  • 1. Data: 2014-04-09 16:25:02
    Temat: dostępność scalaka dla hobbysty
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Jak najlepiej sprawdzić czy dany scalak jest łatwo dostępny czy nie przy
    wyborze go do nowego projektu...
    Ano chyba najlepiej spróbować go gdzieś kupić w ilościach hobbystycznych
    (1-2 sztuki).
    Poza sklepikami z elektroniką w mieście, gdzie są miejsca w sieci przyjazne
    dla hobbystów?
    W USA idę na stronę digikey.com lub mouser.com i jak widzę że mają kostkę w
    dużych ilościach to nie martwię się i używam w projekcie...
    Gdzie idą hobbyści w Polsce/Europie na zakupy online?

  • 2. Data: 2014-04-09 16:44:43
    Temat: Re: dostępność scalaka dla hobbysty
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Na przyklad: pl.farnell.com albo ie., at. zamiast pl. w zaleznosci gdzie w Europie
    sie siedzi.
    Lokalnie tez tme.eu , czasami contrans.com.pl

    Marcin

  • 3. Data: 2014-04-09 17:56:54
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-04-09 16:25, Pszemol pisze:
> [...]
    > dużych ilościach to nie martwię się i używam w projekcie...
    > Gdzie idą hobbyści w Polsce/Europie na zakupy online?

    TME jest bardzo sprawny. Jak zakupisz do godz. 16 i zapłacisz Paypalem,
    albo zadeklarujesz płatność przy odbiorze, to towar masz następnego dnia
    o 9 rano. No w każdym razie u mnie o tej porze przyjeżdża kurier :)
    Koszt przesyłki 12,50 netto. Nie chciałoby się odpalać auta i jechać
    gdzieś szukać po sklepach we Wrocku.
    RS-Components tez jest niezły. Ale oni mają magazyny rozproszone po
    Europie i towar zjeżdża ci przez 3-4 dni z różnych miejsc. Przesyłka
    chyba około 25 zł. Niektóre rzeczy jak małe kwarce SMD kupowałem w
    Gamma. Procki NXP kupowałem w Kamami, a FPGA Xilinxa w Propoxie
    Z reguły jak mam większe zakupy to otwieram sobie naraz ze 3 sklepy
    internetowe i patrzę gdzie taniej. Różnice są nawet do 30 %

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2014-04-09 18:50:10
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 09.04.2014 o 17:56 Mario <m...@...pl> pisze:

> [...]
    > Z reguły jak mam większe zakupy to otwieram sobie naraz ze 3 sklepy
    > internetowe i patrzę gdzie taniej. Różnice są nawet do 30 %

    Dodałby jeszcze MSelektronik, też mają niezłe ceny, sprzedają detalicznie
    i hurtowo.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2014-04-09 21:13:21
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Z reguły jak mam większe zakupy to otwieram sobie naraz ze 3 sklepy
    > internetowe i patrzę gdzie taniej. Różnice są nawet do 30 %

    Ja to samo - co się da kupuję w TME (bo mam do nich niedaleko, i
    przesyłka chyba z 6 zł, a jak mi zależy, to sam podjadę tego samego
    dnia), ale jednocześnie mam otwartego Farnella, RS, Piekarza.

    Powiedziałbym, że czasem to nawet więcej niż 30% jest różnicy.W TME
    potrafią niektóre rzeczy chyba wyceniać patrząc w sufit :)
    Zwłaszcza z wyposażenia, może mniej z podzespołów.

  • 6. Data: 2014-04-11 01:21:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > potrafią niektóre rzeczy chyba wyceniać patrząc w sufit :)
    > Zwłaszcza z wyposażenia, może mniej z podzespołów.

    Czyli podsumowując propozycje z tego wątka, do generalnych zakupów:

    http://pl.farnell.com/
    http://www.tme.eu/pl/
    http://contrans.com.pl/
    http://pl.rs-online.com/web/
    http://www.gamma.pl/
    http://mselektronik.pl/

    Przy najbliższej okazji przetestuję :-)

    Wspomniany Piekarz - http://www.piekarz.pl/
    Tu widzę bardzo ograniczony/specyficzny powiedziałbym asortyment...

