  • 1. Data: 2013-09-09 20:26:44
    Temat: Focus '04, 113 tys. przebiegu, 11 tys. pln - warto od znajomego?
    Od: "Zegis" <A...@w...pl>

    Znajomy szykuje do sprzedazy focusa 1.6.
    Przebieg 113 tys., rocznik 2004, hatchback, pierwszy wslasciciel.
    Czy warto kupic od niego to auto?
    Na alledrogo podobne roczniki kosztuje max. 10 tys. pln.
    Czy to auto pojezdzi jeszcze np. z 5 lat, 30-40 tys. km?
    Nie jest to skarbonka?
    Na co zwrocic uwage przy zakupie?
    Auto jest w użyciu i (podobno) nie ma min.
    Ale wole sprawdzić bo to różnie bywa.

  • 2. Data: 2013-09-09 21:00:59
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Sep 2013 20:26:44 +0200, Zegis napisał(a):

    > Auto jest w użyciu i (podobno) nie ma min.

    Zawieszenie, blacha.

    Dynamika jest srednia i komfort tez, ale to juz pewnie wiesz ;)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 3. Data: 2013-09-10 09:34:38
    Od: "Zegis" <A...@w...pl>

    > Zawieszenie, blacha.
    >
    > Dynamika jest srednia i komfort tez, ale to juz pewnie wiesz ;)

    Zawieszenie - czyli co konkretnie należy sprawdzić?
    Blacha - generalnie jest ok, jest jakies zrodlo na klapie (2 na 5 cm). Na co
    szczególnie zwrócić uwagę? Drzwi, progi?
    Dynamika - dla mnie ok. Komfort - tez jest ok jak na takie autko.
    Dla mnie wazne sa: niskie koszty utrzymania, małą awaryjność, małe spalanie
    (ponoć w mieście 8l).

  • 4. Data: 2013-09-10 10:51:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Sep 2013 09:34:38 +0200, Zegis napisał(a):

    > Zawieszenie - czyli co konkretnie należy sprawdzić?

    Brat ostatnio robil w focusie kompletne zawieszenie przednie, rocznik
    bodajze 2005, silnik ten sam, przebieg podobny.

    > Blacha - generalnie jest ok, jest jakies zrodlo na klapie (2 na 5 cm). Na co
    > szczególnie zwrócić uwagę? Drzwi, progi?

    Nad- i podszybie, podloga, progi.

    > Dla mnie wazne sa: niskie koszty utrzymania, małą awaryjność, małe spalanie
    > (ponoć w mieście 8l).

    Czyli w przeliczeniu 17-18 l LPG ;)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 5. Data: 2013-09-10 12:05:59
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 września 2013 20:26:44 UTC+2 użytkownik Zegis napisał:
> [...]
    >
    > Nie jest to skarbonka?
    >
    > Na co zwrocic uwage przy zakupie?
    >
    > Auto jest w użyciu i (podobno) nie ma min.

    Za te cene może być nie warto.
    W tych silnikach pompa paliwowa sie łuszczy i zarzyna wtryski i samą siebie.
    Może sie okazać że trzeba wsadzić 3-6kPLN żeby dalej jeżdzić.
    Przebieg też podejrzany.

    Feler jest taki ze problemu z pompą można nie zauważyć. Filtr paliwa powinien prawde
    pokazać ale nie koniecznie odpowiednio szybko.
    W rezultacie kupisz, w dobrym stanie ale już po 10kkm pompa zacznie sypać opiłkami i
    po kolejnych 20kkm stanie na drodze.

    Zresztą sporo młodsze można kupić w podobnej cenie...

  • 6. Data: 2013-09-10 13:22:18
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > Na co szczególnie zwrócić uwagę? Drzwi, progi?

    Dolne krawędzi drzwi.

    > Dynamika - dla mnie ok. Komfort - tez jest ok jak na takie autko.

    IMHO bardzo fajnie się prowadzi.

    > Dla mnie wazne sa: niskie koszty utrzymania, małą awaryjność, małe
    > spalanie (ponoć w mieście 8l).

    Raczej nierealne, te silniki są dobre na trasę, w mieście nie są
    specjalnie ekonomiczne. Mam co prawda kombi (czyli nieco cięższego), ale
    mniej więcej 60/40 trasa i miasto (Warszawa) wychodzi mi 7,3-7,5 l. Samo
    miasto - bardziej w okolicach 9 l. Cieżkiej nogi raczej nie mam.

    Z rzeczy, które psują się u mnie: łączniki stabilizatora, łożyska w
    tylnych kołach (poszły już dwa), zamek centralny (zmora wcześniejszych
    Focusów). Reszta OK, nawet nie rdzewieje (rocznik 1999), ale to ponoć
    zależy od egzemplarza.

    Piotr

  • 7. Data: 2013-09-10 14:08:47
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Sep 2013 03:05:59 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > Przebieg też podejrzany.

    No tak, jasne. Ja robie ok. 15 tys./rok, czyli w 9 lat zrobilbym moze 135
    tys. Ale bywaly lata, ze przejezdzalem 10 tys., a przez pare lat nawet
    tylko 5-7 tys.
    Do kryminalu ze mna, podejrzany jestem :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2013-09-10 14:11:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

> [...]
    > tylko 5-7 tys.
    > Do kryminalu ze mna, podejrzany jestem :)

    Z dnia na dzień z 3 tysięcy miesięcznie zjechałem do 3 tysięcy
    rocznie...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2013-09-10 14:28:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Sep 2013 14:11:54 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Z dnia na dzień z 3 tysięcy miesięcznie zjechałem do 3 tysięcy
    > rocznie...

    U mnie polecialo w druga strone, ale przenioslem sie z centrum miasta na
    zadupie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 10. Data: 2013-09-10 18:15:25
    Od: "HANA" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Zegis" <A...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie jest to skarbonka?
    > Na co zwrocic uwage przy zakupie?
    > Auto jest w użyciu i (podobno) nie ma min.
    Generalnie delikatne auto
    slaby ocynk
    notoryczne problemy z zawieszeniem (rowniez delikatne)
    wg. mnie nie na nasze drogi
    mialem 2 fordy
    escort i focus
    teraz mazda i nigdy wiecej forda...
    ale fakt sporo zezdze po kiepskich drogach czesto po gruntowych.

    Andrzej
    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl