  • 1. Data: 2010-02-02 16:24:41
    Temat: Formowanie kadłuba łódki, konstrukcja modeli lotniczych
    Od: asd <s...@o...pl>

    Witam.
    Mam pytanie odnośnie tego:
    http://www.maderskiyachts.alpha.pl/jachty.htm

    W pkt. 2-gim autor pisze "przcięte według dokumentacji pasy burt".

    Czyli mam rozumieć, że odpowiednio wycięty kawałek sklejki da się
    nagiąć do kształtu dna łódki bez połamania?

    I druga sprawa: zastanawiam się z jakiego łatwodostępnego materiału
    możnaby wykonać skrzydła i kadłub modelu samolotu(o
    rozpiętości rzędu 1-1.5m). Myślałem nad zrobieniem formy skrzydła z
    arkusza blachy, prostopadle do cięciwy dać kilka listewek z balsy
    i "zalać" to pianką budowlaną. Kadłub mógłbym chyba zrobić
    analogicznie
    no i w razie wypadku można by w miare łatwo odtworzyć zniszczone
    elementy. Wie ktoś może jakich technik budowy używają modelarze?

    Googlowałem troche, może pod złymi hasłami bo znalazłem tylko troche
    pomysłów na modele styropianowe i z balsy.

    Z góry przepraszam za laickość maila ale nie mam zielonego pojęcia
    o materiałach konstrukcyjnych ani o ich łączeniu.

    --
    Pozdrawiam,
    asd

  • 2. Data: 2010-02-02 16:26:49
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Użytkownik "asd" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...
    Witam.
    Mam pytanie odnośnie tego:

    Spytaj na grupie modelarskiej...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 3. Data: 2010-02-02 17:34:31
    Od: asd <s...@o...pl>

    On 2 Lut, 17:26, Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "asd" <s...@o...pl> napisał w
> [...]

    W sumie to racja...

    Przepraszam za wpadke.

    --
    Pozdrawiam,
    asd

  • 4. Data: 2010-02-02 18:25:16
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    asd wrote:

    > Czyli mam rozumieć, że odpowiednio wycięty kawałek sklejki da się
    > nagiąć do kształtu dna łódki bez połamania?

    Do takiego ksztaltu jak w lodkach Maderskiego (powierzchnie rozwijalne
    i niezbyt wygiete) to nawet dosc gruba sklejka da sie wygiac.

    Cienka sklejke mozna przy odrobinie wprawy uformowac nawet
    w takie kadluby jak moj stary Nietoperz:
    http://www.siz.org.pl/proa/memuary/nietopiso.htm

    pozdrowienia

    krzys

    --