  • 51. Data: 2011-07-05 11:49:26
    Temat: Re: Gaz łupkowy
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jul 5, 12:26 pm, Jura <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Skład koktajlu Halliburton'a (te niby nieszkodliwe chemikalia):
    > Jako
    >   chemik, wolałbym by woda w mym kranie/studni nie zawierała tych związków.
    >
    > 1,2 Benzisothiazolin-2-one / 1,2-benzisothiazolin-3-one
    > 1,2,4 trimethylbenzene
    > 1,4-Dioxane
    > 1-eicosene
    > 1-hexadecene
    > 1-octadecene
    > 1-tetradecene
    > 2,2 Dibromo-3-nitrilopropionamide, a biocide
    > 2,2´-azobis-{2-(imidazlin-2-yl)propane}-dihydrochlor
    ide
> [...]
    > 2-Propenoic acid, polymer with 2 p-propenamide, sodium salt / Copolymer
    > of acrylamide and sodium acrylate
    > 2-Propenoic acid, polymer with sodium phosphinate (1:1)
    > 2-propenoic acid, telomer with sodium hydrogen sulfite
    > 2-Propyn-1-ol / Propargyl alcohol
    > 3,5,7-Triaza-1-azoniatricyclo[3.3.1.13,7]decane,
    > 1-(3-chloro-2-propenyl)-chloride,
    > 3-methyl-1-butyn-3-ol
    > 4-Nonylphenol Polyethylene Glycol Ether Branched / Nonylphenol
    > ethoxylated / Oxyalkylated Phenol
    > Acetic acid
    > Acetic acid, hydroxy-, reaction products with triethanolamine

    To wygląda na listę ułożoną alfabetycznie, uciętą gdzieś na początku
    "A"...
    Gdzie reszta?
    Konrad

  • 52. Data: 2011-07-05 12:23:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jura" napisał w
> [...]
    > kwasek
    > cytrynowy, albo detergenty.

    >Skład koktajlu Halliburton'a (te niby nieszkodliwe chemikalia):
    [...]

    A tak swoja droga - ile tego trzeba wpompowac ?
    Bo jesli duzo .. to zaczyna wygladac na nieoplacalne.
    No chyba ze najwiecej to wody - choc woda coraz drozsza ..

    I jak to dziala ... kwasek moze skruszyc weglany, ale reszta to mi
    wyglada na stosunkowo nieinwazyjne rozpuszczalniki.
    dobrze rozpuszczaja metan i umozliwiaja transfer ?

    No i ostatnie pytanie - jak sie dochodzi do takiego skladu ? Przeciez
    to jakis tysiecznych doswiadczen by wymagalo.
    Moze tu nie o gaz chodzi, a o skladowisko odpadow niebezpiecznych -
    mieszali co klienci mieli do utylizacji, tj przepraszam, do recyklingu
    :-)

    J.

  • 53. Data: 2011-07-05 16:46:45
    Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>

    W dniu 2011-07-05 13:26, Jura pisze:

> [...]
    > ethoxylated / Oxyalkylated Phenol
    > Acetic acid
    > Acetic acid, hydroxy-, reaction products with triethanolamine

    Jakochemiku dlaczego nie przetłumaczyłeś tych nazw na polski ? Bo
    Acetic acid brzmi straszniej niż ocet ? A w ogóle to wypada podac źródło
    informacji. Ale wtedy też juz nie będzie strasznie ? Okaże się że częśc
    tych strasznych chemikaliów to typowe środki bakteriobójcze (które
    Amerykanie leją litrami do wszystkiego i prędzej dostaną się do studni z
    umytego samochodu niż z 3km pod ziemią) lub środki antykorozyjne w
    ilosciach aptekarskich wręcz :
    http://www.dec.ny.gov/docs/materials_minerals_pdf/og
    dsgeischap5.pdf

    Adam

  • 54. Data: 2011-07-05 20:47:42
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 05.07.2011 r. 18:46, Adam Moczulski pisze:

