  • 21. Data: 2021-08-29 15:04:32
    Temat: Re: Fotowoltaika - odłączanie ppoż
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2021 o 11:28 trybun <M...@j...cb> pisze:

    > Ale rozumiem że jest to wniosek który składa ktoś kto do montażu
    > instalacji nie korzystał z usług firm specjalizujących się w tym a robił
    > to na własną rękę?

    Taki sam wniosek składają wszyscy, nie ma znaczenia czy firma czy
    inwestor. Jak firma to musiała mieć Twoje pełnomocnictwo.
    Nie ma odzielnych wzorów wniosków dla firm instalatorskich.

    > Tym nie mniej jako użytkownik instalacji powinienem chyba dostać kopię
    > takiego protokołu?

    Instalator ma obowiązek zostawić Ci protokoły z pomiarów. Jak nie zostawił
    to poświadczył nie prawdę.

    TG

  • 22. Data: 2021-08-29 20:12:20
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2021-08-26 09:16, ToMasz wrote:

    > co do sensu tego urządzenia - nie mam zdania. Ale samo "mechaniczne"
    > włączanie wyłączanie jakiegoś "nie mechanicznego" przełącznika można
    > zrobic o wieeeeele taniej. Szczególnie w epoce drukarek 3d. podam
    > przykład. zbudowałem zamek do pewnych drzwi na kod. rygiel jest
    > przesuwany o 2cm. dźwignią napędzaną tacką cd romu. na tych 2cm, nie ma
    > możliwości kciukiem zablokować rygla - jest silniejszy, albo zrobi
    > dziurę w palcu.

    Tylko po co taki silny napęd? Jaki cel jego? Rygiel pracuje na ścinanie,
    nie wzdłużnie. Silny zazwyczaj znaczy tu: odporny na możliwe do
    wystąpienia siły ścinające, nie wzdłużnie palce dziurawić.

  • 23. Data: 2021-08-31 09:41:24
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > Nie ma odzielnych wzorów wniosków dla firm instalatorskich.

    > Instalator ma obowiązek zostawić Ci protokoły z pomiarów. Jak nie

    Zacznijmy od tego że żadnych pomiarów nie było robionych.  To pierwsze
    chyba się zgadza, konsultant od fotowoltaiki dostał wszystko co było
    potrzebne do załatwienia sprawy z energetyką a wiec to oni załatwili te
    formalności. Pytanie tylko czy na tych papierach jest pieczątka ze
    straży, bo strażak raczej na pewno nie podpisze nic w ciemno..

  • 24. Data: 2021-08-31 12:16:48
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 8/31/2021 o 9:41 AM, trybun pisze:

> [...]
    > formalności. Pytanie tylko czy na tych papierach jest pieczątka ze
    > straży, bo strażak raczej na pewno nie podpisze nic w ciemno..

    Panie to jest Polska. Tutaj strażak, policjant a nawet sędzia i
    prokurator działa z układu/polecenia.

    Odbiór budynku, autostrady robiony w lokalu jest możliwy to czemu nie
    instalacji foto?

    Zenek dzwoni, Tadek klepie itd. itd...

    Odbiór elektryczny i budowlany mojego domu odbył się w gabinetach.
    Bez żadnych łapówek/dodatkowych opłat.

    W wydziale budownictwa usłyszałem że przyjeżdżają jak jest donos
    albo bardzo znaczne odstępstwa od projektu wpisane w dziennik.

    --
    pzdr, j.r.

  • 25. Data: 2021-09-04 17:30:12
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 31.08.2021 o 12:16, Rutkowski, Jacek pisze:

> [...]
    >
    > W wydziale budownictwa usłyszałem że przyjeżdżają jak jest donos
    > albo bardzo znaczne odstępstwa od projektu wpisane w dziennik.

    Jasna sprawa, pewnie takie rzeczy  załatwiają sobie hurtowo. Pytanie
    tylko o mój status, mam się bać tego że nie posiadam atestu strażackiego
    na swoją instalację?