  • 1. Data: 2010-02-01 22:03:45
    Temat: GD&T
    Od: "_chab_" <w...@w...pl>

    Witam,

    Kiedy polem tolerancji będzie kula a kiedy będzie to sześcian?
    Dajmy na to mając punkt o wpółrzędnych X,Y,Z który jest tolerowany znakiem
    tolerancji kształtu wyznaczonej powierzchni (półkole) o wartości 5, to polem
    będzie kula o średnicy 5 czy sześcian o boku 5? punkt ten jest środkiem
    rury, więc może to walec jest polem tolerancji?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-02-01 22:41:37
    Temat: Re: GD&T
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "_chab_" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 5, to polem będzie kula o średnicy 5 czy sześcian o boku 5? punkt ten
    > jest środkiem rury, więc może to walec jest polem tolerancji?

    Przy takim, ja Ty opisujesz przypadku pole toleracji będzie miało postać
    czaszy, czyli takiej skórki z pomarańczy o grubości równej podwójnej
    tolerancji. Środkiem tej skórki będzie biegła teoretycznie sfera, którą
    zwymiarowano. A zatem nie będzie to ani kula, ani sześcian.

  • 3. Data: 2010-02-03 17:40:05
    Od: "_chab_" <w...@w...pl>

> [...]
    > tolerancji. Środkiem tej skórki będzie biegła teoretycznie sfera, którą
    > zwymiarowano. A zatem nie będzie to ani kula, ani sześcian.

    Jesteś w stanie zrobić jakiś szkic? ciężko mi sobie wyobrazić sferę (czaszę)
    w odniesieniu do rury.
    Postaram się też zarzucić jakiś rysunek.

  • 4. Data: 2010-02-03 21:00:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jesteś w stanie zrobić jakiś szkic? ciężko mi sobie wyobrazić sferę
    > (czaszę) w odniesieniu do rury.
    > Postaram się też zarzucić jakiś rysunek.

    Rysunek mogę zrobić. Ale napisz cokolwiek na mój adres z nagłowka (nie jest
    maskowany), bo Twój chyba jakoś trzeba przekształcić, ale nie wiem jak.

    A co do sfery w rurze, to przykąłdem najprostszym jest zawór kólowy.

  • 5. Data: 2010-02-05 17:48:59
    Od: "_chab_" <w...@w...pl>

    obiecany rysunek http://img706.imageshack.us/img706/1618/rurka.jpg