> [...]
    > informacji. Ale wtedy też juz nie będzie strasznie ? Okaże się że częśc
    > tych strasznych chemikaliów to typowe środki bakteriobójcze (które
    Ale dalsza część już nie i rację ma przedpiszący, że jeśli można uniknąć
    ich wprowadzania do środowiska, to należy tak zrobić. Mówiąc
    kolokwialnie: potrzebne są dalsze badania, a jeśli nie powiodą się do
    czasu wdrożenia odnawialnych źródeł (szczególnie tzw. "czyste" np.
    fotowoltaika lub spalanie biomaterii z obiegiem zamkniętym) to ta
    technika nigdy nie była opłacalna (choć chciałbym, aby była -- bo poza
    gazem łupkowym w naszym regionie możemy sięgnąć po geotermię, też
    wymagającą drążenia).
    Zapewne wszystko zależy -- w tym przypadku od norm zanieczyszczenia wód
    gruntowych, na które się godzimy. Postęp cywilizacyjny jest wtedy, gdy
    zmierzamy do wyeliminowania tego niepożądanego wpływu, jakkolwiek nie
    wszędzie jest to przyjmowane ochoczo.
    Finansowanie (czy w ogóle muszą być finansowane celowo?) takich badań to
    temat na inny wątek; według pewnych źródeł przerzucanie ich na
    producentów/interesariuszy/przysłowiowego nafciarza-gazownika pociąga
    maksymalizację kosztów i skrywanie ("ochronę") wiedzy (w rezultacie
    badania muszą zostać powtórzone w różnych miejscach na świecie, bo
    gospodarka rynkowa nie ceni monopoli) [wypowiadam się nieautorytatywnie].

    > Amerykanie leją litrami do wszystkiego i prędzej dostaną się do studni z
    > umytego samochodu niż z 3km pod ziemią) lub środki antykorozyjne w
    > ilosciach aptekarskich wręcz :
    Sorry, Ameryka (jako instytucja, państwo) nie jest wzorem dbałości o
    środowisko naturalne.

    > http://www.dec.ny.gov/docs/materials_minerals_pdf/og
    dsgeischap5.pdf
    Treściwy dokument.

  • 55. Data: 2011-07-07 09:52:31
    Od: Jura <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-05 18:46, Adam Moczulski pisze:

    > Jakochemiku dlaczego nie przetłumaczyłeś tych nazw na polski ? Bo Acetic
    > acid brzmi straszniej niż ocet ?

    Oj! proszę! bez populizmu! zwyczajnie mi się nie chciało.
    Uwierz mi, że nawet nasza niepijalna "kranówa" nie zawiera większości
    tych cudów.

    Pytałem czy chciałbyś by woda zawierała te cudowne zdrowotne związki?

    > A w ogóle to wypada podac źródło
    > informacji. Ale wtedy też juz nie będzie strasznie ?

    Mea culpa.

> [...]
    > Amerykanie leją litrami do wszystkiego i prędzej dostaną się do studni z
    > umytego samochodu niż z 3km pod ziemią) lub środki antykorozyjne w

    hm.. chcesz listę związków, które zabijają w ilościach mniej niźli
    aptekarskich? :->

    Dzięki za dokument. Zgłębiam.

    Nie podoba mi się już choćby ten tekst:
    "...........health effects information is lacking for many of these
    constituents, but two that are relatively well
    studied are discussed here. In the event of environmental contamination
    involving chemicals lacking readily available health effects
    information, the toxicology literature would have to be
    researched for chemical-specific toxicity data. "

    Uważam, że poprawianie natury to błąd, który zawsze mści się na człowieku.
    Gdyby natura chciała, żebyś pił wodę choćby z owym octem, to by woda
    była kwaśna.
    Szkoda mi ludzi którzy stracili ujęcia wody.

    Pooglądaj trochę filmów na ten temat, bo rzeczywistość to nie
    papierologia, której wyniki sponsorowane są przez koncerny
    zainteresowane otrzymaniem "jedynie słusznych wyników".

    Niedawno przecież DDT też było nieszkodliwym związkiem.
    "Nie ma związków nieszkodliwych - są tylko nieprzebadane."

    Wkrótce na tej planecie najcenniejszym związkiem będzie H2O nadające się
    do spożycia.

    A gaz to możemy sami produkować na własne potrzeby.
    Trzeba tylko chcieć zainwestować w biogazownie.
    Ale poco? lepiej zatruć to co mamy!
    Niechaj się przyszłe pokolenia martwią skąd brać żywność i wodę.

