  • 31. Data: 2012-12-10 18:55:37
    Temat: Re: Fotoradary nic nie dają?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:50c62028$0$1221$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Smiem twierdzic ze na jedno wychodzi

    Nie, bo nie wszyscy jeżdżą po osiedlach.

  • 32. Data: 2012-12-10 19:31:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Dec 2012, Cavallino wrote:

    > Ci z poprzecznej też się mogą zatrzymać raz na kilka minut, albo co 100 m na
    > 20 sekund.
    > Nie sądzę, żeby ktoś z nich wolał to drugie.

    Ależ spora część woli "jeździć dynamicznie", czyli jechać +30 po to
    aby załapać się na następne czerwone za 100m :)

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2012-12-10 22:59:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1212101930320.2104@quad..
    .

    > Ależ spora część woli "jeździć dynamicznie", czyli jechać +30 po to
    > aby załapać się na następne czerwone za 100m :)

    Widać jeżdżą za mało dynamicznie, bo by załapali się na poprzednie zielone.
    ;-)

  • 34. Data: 2012-12-10 23:39:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Dec 2012, Cavallino wrote:

    > Widać jeżdżą za mało dynamicznie, bo by załapali się na poprzednie zielone.
    > ;-)

    A prawda, tunelowanie tak dużego obiektu jak samochód niewątpliwie
    wymaga ZNACZNYCH prędkości, jak każde zjawisko częste w świecie
    kwantowym ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2012-12-11 03:56:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nie musi.
    > Wystarczy zielone fale porobić.
    > Ale jak się idzie na żywioł i najważniejsze jest ile przejedzie aut w
    > ciągu minuty, za to zupełnie nikogo nie obchodzi ile wcześniej stoją
    > przed światłami, to zawsze bzdury wyjdą na końcu.

    Zielona fala nie rozwiązuje wszystkich problemów. Zawsze ktoś będzie
    skręcał, ktoś przyhamuje, ktoś sięzawaha itd.

    Niestety moja wiedza jest instynktowna (wiem, że gdzieś czytałem :) ) i z
    tej wiedzy wynika mi, że te najpłynniejsze 40 wynikało również tego typu
    spraw.
    To znaczy, że nawet jak mamy x skrzyzowań, nawet jak puścimy tam zieloną
    falę to i tak najpłynniej będzie jak samochody pojadą 40.

    Ale, znów instynktownie, wydaje mi się, że nie chodziło o ustalenie v max =
    40 a o badanie gdzie auta rzeczywiście jezdził z taką predkością.

    Ale:
    a) jest dużo wydaje mi się
    b) o ile jestem w stanie uweirzyć, że w ścisłym centrum może tak być o tyle
    z doświadczenia powiedziałbym, że już np. taka zielona fala w Poznaniu
    idąca od Arciszewskiego przez rondo Jeziorańskiego i dalej będzie
    płynniejsza przy vmax większej od 40.
    Więc zapewne wszystko zależy od okoliczności przyrody.

  • 36. Data: 2012-12-11 11:27:32
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-12-10, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Ależ spora część woli "jeździć dynamicznie", czyli jechać +30 po to
    > aby załapać się na następne czerwone za 100m :)

    A to ciezko jest zrozumiec. Czerwone, dotaczam sie do poprzedzajacych samochodow
    a na lewym pasie jedzie jeszcze jakis na gazie zeby zaraz przed stojacymi na
    czerwonym walnac w heble. Ograniczone widocznosc do 20-30m??

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 37. Data: 2012-12-11 13:36:36
    Od: "Axel" <a...@o...nospam.pl>

    "AZ" wrote in message news:ka71qk$vi5$2@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > na
    > czerwonym walnac w heble. Ograniczone widocznosc do 20-30m??

    A na lewym pasie bylo pusto? To ja go rozumiem - jechal tak, zeby nikt z
    kolejki na prawym pasie nie zjechal na wolny pas. Czesto zjezdza drugi z
    kolejki, po zapaleniu zielonego rozpoczyna sie spektakl "o jezu, dzie jest
    jedynka", potem jedzie 30km/h widzac zielone na nastepnym skrzyzowaniu "bo
    zaraz sie czerwone zapali" i nagle 10m przed swiatlami odnajduje pedal gazu,
    (zapalilo sie zolte) i na czerwonym +20km/h przejezdza przez skrzyzowanie, a
    jadacy za nim sle "blogoslawienstwa", bo przy normalnej jezdzie obaj by
    przejechali na zielonym.

    Mam nadzieje, ze 2 nowe fotoradary w mojej okolicy oducza takiej jazdy.

    --
    Axel

  • 38. Data: 2012-12-11 13:48:40
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-12-11, Axel <a...@o...nospam.pl> wrote:

> [...]
    > jadacy za nim sle "blogoslawienstwa", bo przy normalnej jezdzie obaj by

    No wlasnie przewaznie juz dawno jest po roszadzie i oba pasy sa obstawione po
    rowno. Ja to tlumacze krotkowzrocznoscia ;-) Co do opisanego przypadku
    przyznaje racje.

    Ale i tak nic nie przebije debila ktory na ulicy z dwoch stron zastawionej
    samochodami 100m przed swiatlami wyprzedzal na zylete i hamowal mi przed
    nosem przed czerwonym (wygladalo, ze sie spieszy). Zapala sie zielone,
    mija 5s, mrugam swiatlami, nic, no to klakson, ruszyl, na drugich swiatlach
    ktore byly 20m dalej to samo.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 39. Data: 2012-12-11 17:02:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-12-09 11:58, J.F. pisze:

    > Poza tym .. 50 to zdaje sie jest dla nieuwaznych pieszych - nawet jak
    > kierowca nie zdazy zwolnic, to przezyja ..

    Zadziwiające, że dla wygody pieszych w UK zachęcają do jeżdżenia 60.
    Przynajmniej w wielkiej kampanii medialnej TAC - filmy dostępne w
    youtubie, na przykład ten:

    http://www.youtube.com/watch?v=5Z23CzSONiU

    --
    MN

  • 40. Data: 2012-12-11 17:40:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    .0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Zielona fala nie rozwiązuje wszystkich problemów.

    Rozwiązuje wszystkie, które zostały wygnerowane przez jej brak.

    >Zawsze ktoś będzie
    > skręcał, ktoś przyhamuje, ktoś sięzawaha itd.

    Właśnie o to chodzi, że nie zawsze.
    I zddecydowanie rzadziej niż przeszkadzające w jeżdżeniu światła.

    > Niestety moja wiedza jest instynktowna (wiem, że gdzieś czytałem :) ) i z
    > tej wiedzy wynika mi, że te najpłynniejsze 40 wynikało również tego typu
    > spraw.

    I pewnie dlatego, że dziś w Poznaniu z okazji śniegu jeździ się właśnie 40,
    to korki są tak na oko 10 razy dłuższe niż zazwyczaj.

    > To znaczy, że nawet jak mamy x skrzyzowań, nawet jak puścimy tam zieloną
    > falę to i tak najpłynniej będzie jak samochody pojadą 40.

    Albo 80.