  • 431. Data: 2012-02-21 20:47:44
    Temat: Re: Folia na dotykowcu?
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    ----- Original Message -----
    From: "Skrypëk" <ąkrypëk@pűbliçenëmy.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Sent: Tuesday, February 21, 2012 7:00 PM
    Subject: Re: Folia na dotykowcu?

    .com...
> [...]
    com...

    > A Szajsunga ci ktoś da za złotówkię bez umowy?

    Ale ja zawsze kupuje w sklepie lub na wolnym rynku.
    Nie mieszam spraw sprzetu ze sprawami abonamentu

    > "No tak, wrodzona potrzeba podporzadkowania sie ?" - no najwyraźniej
    > frustracja przez androidziarzy przemawia. Oraz komputerowy
    > analfabetyzm (te spacje przed pytajnikami).

    No jednak frustrat z Ciebie :) Jak sie koncza argumenty to sie uciekasz
    do prywatnych inwektyw.
    Trudno nie moja to w sumie sprawa.

    A wracajac do folii to jakos nie uzyskalem tutaj odpowiedzi ktory to
    telefon zamiast wiesniackiego lusterka ma przyzwoity matowy
    antyodblaskowy ekran ? Bo moze ja firmir Brando niepotrzebnie od lat
    daje zarobic ?
    Lubie jak sa spacje przed pytajnikami i mi to jakos formatki nie rozbija
    :)

  • 432. Data: 2012-02-21 22:44:50
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    cpt. Nemo <c...@a...pl> wrote:

    > Ale ja zawsze kupuje w sklepie lub na wolnym rynku.
    > Nie mieszam spraw sprzetu ze sprawami abonamentu

    I co z tego?

    > No jednak frustrat z Ciebie :) Jak sie koncza argumenty to sie
    > uciekasz do prywatnych inwektyw.

    Zauważenie, że nie potrafisz pisać na komputerze, to nie inwektywa.

> [...]
    > telefon zamiast wiesniackiego lusterka ma przyzwoity matowy
    > antyodblaskowy ekran ? Bo moze ja firmir Brando niepotrzebnie od lat

    Nie wiem, nawet nie zwracałem uwagi, bo nie interesowałem mnie posiadanie
    telefonu z szorstki ekranem zamiast gładkim (androidziarze zaraz przybiegną
    krzycząc, że skoro czegoś nie potrzebowałem, to znaczy że nie ogarniam i się
    nie znam).
    Ale muszę przyznać, że to już trochę mądrzejsze zapotrzebowanie niż owijanie
    taśmą by móc ciskać telefonem o podłogę.
    Ale tak z ciekawości: jak wypada ten twój zafoliowany ekran w porównaniu z
    gładkim ale z jakimś ClearBlack? Bo ja lubię kolorowe obrazki i taka Lumia
    800 wyświetla zdjęcia ładniej niż laptop z matowym ekranem, a i w świetle
    dziennym wypada dobrze.

    > Lubie jak sa spacje przed pytajnikami i mi to jakos formatki nie
    > rozbija :)

    Idź na całość i zacznij jeszcze stosować własną ortografię.

  • 433. Data: 2012-02-21 23:01:19
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    Użytkownik "Skrypëk" <ąkrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    .com...

    > Ale tak z ciekawości: jak wypada ten twój zafoliowany ekran w
    > porównaniu z gładkim ale z jakimś ClearBlack?

    To nie tak latwo powiedziec.
    W idealnych warunkach oswietlenia oczywiscie kolry i fotki ladniej
    wygladaja na krystalicznie czystym ekranie. Ale juz jak sa odblaski,
    bliki jakies, czy mocniejsze oswietlenie to mat wygrywa.
    Dawniej jeszcze w dobie ekranow rezystywnych fajniej mi sie rysikiem
    pisalo po macie niz po szklistogladkim.
    Zreszta mi mniej chodzi o obrazki a wiecej o tekst i tez pewnie
    odrobinke mniej ostry na macie ale widocznosc w swietle dla mnie lepsza.
    No i slady paluchow tak nie bardzo widac :)

  • 434. Data: 2012-02-21 23:49:23
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    cpt. Nemo <c...@a...pl> wrote:
> [...]
    > wygladaja na krystalicznie czystym ekranie. Ale juz jak sa odblaski,
    > bliki jakies, czy mocniejsze oswietlenie to mat wygrywa.

    Ale taki z polaryzatorami typu ClearBlack sprawdzałeś? Bo nie chce mi się
    laptopa z matowym wynosić na podwórko by porównać, ale obawiam się, że
    komputer może wypaść kiepsko.
    Te nowe lśniące ekrany Nokii w świetle dziennym wyglądają znacznie lepiej
    niż zwykłe plastiki z HTC. Się ładnie błyszczy na zaokrąglonych brzegach, a
    nadal wyraźnie widać treść.