    --
    Jura

  • 56. Data: 2011-07-07 10:45:46
    Od: Jura <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-05 18:46, Adam Moczulski pisze:

    > http://www.dec.ny.gov/docs/materials_minerals_pdf/og
    dsgeischap5.pdf

    W w/w dokumencie nie ma słowa o Radzie i Radonie.

    bardziej całościowy obraz w NYT
    http://www.nytimes.com/2011/02/27/us/27gas.html?_r=1

    http://www.theecologist.org/trial_investigations/687
    515/us_natural_gas_drilling_boom_linked_to_pollution
    _and_social_strife.html

    http://earlywarn.blogspot.com/2011/02/radioactivity-
    in-shale-gas-drilling.html

    --
    Jura

  • 57. Data: 2011-07-07 16:34:08
    Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>

    W dniu 2011-07-07 11:52, Jura pisze:

    > Pooglądaj trochę filmów na ten temat, bo rzeczywistość to nie
    > papierologia, której wyniki sponsorowane są przez koncerny
    > zainteresowane otrzymaniem "jedynie słusznych wyników".

    Problem w tym, że ja nie uważam filmów za źródła informacji.

    > Niedawno przecież DDT też było nieszkodliwym związkiem.
    > "Nie ma związków nieszkodliwych - są tylko nieprzebadane."

    A najśmieszniejsze, że był promowany przez ówczesnych ekologów.
    Podobnie jak freony, elektrownie węglowe etc. W zależności od tego kto
    ekolgom płaci, tego towary sa ekologiczne.

    Adam

  • 58. Data: 2011-07-07 19:03:04
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > A najśmieszniejsze, że był promowany przez ówczesnych ekologów. Podobnie
    > jak freony, elektrownie węglowe etc. W zależności od tego kto ekolgom
    > płaci, tego towary sa ekologiczne.

    bardzo ciekawe. Masz jakieś źródła na ten temat?

  • 59. Data: 2011-07-07 21:35:45
    Od: Jura <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-07 18:34, Adam Moczulski pisze:

    > Problem w tym, że ja nie uważam filmów za źródła informacji.

    Dla mnie ten raport, nie omawia całości zagadnienia, wręcz pomija pewne
    kwestie, co sprawia, że jest tendencyjny!

    w czym jest lepszy od filmików?
    W tym, że podaje niecałą prawdę w sposób pseudo naukowy?

    A art w New York Timsie, też nie źródło ? a setki doniesień poszkodowanych?
    to nie źródła? Skąd czerpiesz przekonanie (bo to nie może być wiedza
    praktyczna) że wydobycie gazu głupkowego jest nieszkodliwe?
    (to nie są pytania retoryczne)

    To jak już chcesz być taki pewny swego zdania i konsekwentny - to pojedź
    do Pensylwanii. Dlaczego wierzysz jakiemuś papierowi, a ludziom i
    obrazom już nie? pieczątki i podpisy przekupnych kierowników laboratoriów?

    Czyżby mój interlokutor to gatunek, który uznaje za źródła tylko te
    które potwierdzają jego tezę?

    Jasne! To czego nie ma w jakimś sponsorowanym raporcie, to nie prawda.
    Nie istnieje. Ludzie to pies. Przeszkadzają tylko w eksperymentach
    inżynierskich. Brawo! O przyszłości narodu!

    > A najśmieszniejsze, że był promowany przez ówczesnych ekologów. Podobnie
    > jak freony, elektrownie węglowe etc. W zależności od tego kto ekolgom
    > płaci, tego towary są ekologiczne.

    A mi chodziło o to, ze stan wiedzy się zmienia i że za cholerę mi nie
    wmówisz, że woda nie będzie skażona, i że jej picie mi nie zaszkodzi.

    Pozwólmy ludziom na życie off-grid będą bardziej energetycznie
    samowystarczalni, i nie trzeba będzie dewastować bogactwa kraju, jakim
    jest środowisko w imię krótkowzrocznego kaprysu.

    Najpierw empiryzm - później teoria !

