  • 11. Data: 2009-02-03 22:20:21
    Temat: Re: FreeRTOS, SAM7, tryby pracy jądra ARM7.
    Od: AK <a...@g...pl>

    Sebastian Bialy pisze:

    > Znalazłeś już jakieś zalety nad FreeRTOS? Jestem na etapie w którym mogę
    > podjąć dowolne decyzje co mam mieć do obsługi wątków i może warto a
    > doświadczenia mam nieduże żeby to samodzielnie ocenić.
    Np. ma port pod windowsa - moze sie przydac do debugowania/testow
    W zrodlach widze za ma w tej chwili porty tylko na kompilator GCC

    Pozdr
    AK

  • 12. Data: 2009-02-03 22:40:21
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Bialy pisze:

    > Supervisor czy user w sumie żadna różnica zapewne, natomiast od Nut/OS
    > odrzucał mnie zawsze ten głupi konfigurator. Czy jest nadal potrzebny
    > czy można konfigurować całość za pomocą jakiś plików?

    "Głupi konfigurator" wciąż jest, ale istnieje także jego wersja
    konsolowa. Zapuszczasz skrypt i - voila! - konfiguracja zrobiona.

    > i wole mieć całość w plikach źródłowych w SVN niż wyklikaną. I czy ma
    > port na Linux/Win32 (w celu debugowania kodu). FreeRTOS chyba nie ma
    > czym mnie negatywnie zaskoczył i zastanawiam się czy jednak z niego nie
    > zrezygnować.

    Pod Linuxem podobno Nut/OS (i jego konfigurator graficzny) śmigają
    bardzo ładnie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 13. Data: 2009-02-03 22:52:59
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
    > "Głupi konfigurator" wciąż jest, ale istnieje także jego wersja
    > konsolowa. Zapuszczasz skrypt i - voila! - konfiguracja zrobiona.

    GUI czy konsola - dalej to głupi konfigurator ;) Wolałbym normalny
    makefile z parametrami. Zapewne da się przerobić. Niestety jak już
    wspomniałem - cooperative - odpada.

    > Pod Linuxem podobno Nut/OS (i jego konfigurator graficzny) śmigają
    > bardzo ładnie.

    Konfiguratorom mówimy nie. Natomiast port na linuxa mile widziany.

  • 14. Data: 2009-02-04 21:18:16
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Bialy pisze:

    > GUI czy konsola - dalej to głupi konfigurator ;) Wolałbym normalny
    > makefile z parametrami. Zapewne da się przerobić.

    Heh, przy konfiguracji Nut/OS'a jest tyle możliwości że parametry
    makefile'a nie zmieściłyby się na jednym ekranie. Jeżeli masz Linuxa to
    pewnie przerabiałeś nieraz konfigurację kernela (make menuconfig) - ten
    konfigurator Nut/OS'a jest prawie jak "make xconfig", z tym że masz
    dostępną całą masę gotowych konfiguracji do wyboru.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2009-02-04 21:46:07
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
> [...]
    > konfigurator Nut/OS'a jest prawie jak "make xconfig", z tym że masz
    > dostępną całą masę gotowych konfiguracji do wyboru.

    Tak wiem, ale widzisz: zdecydowanie nie chcę trzymać na wpół
    skompilowanych częsci NutOSa w SVN. Mają tam siedzieć źródła, mam wydać
    "make" i dostać *.hex. Co się w środku dzieje mnie nie interesuje, w
    szczególności nie ma prawa być interaktywne (cała konfiguracja jest w
    SVN). I co ważne za każdym razem pełnego budowania musi być kompilowane
    od zera (taka zasada przy developingu) . NutOS zawsze mnie pod tym
    względem denerowował (jakiś czas temu używałem go na atmega) dlatego
    pytam czy jest trzecia, "normalna" droga do kompilacji poza klikalną
    (czy to myszką czy menuconfig). Ilośc parametrów nie musi mieścić się na
    ekranie ;)

    Ponadto NutOS jak mówie odpadł ze względu na model multitaskingu który
    mi nie odpowiada. Na placu boju ciągle tylko FreeRTOS :) Żeby było
    śmieszniej prawie wcale nie potrzebuje RT, ale jakoś wszystkie OSy na uC
    starają się być takie.