  • 1. Data: 2023-12-15 15:21:22
    Temat: Full bridge , ale nie do końca. Jaka to topologia ?
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    Witam,

    Mam schemat przetwornicy full bridge o mocy około 500W.

    Niby wszystko normalnie ale jakoś nie do końca.

    4 klucze na pierwotnej , 4 diody na wtórnej + dławik i kondensator

    No i szeregowo z transformatorem kondensator po stronie pierwotnej. Taki
    2.2uF
    Gdyby był dławik jeszcze szeregowo to by było LLC, ale ten jest po
    stronie wtórnej jak w hard switch. Może wystarczy indukcyjność
    rozproszenia ?

    Z drugiej strony , żaden wyczyn bo sterowanie z TL494.

    Podpowie ktoś jak się taka topologia nazywa ?
    Albo po kiego grzyba mi ten kondensator jeżeli nie jest to LLC ?
    A może jest jakaś inna rezonansowa ?

    Czegoś tu nie rozumiem.
    No i sprawność jakaś niska jak na rezonansową bo w okolicy 86%.

    pozdrawiam

    Adam Górski

  • 2. Data: 2023-12-15 17:11:42
    Temat: Re: Full bridge , ale nie do końca. Jaka to topologia ?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 15.12.2023 o 15:21, Adam Górski pisze:
> [...]
    > A może jest jakaś inna rezonansowa ?
    >
    > Czegoś tu nie rozumiem.
    > No i sprawność jakaś niska jak na rezonansową bo w okolicy 86%.
    Wygląda na zwykłą przepustową czyli forward w pełnym mostku.
    Kondensator może ktoś dał bo w podobnych w zasilaczach PC też jest a
    nie są one rezonansowymi.
    On chroni rdzeń przed podmagnesowaniem prądem stałym który mógłby się
    pojawić, wtedy rdzeń by się nasycił i lecą klucze.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2023-12-18 14:57:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Dec 2023 17:11:42 +0100, Janusz wrote:
> [...]

    Po pierwotnej stronie, czy po wtórnej?

> [...]
    > On chroni rdzeń przed podmagnesowaniem prądem stałym który mógłby się
    > pojawić, wtedy rdzeń by się nasycił i lecą klucze.

    I to bylby dobry trop, o ile kondensator po pierwotnej stronie.
    A kolega cos miesza zeznania :-)

    J.

  • 4. Data: 2023-12-20 23:33:51
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 14:57, J.F pisze:

    > Po pierwotnej stronie, czy po wtórnej?

    > I to bylby dobry trop, o ile kondensator po pierwotnej stronie.
    > A kolega cos miesza zeznania :-)
    >
    > J.

    Dzięki za pomoc.

    Tak, kondensator po pierwotnej stronie.

    Najwyraźniej szukałem coś czego nie ma.
    Pomysł z zabezpieczaniem rdzenia przed nasyceniem faktycznie by pasował.

    Pozdrawiam

    Adam Górski