    Procków od NXP szukamy tu: http://www.kamami.pl/

    Szukałem frazy LPC810 - nie znaleziono tego Cortexa M0+. Nie ma też LPC812.
    Jest jednak płytka ewaluacyjna OM13053 - drogo, 99zł, w USA $18 :-)
    Próbuję poszukać Cortexa M3: LPC1788, jest nawet w obudowie 208 pinów.
    Już nowsza wersja Cortexa M4: LPC4088 - brak. Cieniutko jak na sklep z NXP.

    programowalne bramki/FPGA szukamy tu:

    http://www.propox.com/ (coś mają skopane z polskimi ogonkami)
    Od Altery nie mają niczego - tylko Xylinx.

    Dzięki i za to. Jak się komuś coś jeszcze przypomni to dopiszcie tutaj.

  • 7. Data: 2014-04-11 01:55:39
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 11 kwietnia 2014 01:21:30 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    >
    > Od Altery nie mają niczego - tylko Xylinx.
    >

    > Dzięki i za to. Jak się komuś coś jeszcze przypomni to dopiszcie tutaj.

    Do listy też dodałbym http://www.tme.eu/pl/. Niektóre ceny są faktycznie z sufitu na
    ich stronie internetowej. Z czego się to bierze? Prawdopodobnie mają swój algorytm
    wyliczania marży, no i przy wprowadzaniu danych do systemu najprawdopodobniej osoba
    wklepująca dane popełniła błąd. Stąd czasami są takie "chocki klocki" jak cena byle
    gównianego potencjometru montażowego > 50PLN.

    Wystarczy do nich zamejlować, albo zadryndać i wystawiają normalną cenę (<1PLN).

    Mało tego.. Kiedyś zakupiłem od nich wyświetlacz LCD, 2 x 16. Okazało się, że jest
    zdupcony (normalka - Made in Germany, kiedyś też 7805 (Made in Germany)- też
    zdupcony)). Jak zareagowała firma?

    1) Zwrócili kasę na moje konto.
    2) Nie żądali zwrotu reklamowanych badziewi - uwierzyli na słowo.
    3) Przysłali na swój koszt działające odpowiedniki zamawianych elementów (Made in
    China).

    Czyli krótko mówiąc w ramach przeprosin dostałem od nich towar za darmola.

  • 8. Data: 2014-04-11 02:11:51
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote:

    > Do listy też dodałbym http://www.tme.eu/pl/.

    Już jest :-) Dzięki.

  • 9. Data: 2014-04-11 02:42:41
    Temat: Odp: dostępność scalaka dla hobbysty
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > dużych ilościach to nie martwię się i używam w projekcie...
    > Gdzie idą hobbyści w Polsce/Europie na zakupy online?

    No, my tutaj w Polsce, to kupujemy przedłużacze do garażu w
    DigiKey.
    O właśnie znalazłem fajny model:
    http://www.digikey.com/product-search/en?vendor=0&ke
    ywords=P022-025
    Tylko 18.85$/szt.
    Może Ci się przydać do garażu.
    On ma 7,62 m.
    Więc jak masz garaż odległy o 50 m od domu,
    to radziłbym Ci kupić 10 szt.
    To tylko 188.5$ + przesyłka.
    On ma tylko 1mm2 przekroju, ale z pewnością znajdziesz jakiś lepszy.
    Polecam ;-)
    S.

  • 10. Data: 2014-04-11 10:50:09
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 11.04.2014 o 01:21 Pszemol <P...@p...com> pisze:

> [...]
    >
    > Wspomniany Piekarz - http://www.piekarz.pl/
    > Tu widzę bardzo ograniczony/specyficzny powiedziałbym asortyment...
    I do d..y się szuka, trzeba znać symbol ale jak szukamy
    najtańszego np trafo 12V to się naszukamy.
    Do tego doliczają do ceny jeżeli się kupuje dużo pozycji a mało w danej
    pozycji.

> [...]
    >
    > programowalne bramki/FPGA szukamy tu:
    >
    > http://www.propox.com/ (coś mają skopane z polskimi ogonkami)
    > Od Altery nie mają niczego - tylko Xylinx.
    W ms maja lepszy wybór i dobrze sortują wyniki, łatwo można zawęzić obszar
    wyszukiwania.