napięcia to tylko
    >
    > tak orientacyjnie, aby mieć jakaś kontrolę nad zasilaniem.

    Tak myślałem. Jak widać talmudystów tu do oporu.

  • 15. Data: 2014-04-09 20:59:17
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: Fluktuacja napięcia
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Apr 2014 18:24:46 +0200, Sylwester Łazar<i...@a...pl>
    wrote:
    > Wiem, że to Microchip, ale zobacz:
    > DS41200A

    Tabela z czasem życia baterii ma raczej niewiarygodne wyniki,
    kalkulator ze strony http://oregonembedded.com/batterycalc.htm dla
    cr2032 i parametrów tylko dla samego eproma tj. wybudzanie co 2 sek,
    praca przez 8ms z poborem 2mA daje czas życia 2.5 roku. Nie wiem skąd
    wzięło im się 5 tys. lat.

    --
    Marek