  • 1. Data: 2014-07-05 12:55:51
    Temat: Galeria zdjęć
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Witam

    Jest sobie LAMP i na tym działa sobie Drupal7 multisite. Ostatnio czasem
    mam potrzebę udostępnienia rodzinie i znajomym trochę fotek. Teraz robię
    to przez ftp, ale wygodniej byłoby gdyby mieli podgląd.
    Możecie polecić jakiś moduł do Drupala, albo nawet jakiś osobny system?
    Idealnie gdyby sprawa udostępniania fotek ograniczała się do skopiowania
    ich do jakiegoś katalogu, albo jeszcze lepiej do podlinkowania tekowego.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 2. Data: 2014-07-05 21:49:48
    Temat: Re: Galeria zdjęć
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2014-07-05 12:55, Michal Lukasik pisze:
> [...]
    > Idealnie gdyby sprawa udostępniania fotek ograniczała się do skopiowania
    > ich do jakiegoś katalogu, albo jeszcze lepiej do podlinkowania tekowego.

    Zainstaluj sobie OneDrive (Windows):

    https://onedrive.live.com/about/pl-pl/

    Tam można łatwo udostępniać dowolne pliki. Pliki graficzne i video
    utworzą automatycznie galerię i podeślesz znajomym tylko link.

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 3. Data: 2014-07-05 22:49:14
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 05/07/2014 20:49, Cezary Tomczyk wrote:

    > Zainstaluj sobie OneDrive (Windows):
    >
    > https://onedrive.live.com/about/pl-pl/
    >
    > Tam można łatwo udostępniać dowolne pliki. Pliki graficzne i video
    > utworzą automatycznie galerię i podeślesz znajomym tylko link.

    Dzięki, ale rozwiązania pod Windows odpadają. Gdyby poszło to na
    Debianie, to może... Plus tej rady jest taki, że przypomniałem sobie, że
    na NASie, na którym ma to działać jest coś co się zwie ReadyCLOUD.
    Sprawdzę, może to się sprawdzi. [???]
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 4. Data: 2014-07-06 00:01:37
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    Spróbuj jeszcze Dropbox: https://www.dropbox.com/pl/install?os=lnx

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 5. Data: 2014-07-06 12:42:12
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 05/07/2014 23:01, Cezary Tomczyk wrote:

    > Spróbuj jeszcze Dropbox: https://www.dropbox.com/pl/install?os=lnx

    Dzięki. Częscią ReadyCLOUD jest ReadyDROP* i z tego co widzę działa
    dokładnie jak Dropbox. Potestuję - myślę, że się sprawdzi, jak nie to
    sprawdzę Dropbox, choć wolałbym tego uniknąć - nie lubię dublowania
    "usług". To samo tyczy dublowania plików, także sprawdzę, czy linkowanie
    się sprawdzi w tym przypadku - choś baaardzo wątpię.

    * http://www.youtube.com/watch?v=6B0bYXs07a4
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 6. Data: 2014-07-26 11:25:14
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 05/07/2014 23:01, Cezary Tomczyk wrote:

    > Spróbuj jeszcze Dropbox: https://www.dropbox.com/pl/install?os=lnx

    Po paru tygodniach testów oazało się, że ReadyDROP/Dropbox się do
    wymienionych na początku zastosowań nie nadają - urzytkownicy szybko
    zrobili z tego śmietnik (potraktowali jak P2P) a nie mam czasu ani
    ochoty na ich edukację. ;D
    Rozwiązniem okazał się "Single File PHP Gallery", choć nie jest to
    rozwiązanie idealne - brakuje mi w nim tylko możliwości logowania,
    choćby to był jeden urzytkownik i hasło dla wszystkich. Zastanawiam się
    czy szukać dalej czy nie załatwić tego z poziomu Apache/PHP.
    Dzięki za rady.

    https://sye.dk/sfpg/
    http://stackoverflow.com/questions/5616435/passwordp
    rotecting-a-single-php-file-with-apache2-or-php-inde
    pendantly-from-anyt
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 7. Data: 2014-07-29 19:35:46
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 26/07/2014 10:25, Michal Lukasik wrote:

    Jeszcze dla potomnych.
    Przy konfigurowaniu hasła dla hosta (Apache), większość opisów zaleca
    włączenie 'AllowOverride All' i utworzenie '.htaccess'. Pierwsze jest
    nie wskazane ze względu na wydajność, drugie w tym przypadku jest IMO
    nieestetyczne bo plik '.htaccess' widoczny jest w galerii.
    AllowOwerride ustawiłem na 'None' i zamiast tworzyć '.htaccess'
    ustawienia dot. hasła dodałem do ustawień virtual hosta - w ten sposób
    mam SFPG z hasłem. :D
    --