  • 1. Data: 2023-12-13 20:57:35
    Temat: Przekaźniki czasowe rewersyjne (z opóźnionym startem)
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Znacie z praktyki jakieś zastosowana takich przekaźników, szczególnie w
    gospodarstwie domowym?

    Pytam bo mnie się wydaje, że taki potrzebuje ale może mi się tylko
    wydaje bo się nie znam ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2023-12-14 00:24:26
    Od: titanus <t...@g...kom>

    > Znacie z praktyki jakieś zastosowana takich przekaźników, szczególnie w
    > gospodarstwie domowym?
    >
    > Pytam bo mnie się wydaje, że taki potrzebuje ale może mi się tylko
    > wydaje bo się nie znam ;-)

    Mam logiczny (sterowanie opóźnionym załączaniem pomp) jako moduł w
    programie LOGO!.

    Ponadto można na nim zrobić np sterowanie silnika trójfazowego
    gwiazda-trójkąt.

    W fif jest jako sterowniczek czasowy z różnymi trybami - używałem jako
    co 3 tygodniowy załącznik UPSa - coby baterie mogły się troszkę
    rozładować i naładować.

    Można to również wykorzystać jako kaskadę sterowania lampkami :D

    W domu np w instalacji 1-fazowej jako zabezpieczenie po przekaźniku
    priorytetowym coby nie ciągnęło za dużo na raz.

    W jakimś prostym systemie alarmowym jako włącznik alarmu - jeśli user
    nie skasuje wyzwalacza.

    Zastosowań - sporo.

    Kwestia po co i czy jest sens.

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 3. Data: 2023-12-14 07:43:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.12.2023 00:24, titanus wrote:
    > Zastosowań - sporo.
    >
    > Kwestia po co i czy jest sens.

    A do "ochrony" urządzeń jeżeli zdarza się że zasilanie z sieci potrafi
    się tak ni z gruchy ni z pietruchy dwa razy rozłączyć w ciągu 10 sekund?

    - jest prąd
    - nie ma
    - jest
    - nie ma
    - jest

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2023-12-14 14:14:22
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, December 13, 2023 at 1:57:39 p.m. UTC-6, Mateusz Bogusz wrote:
    > Znacie z praktyki jakieś zastosowana takich przekaźników, szczególnie w
    > gospodarstwie domowym?
    >
    > Pytam bo mnie się wydaje, że taki potrzebuje ale może mi się tylko
    > wydaje bo się nie znam ;-)

    W praktyce nie ma potrzeby.
    A jak juz jest to nie opoznione zalaczenie a raczej opoznienie ma sie odbyc w zwiazku
    z innym zdarzeniem.

    Napisz po co ci to bez cudowania.

  • 5. Data: 2023-12-14 22:41:47
    Od: titanus <t...@g...kom>

    > A do "ochrony" urządzeń jeżeli zdarza się że zasilanie z sieci potrafi
    > się tak ni z gruchy ni z pietruchy dwa razy rozłączyć w ciągu 10 sekund?

> [...]
    Ja do tego celu wykorzystałem właśnie UPSa APC 1200.
    Podłączony na "fazie krytycznej" przy głównej rozdzielnicy.
    Kupiłem za jakieś śmieszne pieniądze na A.
    Dorzuciłem nowe akumulatory i szlus.
    Przeciwprzepięciówka + filtr EMI.

    Czas przełączania poniżej 0,2 s. Czas podtrzymania ok 1 KW odbiorów
    przez ok 6-8 minut.

    Do takich zastosowań jak piszesz w zupełności wystarcza.

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 6. Data: 2023-12-15 11:04:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Dec 2023 22:41:47 +0100, titanus napisał(a):

> [...]
    > przez ok 6-8 minut.
    >
    > Do takich zastosowań jak piszesz w zupełności wystarcza.

    Wolałbym Fideltronika niż APC.
    A w Fideltroniku ustawiłbym algorytm, aby nie wstawał, jeśli ma słabe
    baterie, tylko poczekał na podładowanie.
    Bo w opisywanym przypadku, jeśli wielokrotnie braknie prądu, to UPS zużyje
    rezerwy, braknie prądu z sieci i UPS od razu padnie na pysk.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam