  • 1. Data: 2009-04-25 07:45:37
    Temat: telefonia wcdma i identyfikacja użytkownika
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ta sprawa intryguje mnie od jakiegoś czasu. Skoro w telefonach sieci
    WCDMA nie ma miejsca na kartę sim lub jakikolwiek jej odpowiednik, to na
    podstawie czego jest identyfikowany abonent? Gdzie przechowywane są
    wszystkie dane związane z szyfrowaniem danych itp.? Domyślam się, że w
    samym telefonie. Jak w takim razie wygląda ich zmiana? Czy jest to w
    ogóle możliwe? W GSM zwyczajnie wymieniamy kartę SIM i po problemie...
    Jak to się robi za oceanem? ;)

  • 2. Data: 2009-04-25 07:45:51
    Temat: Re: telefonia wcdma i identyfikacja użytkownika
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 25 Apr 2009 09:45:37 +0200, Atlantis napisał(a):

> [...]
    > samym telefonie. Jak w takim razie wygląda ich zmiana? Czy jest to w
    > ogóle możliwe? W GSM zwyczajnie wymieniamy kartę SIM i po problemie...

    coś ci się potężnie pomyliło - idź do dowolnego salonu, zobacz dowolny
    telefon 3G i sprawdź czy rzeczywiście nie ma miejsca na kartę.

    Jeżeli natomiast chodzi ci o telefony CDMA to są identyfikowane po numerze
    zapisanym w pamięci telefonu, jak kiedyś telefony NMT centertela.
    Można się temu przyjrzeć oglądając dowolny telefon Sferii - to są właśnie
    telefony CDMA

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 3. Data: 2009-04-25 07:55:36
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Można się temu przyjrzeć oglądając dowolny telefon Sferii - to są właśnie
    > telefony CDMA

    ... które od kilku lat mają miejsce na kartę RIM, spełniającą podobną
    rolę (dla użyszkodnika) co SIM.

    M.

  • 4. Data: 2009-04-25 08:06:35
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 25 Apr 2009 09:55:36 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > ... które od kilku lat mają miejsce na kartę RIM, spełniającą podobną
    > rolę (dla użyszkodnika) co SIM.

    ale nikomu nie chce się tego używać, rajt?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 5. Data: 2009-04-25 16:34:48
    Od: "mizerny" <s...@g...pl>

    Uzywa sie, patrz sferia na karte.
    S.

  • 6. Data: 2009-04-26 07:51:32
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > ale nikomu nie chce się tego używać, rajt?

    Szkoda tylko, że moje telefony w Sferii i terminal CDMA z Orange o tym
    nie wie :-)

    M.

  • 7. Data: 2009-04-26 09:02:27
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Dziwne. Wydawało mi się, że odpisałem na tą wiadomość, ikonka w
    programie pocztowym też na to wskazuje, a moja wiadomość nie pojawiła
    się na grupie dyskusyjnej...

    A więc streszczając: Jak wygląda zmiana numeru telefonu i abonenta.
    Powiedzmy, że mamy amerykańskiego nastolatka, który kupuje sobie lepszy
    aparat cdma na ebay'u. Czy może sam dokonać przeniesienia swojego
    numeru, bez udziału serwisanta? W GSM wystarczy wymienić kartą SIM. A w
    tym przypadku?

  • 8. Data: 2009-04-26 09:12:42
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > jak kiedyś telefony NMT centertela.

    A właśnie, tak przy okazji z ciekawości. Jeszcze jakieś stacje bazowe
    NMT działają na terenie naszego kraju? ;)

  • 9. Data: 2009-04-27 13:43:17
    Od: "inz.mamon" <h...@p...pl>

    > ale nikomu nie chce się tego używać, rajt?

    Hmmm... Czy ja się mylę, czy np. w Orange kupując CDMA oprócz sprzetu
    dostaje się kartę RIM, którą należy "wsadzić"?... tam gdzie jest jej miejsce

  • 10. Data: 2009-04-28 07:26:30
    Od: "noname" <n...@n...com>

    Uzytkownik "Atlantis" <m...@w...pl> napisal...

    > A właśnie, tak przy okazji z ciekawości. Jeszcze jakieś stacje bazowe NMT
    > działają na terenie naszego kraju? ;)

    Oczywiście i czują się dobrze - mój NMTek (Nokia 450VIP :-p) działa wszędzie
    tam gdzie zawsze działał :-)