  • 1. Data: 2011-12-07 14:15:18
    Temat: gminy i wsie ktore zmigrowaly do innych SN
    Od: "Piotr z Frosty" <p...@f...com>

    Jakie znacie gminy i wsie, które przeniosły się z jednej strefy do
    drugiej, po reformie administracyjnej? Ja wiem o kilku:
    Trzemeszno 52->61, Witkowo 63->61, Miedzichowo 95->61, Rozogi 87->89.
    Pewnie jest tego jeszcze trochę, ciekawe czy oprócz całych gmin,
    przenoszono również pojedyńcze wsie. Na podstawie jakich przepisów i
    czyjego widzimisię zostało to zrealizowane?

  • 2. Data: 2011-12-07 14:44:56
    Temat: Re: gminy i wsie ktore zmigrowaly do innych SN
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Piotr z Frosty" <p...@f...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > przenoszono również pojedyńcze wsie. Na podstawie jakich przepisów i
    > czyjego widzimisię zostało to zrealizowane?

    Przypuszczam, że "Wół pierdzi, stodoła słucha". Przykładem np. Osieck,
    przeniósł się, po zmianie centrali, z 2277916xx, na 25... kurde, nie
    pamiętam, dwie ostatnie zostały, w każdym razie w 1999 jeszcze widział pod
    Otwockiem ze swoją AGatką - byłem służbowo na tamtejszej stacji radiolinii i
    dzwoniłem stamtąd do domu.

  • 3. Data: 2011-12-07 16:15:38
    Od: "Piotr z Frosty" <p...@f...com>

    Użytkownik "L501 aneryS" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pamiętam, dwie ostatnie zostały, w każdym razie w 1999 jeszcze widział
    > pod Otwockiem ze swoją AGatką - byłem służbowo na tamtejszej stacji

    Gmina Osieck to gmina wiejska w województwie mazowieckim, w powiecie
    otwockim. W latach 1975-1998 gmina położona była w województwie
    siedleckim.
    Czyli zawsze 025, to gdzie niby zmigrował?

  • 4. Data: 2011-12-07 16:29:57
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

> [...]
    latach 1975-1998 gmina położona była w
    > województwie siedleckim.
    > Czyli zawsze 025, to gdzie niby zmigrował?

    Tam była taka sytuacja, że mimo iż miejscowość leżała
    w województwie siedleckim, to abonenci mieli numery ze strefy 22.
    Identyczna sytuacja była z kilkoma innymi miejscowościami,
    m.in. Sobienie-Jeziory tak miały.

    Piotr

  • 5. Data: 2011-12-07 17:15:33
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Tam była taka sytuacja, że mimo iż miejscowość leżała
    > w województwie siedleckim, to abonenci mieli numery ze strefy 22.
    > Identyczna sytuacja była z kilkoma innymi miejscowościami,
    > m.in. Sobienie-Jeziory tak miały.

    W sumie zastanawiam się, kto się bardziej spieszył, czy Tepsa z migracją,
    czy ustawa o zmianie podziału kraju, migracja ta wydawała mi się
    niezrozumiała w świetle tego, że do dzisiaj są większe "odchyłki" i nikt ich
    nie prostuje, a tam mały kawałek, a wzięto go pod lupę, ruch międzystrefowy?
    Inne koszta? Nie byłem już wtedy na bieżąco i nie doszło do mnie, czemu tak.
    Ale jak chodziło i ludzie się przyzwyczaili?

  • 6. Data: 2011-12-07 17:23:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr z Frosty" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Trzemeszno 52->61, Witkowo 63->61, Miedzichowo 95->61, Rozogi 87->89.
    >Pewnie jest tego jeszcze trochę, ciekawe czy oprócz całych gmin,

    Watpie. No bo jakze to - do "gminy" dzwonic i za miedzymiastowa placic
    ?

    Aczkolwiek jesli wies zmienila gmine a jeszcze lepiej wojewodztwo ...