    > Dawniej jeszcze w dobie ekranow rezystywnych fajniej mi sie rysikiem
    > pisalo po macie niz po szklistogladkim.

    Ale paluchem się po szorstkim nieprzyjemnie jeździ. Ostatnio wziąłem do łapy
    jakiegoś wstrętnego Galaxy S2 od znajomego, co folię miał idealnie nałożoną
    tak że faktycznie z daleka widać jej nie było. Ale w ręce od razu
    zauważyłem, że jakość obrazu jest kiepska a palec kiepsko jakoś się
    przesuwa. Ergo żaden zakłamany sprzedawca folii mnie nie przekona, że takie
    rozwiązanie nie obniża komfortu korzystania z telefonu. No przecież od razu
    zauważyłem, że wygląda i działa toto szokująco kiepsko jak na telefon za dwa
    tysiące złotych.
    Nie lepiej od razu kupić jakiegoś złoma za pincet złoty zamiast szpecić
    urządzenie za dwa kafle?

    (Rys też nie będzie widać z daleka, więc żaden to lans, że ekran będzie bez
    najmniejszej rysy, bo telefon i tak będzie nijaki i brzydki, czy to Szajsung
    czy to Hujawej).

    > Zreszta mi mniej chodzi o obrazki a wiecej o tekst i tez pewnie
    > odrobinke mniej ostry na macie ale widocznosc w swietle dla mnie
    > lepsza. No i slady paluchow tak nie bardzo widac :)

    Jak paluchy bardzo widać, to znaczy że kiepski ekran. W takiej Lumii 800 to
    szkło gorylowe tłuści się 10 razy mniej niż plastykowy ekran Lumii 710 lub
    jakiegoś HTC Mozart lub Desire, które i tak paluchują się 10 razy mniej niż
    najtańszy Hujawej z programu Smartuj Testfona.

    (i gładkie tudzież szklane również czyści się łatwiej, działa nawet
    wycieranie o spodnie)

  • 435. Data: 2012-02-22 06:21:33
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-02-21 21:24, Skrypëk pisze:
    > No to jak praca zmusza, to zmienia postać rzeczy. To ci pracodawca winien
    > zapewnić telefon służbowy. A takowy jest odporny na wszystko, niczym
    > służbowe auto, nie trzeba go owijać w bawełnę.

    Całe szczęście że nie mam takich pracowników jak ty...
    wyobraź sobie że zapewnia, zapewnia mi też samochody służbowe, jedzenie,
    spanie... tak to już jest jak jest się szefem dla siebie :)
    Więc co, nie powinienem mieć smartfona i być 'do tyłu' w stosunku do
    innych, czy po prostu nie nosić go na codzień do pracy? Jak sobie
    wyobrażam ty pracujesz w garniaku więc folia ci nie potrzebna, ja robię
    wszystko, raz zakładam garniak, za chwilę biorę w ręce młot udarowy,
    jakbym zobaczył ciebie gdzieś koło mnie w pracy to bym się z ciebie
    śmiał że musisz tak chronić swój telefon ;)

    > Czyli ty smartfona jednak nie potrzebujesz. Naiwnie wywalasz ciężkię
    > piniądze na kolorowe ekrany czterocalowe i tylko się musisz niepotrzebnie o
    > nie martwić.

    dla mnie eot bo nie mam czasu na takie gadanie o niczym.
    nie wysilaj się na odpisywanie, wiem że i tak zdania co do folii nie
    zmienisz

    Lukasz

  • 436. Data: 2012-02-22 08:26:28
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Skrypëk nabazgrał(a):

    > A Szajsunga ci ktoś da za złotówkię bez umowy?

    Tak ... nie jedną już taką FA widziałem .. :)

  • 437. Data: 2012-02-22 10:33:18
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 22.02.2012 Lukasz <w...@b...net.pl> napisał/a:

    > Więc co, nie powinienem mieć smartfona i być 'do tyłu' w stosunku do

    Nie powinieneś traktować poważnie, marketingowego bełkotu sfrustrowanego
    sprzedawcy niedorobionej lummi, której jedyną zaletą jest to że jest ładna.
    Tak naprawdę nie jest ładna, wygląda jak HWC i tylko sprzedawca zapewnia że
    jest ładna. A to tylko kolejny niedorobiony telefon.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 438. Data: 2012-02-22 10:52:03
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-02-22 11:33, kakmar wrote:

> [...]
    > Tak naprawdę nie jest ładna, wygląda jak HWC i tylko sprzedawca zapewnia że
    > jest ładna. A to tylko kolejny niedorobiony telefon.

