  • 11. Data: 2009-04-27 06:34:00
    Temat: Re: GG w telefonie - bezplatne?
    Od: "Latet" <x...@x...pl>

    > To kosztuje ok 15 zł rocznie. Dla jednych to majątek, dla innych mniej niż 2
    > paczki fajek. Ale jeśli naprawde nie chcesz płacić możesz zainstalowac
    > Palringo, to taki komunikator działający w Jawie. Ma to obsługę gg.

    Przetesowalem Palringo. Fajne, ale jakos srednio wygodne. Zostawie do logowania
    się na MSN.
    Jednak mobilne GG wydaje mi sie najwygodniejsze. Koszt jest oczywiscie śmieszny,
    chodzilo mi raczej o rozeznanie i zrozumienie istoty tej opłaty. Bo to jest
    chyba tak, że serwer GG rozpoznaje jaki klient się połączył (nie skąd, ale jakim
    klientem) i jesli to mobilne-GG to sprawdza czy konto jest doładowane. Rownie
    firma GG może kiedyś wprowadzić opłaty za logowanie się z dowolnych
    alternatywnych komunikatorów, nawet na pececie... Dobrze mysle?

    latet

  • 12. Data: 2009-04-27 18:07:24
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Latet pisze:

> [...]
    > wprowadzić opłaty za logowanie się z dowolnych alternatywnych
    > komunikatorów, nawet na pececie... Dobrze mysle?

    Nie do końca. Zapewne protokół w jakiś sposób to różnicuje i serwer
    potrafi wykryć czy łączymy się przez mobilne czy zwykłe GG. W tym drugim
    przypadku wszelkie alternatywne komunikatory po prostu się nie
    przedstawiają. Dlaczego? Protokół komunikacyjny nie jest otwarty, został
    zwyczajnie lata temu rozpracowany przez pasjonatów metodą "reverse
    engeeniering" i jako taki jest dostępny. Oficjalnie wewnętrzny regulamin
    sieci GG zakazuje łączenia się przez cudze oprogramowanie, ale co mogą
    zrobić? Gdyby zaczęli to sprawdzać w jakiś sposób i usuwać konta, to
    zaraz ich sieć by się rozsypała w proch i pył. ;)

    W takim wypadku od strony serwera, gdy łączysz się przez jakiegokolwiek
    alternatywnego klienta, to tak, jakbyś łączył się przez normalne "duże"
    GG. Nie ma znaczenia na jakiej platformie to odpalasz - przecież
    smartfon z WM to pełnoprawna platforma, komputer podłączony do Internetu. ;)

    Opłat za duże GG nie będzie z powodu, który już wymieniłem powyżej.
    Wprowadzą coś takiego, a zaraz wszyscy przechodzą na Jabbera, Tlen,
    względnie MSN albo zaczynają używać Skype'a do rozmów głosowych. ;)
    Strzeliliby sobie w głowę taką decyzją krótko mówiąc.
    Plotki odnośnie wprowadzenia opłat za stacjonarne GG powracają co jakiś
    czas, do tej pory były jednak zdecydowanie dementowane.

    A co do wersji przenośnej, to zwyczajnie zauważyli źródło dochodu.
    Ludzie jeszcze byli przyzwyczajeni do tego, że za "bajery na komórkę"
    się płaci. Mało to ja znam osób, które wolały wysłać SMSa za 2 zł chcąć
    ściągnąć badziewną grafikę albo dzwonek, chociaż pełno lepszych za darmo
    w Internecie? ;) To właśnie taka sama sytuacja - wykorzystać
    nieświadomość i wmówić użytkownikowi, że daje się mu coś tak
    niesamowitego, że musi zapłacić ekstra. Co z tego, że na świecie
    przyjęło się już mieć to za darmo? ;)

    Oczywiście na Symbianie czy tym bardziej przez Javę to trochę inaczej
    wygląda - jeśli nic się nie zmieniło nie ma fajnego rozwiązania dla GG,
    które mogłoby konkurować z MobileGadu z Windows Mobile. Wtedy niektórzy
    świadomie wolą zapłacić. Jak dla mnie ten oficjalny klient GG na komórkę
    to i tak bieda straszna. :)