    J.

  • 7. Data: 2011-12-07 17:26:20
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    > W sumie zastanawiam się, kto się bardziej spieszył, czy Tepsa z migracją,
    > czy ustawa o zmianie podziału kraju,

    Trzeba by poszperać, co było najpierw (czy migracja,
    czy ustawa o nowym podziale administracyjnym)...

> [...]
    > Nie byłem już wtedy na bieżąco i nie doszło do mnie, czemu tak.
    > Ale jak chodziło i ludzie się przyzwyczaili?

    A cholercia wie, jakie były przyczyny tych zmian.

    BTW - wyszperałem listę miejscowości, które za starego podziału
    były w strefie 22, ale nie w województwie warszawskim
    (mam dane o numeracji 6-cyfrowej):

    * Ręczaje Nowe (woj. siedleckie) - 22 76 70 xx
    * Klembów (woj. ostrołęckie) - 22 76 71 xx
    * Warszawice k. Garwolina (woj. siedleckie) - 22 79 14 xx
    * Sobienie-Jeziory (woj. siedleckie) - 22 79 15 xx
    * Osieck k. Pilawy (woj. siedleckie) - 22 79 16 xx

    Piotr

  • 8. Data: 2011-12-07 17:36:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    Nie kojarzę i nie pamiętam. Ale znam gminę, która wraz ze reformą
    administracyjną zmieniła województwo i podeszła pod powiat, w którym
    wszystkie gminy miały inny kierunkowy niż ta jedna, jednak wszystko
    pięknie "się zgrało" i cały powiat zaliczany był jako lokalny, mimo
    dwóch różnych stref.

  • 9. Data: 2011-12-07 17:59:50
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    Dorzucam gminy:
    1. Goniądz, Trzcianne, Zawady, Perlejewo - zmiana SN z 86 na 85
    2. Karniewo- zmiana z SN 23 na 29
    3. Gromadka, Warta Bolesławiecka zmiana SN z 76 na 75
    4. Łagiewniki zmiana z SN 71 na 74
    5. Tuszyn zmiana z SN 44 na 42

    Podstawą były 2 kolejne edycje PNK- 02 i 04 tf.

    Smaczku dodaje fakt, że poza ww gminami przeniesiono w ww PNK jeszcze 8 gmin, ale
    przez lata tego technicznie nie zmieniono. Dopiero mocą PNK 09 tf. gminy te
    "powróciły" formalnie do dotychczasowych stref. Pochwalę się, że byłem jedną z osób,
    które Ministerstwo ( wtedy zdaje się Łączności, potem Trnasportu ) o to molestowałem
    nie mogąc zdzierżyć bełkotu jaki z tej schizofrenii wynikał.

    Dodam, że w przypadku Tuszyna i Miedzichowa przyczyna była starsza niż reforma
    administracyjna- było to usankcjonowanie rzeczywistości technicznej jeszcze z czasów
    funkcjonowania CR.

    Szczytem schizy był fakt, że zmianę techniczną przynależności do SN w gminie
    Trzemeszno TP zrealizowała 3 lata wcześniej niż Netia. Sąsiedzi drzwi w drzwi mieli
    inne AB jeśli byli u dwu różnych operatorów.

  • 10. Data: 2011-12-07 18:06:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Watpie. No bo jakze to - do "gminy" dzwonic i za miedzymiastowa placic
    > ?

    Przez cztery lata mieszkałem w gminie, co to ją przynależniono do
    powiatu zlokalizowanego w innej strefie numeracyjnej. Kierunkowego
    mi (na szczęście) nie zmieniono, ale nakazano tepsie taryfikować
    powiatowe rozmowy jak lokalne.

    > Aczkolwiek jesli wies zmienila gmine a jeszcze lepiej wojewodztwo ...

    Po czterech latach zmieniono i gminę, i powiat.

    Jarek

    --
    Do powiatu bedę pisać
    Bardzo pikne sprawozdania