    Apropos kranu, folii i rys caly czas twierdze, ze zastosowanie folii czy
    jej brak to sprawa indywidualnych potrzeb i warunkow eksploatacji telefonu.
    Ciekawie opisano to w tescie N9:
    Drugi mankament związany jest z zachwalanym przeze mnie ekranem. Po
    dokładnym wpatrzeniu się weń (szczególnie elementy kontrastowe np. białe
    na czarnym tle) widoczne są czerwone subpiksele wokół krawędzi. To
    normalne w matrycach typu AMOLED (PenTile), zjawisko to jest
    niezauważalne dopiero w Super AMOLED Plus. Trzeci dotyczy odporności
    wypukłej powłoki Gorilla Glass. Po tygodniu obcowania z telefonem
    zauważyłem pod pewnymi kątami kilka niewielkich (cieńszych od włosa)
    rysek, a z kluczami go nie nosiłem. Cudów więc nie ma, wypukły ekran
    nawet z super odpornego szkła nie pozostanie na dłuższą metę bez skazy.
    Jeszcze gorzej jest z metalowym paskiem na spodzie smartfonu -- ten
    rysuje się w okamgnieniu.
    http://www.dobreprogramy.pl/Nokia-N9-pokochalyby-ja-
    miliony,Artykul,28178.html

    Tak przy okazji tego testu zastanowilem sie nad umieszczeniem baterii w
    najnowszych Nokiach. Jest ona umieszczona na samym dnie plastikowej
    wanienki. Aby ja wydobyc trzeba najpierw wyjac wszystkie komponenty z
    telefonu. Nie chodzi mi jedynie o wymiane baterii (choc nie lubie
    narzucania przez producenta wymiany baterii w serwisie). Wczesniej
    zamiescilem test iP4 i Nokii N8, ktora to przegrala wodana probe z iP
    przez to, ze usmazyla ja nieusuwalna wg testujacych bateria. W N8 jednak
    da sie ja latwo wyjac natomiast zamoczenie N9/Lumii 800 to bedzie raczej
    obserwowanie jak sie powoli smazy w sosie wlasnym.

  • 439. Data: 2012-02-22 16:20:02
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    kakmar <k...@g...com> wrote:

    > Nie powinieneś traktować poważnie, marketingowego bełkotu
    > sfrustrowanego sprzedawcy niedorobionej lummi, której jedyną zaletą
    > jest to że jest ładna.

    Na rynku zalanym brzydkimi urządzeniami i podróbkami ajfona jest to ogromna
    zaleta.

  • 440. Data: 2012-02-22 16:20:03
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Lukasz <w...@b...net.pl> wrote:

    > Całe szczęście że nie mam takich pracowników jak ty...
    > wyobraź sobie że zapewnia, zapewnia mi też samochody służbowe,
    > jedzenie, spanie... tak to już jest jak jest się szefem dla siebie :)

    No to co kłamiesz, że praca cię zmusza, jak sam się zmuszasz do smartfonów z
    androidem?

    > Więc co, nie powinienem mieć smartfona i być 'do tyłu' w stosunku do
    > innych, czy po prostu nie nosić go na codzień do pracy?

    No jak androidziarzom tłumaczyłem, że karty SD i wysyłanie plików przez BT
    mi niepotrzebne, tak jak i większości ludzkości, to się oburzali że "nie
    potrzebujesz wcale smartfona!".
    No to analogicznie, skoro tobie kolorowy dotykowy ekran niepotrzebny...

    > Jak sobie
    > wyobrażam ty pracujesz w garniaku więc folia ci nie potrzebna, ja
    > robię wszystko, raz zakładam garniak, za chwilę biorę w ręce młot
    > udarowy,

    I z młotem w jednej ręcę gadasz przez telefon w drugiej ręce i ciągle ci on
    wypada na stertę gruzu?

    > jakbym zobaczył ciebie gdzieś koło mnie w pracy to bym się z
    > ciebie śmiał że musisz tak chronić swój telefon ;)

    Tej, a posiadasz ty szklanki i kieliszki? Owijasz taśmą, by się nie
    potłukły?
    Bo ja je "chronię" tak samo jak telefon - nie rzucam po meblach ani o ściany
    i podłogę.

    > dla mnie eot bo nie mam czasu na takie gadanie o niczym.
    > nie wysilaj się na odpisywanie, wiem że i tak zdania co do folii nie
    > zmienisz

    No gdybym potrzebował telefonu do rozmawiania przez niego w warunkach
    ekstremalnych, to bym nie kupował macanego smartfona, który nawet w
    rękawiczkach nie działa, a na to żadna folia nie pomoże.