  • 1. Data: 2017-08-10 11:55:18
    Temat: GA-F2A68HM-DS2 geforce 1050 spięcie?
    Od: "Mr. Wrobel" <m...@e...pl>

    Witam,

    Posiadam oto taką konfigurację sprzętową:
    - Płyta główna: GA-F2A68HM-DS2 v1.1 z najnowszym biosem fd,
    - Ram 2x8GB GoodRam,
    - Procesor AMD APU A8-7600,
    - Dysk mechaniczny Seagate 1TB
    - Głośnik Creative SBXX na
    i w zasadzie to wszystko

    Ostatnio dołożyłem taką oto kartę graficzną:
    geforce 1050 -> ASUS GEFORCE GTX 1050 2GB (PHGTX10502G).

    Karta nie posiada dedykowanego zasilania, całość zasilania idzie ze
    złącza PCI-E.

    Po włożeniu karty do komputera i wyłączenia zintegrowanej, komputer
    normalnie startuje, instaluje się sterownik, obraz jest poprawnie
    wyświetlany. Odpalam 3DMark 11 i w trakie obraz zamarza. Po twardym
    resecie (miękki nie działa).

    Po wyłączeniu z zasilania, odczekaniu paru minut i ponownym włączeniu
    pojawia się obraz, jest możliwość wejścia do biosu. Udało mi się
    przetestować pamięć przy użyciu memtest86 - brak błędów, po kolejnej
    próbie odpalenia kompa, jest brak obrazu, widać, że komputer się
    samoczynnie restartuje (gasną wiatraki, ponownie się włączają). Powtarza
    się to kilka razy, następnie słychać trzask w zasilaczu. jest już brak
    możliwości uruchomienia (prawdopodobnie padł zasilacz).

    Pytanie, czy możliwe jest, że grafika wymaga tak dużego prądu, że płyta
    nie ma szans sobie z tym poradzić i działa zabezpieczenie przeciw
    przepięciowe w zasilaczu?

    Jakieś sugestie?

    Z góry dzięki!

  • 2. Data: 2017-08-10 13:10:22
    Temat: Re: GA-F2A68HM-DS2 geforce 1050 spięcie?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-10 o 11:55, Mr. Wrobel pisze:

    > Pytanie, czy możliwe jest, że grafika wymaga tak dużego prądu, że płyta
    > nie ma szans sobie z tym poradzić i działa zabezpieczenie przeciw
    > przepięciowe w zasilaczu?

    Jest możliwe.
    Tym bardziej że producenci płyt zakładają że główne zasilanie
    karty pójdzie kablem a nie przez płytę.

    Jest tez możliwe że karta jest uwalona, ciągnie więcej niż powinna
    i stąd problem.

    Możliwe jest też że producent założył że przy takiej budżetowej
    karcie nikt jej nie kupi do gier czy kopania kryptowalut.
    A ty ją obciążasz jakbyś chciał to robić.
    I to jest najbardziej prawdopodobny problem w tym przypadku.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2017-08-10 16:47:14
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > A ty ją obciążasz jakbyś chciał to robić.
    > I to jest najbardziej prawdopodobny problem w tym przypadku.

    U mnie karta na tym chipsecie nie powoduje zwiech w wymagających grach 3D.

  • 4. Data: 2017-08-10 17:06:31
    Od: "Mr. Wrobel" <m...@e...pl>

    W dniu 10.08.2017 o 16:47, Uncle Pete pisze:

    > U mnie karta na tym chipsecie nie powoduje zwiech w wymagających grach 3D.

    Kurcze, to może jest jakiś problem ze złączem PCI-E na płycie lub
    faktycznie z samą kartą graficzną.

    Czy gdyby była "przepalona" to dałoby się to zobaczyć gołym okiem?

    Przełączyłem się teraz zintegrowaną grafikę i wszystko hula jak należy.

    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2017-08-10 20:50:26
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    >
    > Czy gdyby była "przepalona" to dałoby się to zobaczyć gołym okiem?
    >
    > Przełączyłem się teraz zintegrowaną grafikę i wszystko hula jak należy.

    Sprawdziłbym jeszcze zasilacz.

  • 6. Data: 2017-08-11 09:45:44
    Od: "Mr. Wrobel" <m...@e...pl>

    W dniu 10.08.2017 o 20:50, Uncle Pete pisze:

    > Sprawdziłbym jeszcze zasilacz.

    Zasilacz jest wymieniony, ale nie miałem odwagi ponownie wkładać karty
    graficznej. Karta została sprawdzona na innym kompie i działa bez problemu.

    Kurcze, może faktycznie płyta główna nie potrafi dać odpowiedniego
    zasilania i tyle. Wniosek jaki się nasuwa, to, że muszę poszukać karty z
    dodatkowym zasilaniem.