    --
    Jura

  • 60. Data: 2011-07-08 09:51:02
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    ZAKON IPCC: mity czy fakty?
    Autor: Jerzy Łaskawiec
    ("Energetyka Cieplna i Zawodowa" - nr 6/2011)
    Historia jednego z zakonów -filarów katolicyzmu ( zakon Jezuitów) jest
    mocno pouczająca i nasuwająca analogie do obecnie funkcjonującego
    quasi zakonu któremu na imię IPCC (The Intergovernmental Panel on
    Climate Change) . Jezuici to męski zakon założony przez Hiszpana
    Ignacego Loyle w 1534r i zatwierdzony przez Pawła III w 1540r. Główny
    cel został określony jako wspieranie kościoła, a zwłaszcza Papieża.
    Założyciel nadał im ściśle zhierarchizowaną strukturę z rezydującym w
    Rzymie, dożywotnio wybieranym głównym generałem na czele. Podobnie w
    1988 roku został stworzony quasi ZAKON pod nazwą " Międzyrządowy
    Zespół
    do spraw zmian klimatu- IPCC". Został On utworzony na bazie Światowej
    Organizacji Meteorologicznej (WMO) i Programu Ochrony Środowiska
    Narodów Zjednoczonych (UNEP) jako "wkład " Organizacji Narodów
    Zjednoczonych ( ONZ) dla uświadomienia Rządom Świata co się dzieje z
    klimatem na świecie . Tak wtedy sadzono .
    Jezuici Do Rzeczpospolitej zostali sprowadzeni w 1564r. Już na
    początku uzyskali pozycję
    najważniejszego zakonu. Podobnie na początku tego wieku zostały
    zaimplementowane do Polski cele IPCC . Fakty prawne to podpisanie
    przez nas protokołu z KIOTO, a szczególnie podpisaniem przez nas
    Traktatu Akcesyjnego do Unii Europejskiej , gdzie ZAKON ten już miał
    wcześniej ugruntowaną pozycje głównego głosiciela prawd z zakresu
    wpływu człowieka na zmiany klimatu ziemi. Idee IPCC uzyskały również w
    Polsce rangę prawd najważniejszego ZAKONU.
    Król francuski Henryk IV wybrał sobie w roku 1575 za spowiednika
    jezuitę - ojca Edmonda Augera. Odtąd wszyscy królowie francuscy mieli
    jezuitów za swoich osobistych spowiedników. Dzisiaj takimi
    spowiednikami władców europejskich są ideolodzy głoszący hipotezy a w
    ich
    mniemaniu prawdy objawione spod znaku IPCC.
    Działalność Jezuitów głównie ich arogancja i nie branie pod uwagę
    innych racji powodowała w wielu miejscach bunty, rozruchy, waśnie i
    zgorszenia. Skutkiem czego królowie z dynastii Burbonów we Francji,
    Hiszpanii, Portugalii i obojga Sycylii jezuitów wydalili i wypędzili
    ze swych królestw i posiadłości, a następnie zażądali od papieża
    całkowitego zniesienia zakonu.. W tym celu sporządzono zestawienie
    nauk zawartych w dziełach 146 jezuitów, jakie się ukazały od
    XVI wieku - głównie z zakresu teologii moralnej i kazuistyki. W dniu 5
    marca 1762 roku w parlamencie francuskim rozpoczęto obrady na temat
    nauk jezuitów. W rezultacie tych obrad w lipcu 1772 roku Parlament
    uznał działalność ZAKONU za szkodliwą .Wkrótce potem zaczęto domagać
    się od papieża kasaty jezuitów. Ostatecznym ciosem dla jezuitów było
    brewe Dominus ac Redemptor noster papieża Klemensa XIV, który ugiął
    się pod presją polityczną koalicji i zniósł oficjalnie, formalnie
    Towarzystwo Jezusowe we wszystkich krajach. Zauważano, że jezuici są
    wrogami państwa i społeczeństwa ze względu na głoszoną przez nich
    teologię moralną, która m.in. usprawiedliwiała zasadę cel uświęca
    środki oraz dopuszczała zabicie bez sądu każdego człowieka ogłoszonego
    heretykiem - nawet władcę. Czyż nie przypomina to dzisiejszej metody
    zwalczania poglądów ludzi myślących inaczej o przyczynach zmian
    klimatu na Ziemi niż autorzy czterech Raportów IPCC. Przypomnijmy
    główne tezy Aktu Kasacyjnego Klemensa XIV "Lecz skoro do tego doszło,
    że któryś zakon nie przynosił już ludowi chrześcijańskiemu owych
    bogatych i pożądanych owoców i korzyści, dla których został założony,
    albo gdy zdawał się raczej szkodę przynosić i przyczyniał się bardziej
    do mącenia niż utrwalania pokoju narodów, wówczas ta sama Stolica
    Apostolska, która w zakładaniu zakonów swoją ofiarowała pomoc i swoją
    otoczyła je powagą, wcale nie wahała się nadać im nowych praw,
    przywrócić do pierwotnej surowości reguły, a nawet zupełnie znieść i
    usunąć". ONZ przyznała się ,że nie będzie post Kioto
    od 2013 roku. Nie da się jego treści uzgodnić do tego czasu z głównymi
    Państwami Świata. Może to więc jest znak od niebios .Postawmy pytanie
    czy to już czas na takie Klemensowe działanie w stosunku do IPCC?
    Jerzy Łaskawiec
    Szklarska Poręba 18 czerwca 2011.